2017-07-09, 19:32
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Jag kan bara konstatera att tråden bärs upp av en massa misslyckade män. Å nej, pengar, stor kuk och meriter räcker tydligen inte till när kvinnor ratar den traditionella kvinnorollen.
Fast jag kan ha fel, männen i tråden kanske är beta- eller cishanar?

Antifeminister är ingen grupp av samlade ideal, det är bara formad av män som är emot feminismen (specifikt den radikalare form av biologiförnekande som drivs på i denna generation).

Så, jag har faktiskt svårare att föreställa mig en typisk antifeminist än en typisk radikal feminist. Här finns traditionalister som vill få tillbaka maskulina dygder och här finns män som hatar manliga könsnormer och anser att kvinnor med deras sexuella makt håller dessa uppe.

I en tråd om män som dog i drunkningsolyckor skulle du bevittna hur just dessa två grupper stred mot varandra; ena gruppen tyckte väl att det är upp till grabbar att riskera livet med simlekar efter fylleri i bastun och andra gruppen tyckte att kvinnor får män att göra tokigheter och grät att ingen tyckte synd om männen.

Jag tycker att män som dör i arbetsolyckar i riskabla yrken (typ 10-15 gånger fler än kvinnor) däremot förtjänar att göras till hjältar (där ska man hylla manligt risktagande), men att gråta över att män blir offer för deras egna dumheter när vi eggar på varandra i lekar, det är att gå för långt.

När grottmannen går till ide och blir en virtuell grottman i dataspel så blir samhället lite död, ni kvinnor kan ju alltid charterresa till Medelhavet där ni fortfarande kan bevittna exotiska grottmän med härlig virilitet.

Kom att tänka på Zardoz, en dystopi med just Sean Connery (som dök upp i en annan tråd) där en tråkig egalitär framtidssamhälle börjar få liv igen då den barbariske Sean Connery kommer på besök. Rekommenderar den varmt. Utan grottmannen finns inget liv.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-09 kl. 19:47.
Citera
2017-07-09, 19:34
Medlem
Citat:
Du kan vara lugn, jag passar inte in i den traditionella manliga normen, knullar alldeles för lite (2½ år sist), är normalt utrustad, är inte rik eller vacker för delen heller. Känn er inte hotade på något sätt, jag delar absolut inte er sjuka kvinnosyn, ni får fortsätta med kravlandet på historiens sophög.
Fast det är kanske därför jag inte bryr mig ett endaste skit om kvinnor som har färdigheten att spela på rätt strängar? Nej, jag anses ha en exceptionell integritet enligt vänner, "hopplös" säger en del. Parningsritualer är trevliga så länge de genomförs jämställt, åt båda hållen, vilket få kvinnor klarar av. Troligen blir det bättre om vi män låter kvinnorna få ta plats naturligt utan en massa ålderdomliga föreställningar, och kräver att de tar sin bit i parningsritualen. Det är en bit att gå, någonstans får vi börja.

Om du läser tråden lite mer noggrant ska du se att vi tycker väldigt olika om "kvinnor som spelar på rätt strängar", vad för kvinnosyn du antar att vi alla har vet jag faktiskt inte men du får gärna utveckla.

Kukhuvuden som gör vad som helt för att få ligga är rent ut sagt tragiska, kvinnor som utnyttjar detta är i mina ögon vidriga.
Citera
2017-07-09, 19:43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Du kan vara lugn, jag passar inte in i den traditionella manliga normen, knullar alldeles för lite (2½ år sist), är normalt utrustad, är inte rik eller vacker för delen heller. Känn er inte hotade på något sätt, jag delar absolut inte er sjuka kvinnosyn, ni får fortsätta med kravlandet på historiens sophög.
Fast det är kanske därför jag inte bryr mig ett endaste skit om kvinnor som har färdigheten att spela på rätt strängar? Nej, jag anses ha en exceptionell integritet enligt vänner, "hopplös" säger en del. Parningsritualer är trevliga så länge de genomförs jämställt, åt båda hållen, vilket få kvinnor klarar av. Troligen blir det bättre om vi män låter kvinnorna få ta plats naturligt utan en massa ålderdomliga föreställningar, och kräver att de tar sin bit i parningsritualen. Det är en bit att gå, någonstans får vi börja.

Är du man? Trodde alltid att du var kvinna.

Väntar du på att kvinnor tar "sin bit" i parningsritual så får du vänta betydligt längre än 2 1/2 år, det kan jag lova dig (ifall du inte blir nästa Håkan Hellström, då kanske de hoppar på dig efter konsert, no questions asked).

Ifall du åker till ett land som Brasilien eller Colombia däremot, där få kvinnor någonsin hört talas om feminism, så får du se kvinnor som vågar uttrycka deras sexualitet och tar mycket mer initiativ en svenska feministkvinnor, som lever i idealens virtuella Värld (som inte har något med verkliga Världen att göra). Att du moralisk ska tvinga fram manlig aktivt beteende ur kvinnor låter högst osannolikt, i samhällen där män är mer aktiva kan det dock smitta av sig på naturligt sätt på kvinnor (inte nödvändigtvis, inte i tex Mellanöstern).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-09 kl. 19:51.
Citera
2017-07-09, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är ganska enkelt att mäta; se på en socialt stigmatiserad grupp bland män; som gruppen homosexuella, se sedan ifall de visar upp typisk manlig sexuell drift ändå.

När jag bodde i Latinamerika märkte jag att homosexuella män där var mycket mera hypersexuella än i Sverige, de hade sin kvarter där det var rena Sodom och Gomorrah scener så fort tunnelbanetåget passerade igenom deras station. De homosexuella var än mindre diskreta om deras sexualitet också, trots att det är en macho-argentinares värsta mardröm att ha en maricon till son.

De homosexuella männens "rätt" att vara sexuella varelser hade inget med saken att göra. Lika lite är det så att heterosexuella män har "rätt" att vara sexuella varelser, då tvärtom allt från den manliga blicken, mäns porrvanor, mäns sätt att söka sexuell förföra kvinnor, och all annan naturlig manifestation av manlig sexualitet fördöms av samhället i Sverige.

Svenska män har tvärtom bara rätt att vara sexuella varelser när de är fulla runt 02 på Fredag eller Lördag, och knappt det. I Latinska kulturer är både män och kvinnor ständigt sexuella varelser, var och en på sitt sätt och detta har både för- och nackdelar som allt annat i livet.

Mäns sexualitet i Sverige har däremot gått underground, manifesteras inte så värst mycket någonstans förutom i skumma webadresser som syns i männens webhistorik, unfefär som South Park - lika träffsäker och profetisk som alltid - beskrev förra säsongen:

https://www.youtube.com/watch?v=TrvMzk1ozE4
Sverige har för det första varit ett ganska konservativt land till inte särskilt länge sedan trots att jag har för mig att Sverige var först i världen med fullständiga samlag inför publik vid en tid då inte porr förekom.

Tyvärr var det så länge sedan jag läste i ämnet att jag väljer att avstå från att yttra mig gällande biologiska faktorer iom att jag faktiskt inte minns någon särskild kunskap.

Men kulturellt så har alltid fattigare människor exploaterats mer sexuellt o varit lågrankade. De har ansetts vara särskilt sexuella. Hopplöshet ger fler sexuella kontakter iom att den sociala statusen är så pass låg att det helt enkelt bara blir så. Det är dessutom vida känt att homosexuella män har långt fler tillfälliga sexuella kontakter än homosexuella kvinnor som oftare har monogama relationer. Jag tänker inte slösa tid på att påstå att alla män fungerar på särskilt vis eller att kvinnor på ett annat. Män har en något annorlunda sexualitet och säkerligen mer anlag för fetischer. Människor som har det må ibland smyga med det, vid andra tillfällen öppet acceptera en roll som outsiders från övriga samhället och därmed leva ut i en egen grupp med egna normer.

Det räcker med att läsa på Flashback alla kvinnohatare som hatar kvinnlig sexualitet i grund och botten. Frigjordhet liksom konservativa åsikter, går i perioder genom historien. Att kulturen har stark roll går att jämföra med alla kulturer där pedofili ansetts acceptabel och inte lika illa som homosexualitet. Män sätter i regel normerna. Resten anpassas.

Själv skulle jag vara otroligt nöjd med en sexuellt fungerande relation som sådan men i Sverige fungerar det inte eftersom män tror att kvinnlig sexualitet går ut på att ha rätt att vara ett svin mot någon de anser vara ett objekt.. jag äcklas av porrskadade män som tror att respektlöst agerande med en mängd önskningar utan samspel eller grovt nedsättande språk är okej bara för att. Jag vill inte ha en sexuell relation med någon som egentligen äcklar mig regelbundet även om jag försöker vara tålmodig. Jo jag är själv en sexuell varelse men vill ha något som delas och inte betraktas som något som ska tillfredsställa någon bara för att han är man. Kravlöst och utan egen sexualitet att tillfredsställas.

Ändra på er jävla attityd eller fortsätt runka till porr. Det är ert eget recept som gör middagen.
Citera
2017-07-09, 20:02
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Sverige har för det första varit ett ganska konservativt land till inte särskilt länge sedan trots att jag har för mig att Sverige var först i världen med fullständiga samlag inför publik vid en tid då inte porr förekom.

Tyvärr var det så länge sedan jag läste i ämnet att jag väljer att avstå från att yttra mig gällande biologiska faktorer iom att jag faktiskt inte minns någon särskild kunskap.

Men kulturellt så har alltid fattigare människor exploaterats mer sexuellt o varit lågrankade. De har ansetts vara särskilt sexuella. Hopplöshet ger fler sexuella kontakter iom att den sociala statusen är så pass låg att det helt enkelt bara blir så. Det är dessutom vida känt att homosexuella män har långt fler tillfälliga sexuella kontakter än homosexuella kvinnor som oftare har monogama relationer. Jag tänker inte slösa tid på att påstå att alla män fungerar på särskilt vis eller att kvinnor på ett annat. Män har en något annorlunda sexualitet och säkerligen mer anlag för fetischer. Människor som har det må ibland smyga med det, vid andra tillfällen öppet acceptera en roll som outsiders från övriga samhället och därmed leva ut i en egen grupp med egna normer.

Tyckte att det var en balanserad och mycket bra läsning än så länge, där jag håller med om mycket, sedan spårade du väl ut lite:

Citat:
Det räcker med att läsa på Flashback alla kvinnohatare som hatar kvinnlig sexualitet i grund och botten. Frigjordhet liksom konservativa åsikter, går i perioder genom historien. Att kulturen har stark roll går att jämföra med alla kulturer där pedofili ansetts acceptabel och inte lika illa som homosexualitet. Män sätter i regel normerna. Resten anpassas.

Själv skulle jag vara otroligt nöjd med en sexuellt fungerande relation som sådan men i Sverige fungerar det inte eftersom män tror att kvinnlig sexualitet går ut på att ha rätt att vara ett svin mot någon de anser vara ett objekt.. jag äcklas av porrskadade män som tror att respektlöst agerande med en mängd önskningar utan samspel eller grovt nedsättande språk är okej bara för att. Jag vill inte ha en sexuell relation med någon som egentligen äcklar mig regelbundet även om jag försöker vara tålmodig. Jo jag är själv en sexuell varelse men vill ha något som delas och inte betraktas som något som ska tillfredsställa någon bara för att han är man. Kravlöst och utan egen sexualitet att tillfredsställas.

Ändra på er jävla attityd eller fortsätt runka till porr. Det är ert eget recept som gör middagen.

Ok...

Är det specifikt i Sverige som du tycker män är mer porrskadade? Kanske du till och med har rätt, men det låter ju som om du helt tokigt hoppar på ena och det andra.

Porr är för det första liberalt (faktiskt frigjord av vänstern i 60-talet, det som jag kalla att öppna pandoras box), medan du också hoppar på konservatism som står skeptisk till ett översexualiserad samhälle där alla ständigt ska jaga stimulans.

Du kanske föredrog ifall svenska män gick till prostituerade som män gör i Sydeuropa och Latinamerika?

Manlig lust kommer ju ta genvägar till att få utlopp ena eller andra vägen ifall de nu inte blir mästare i meditation och mindfullness ala östländska mystikers metoder (ifall nu ens det är möjligt för mer än någon ynka promille av befolkningen?).

Har du någon specifik ideal land/region där du tycker att denna överflöd av manlig lust utan utlopp hanteras bättre än i andra länder/regioner?
Citera
2017-07-09, 20:22
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Om du läser tråden lite mer noggrant ska du se att vi tycker väldigt olika om "kvinnor som spelar på rätt strängar", vad för kvinnosyn du antar att vi alla har vet jag faktiskt inte men du får gärna utveckla.

Kukhuvuden som gör vad som helt för att få ligga är rent ut sagt tragiska, kvinnor som utnyttjar detta är i mina ögon vidriga.
Okej, vart kommer all frustration från? Jag vill få det till att många svenska män känner att tidigare privilegier med att vara man, som gav en social status, har försvunnit. Samtidigt har kvinnor vunnit mer jämställdhet och(!) ändå kunnat bevara delar av traditionell kvinnlighet t.e.x. att förvänta sig uppassning.
Hur ser du på den saken?

Citat:
Är du man? Trodde alltid att du var kvinna.

Den var klockren, som om mitt kön har någon som helst betydelse, 1800-talet någon?.

Citat:
Väntar du på att kvinnor tar "sin bit" i parningsritual så får du vänta betydligt längre än 2 1/2 år, det kan jag lova dig (ifall du inte blir nästa Håkan Hellström, då kanske de hoppar på dig efter konsert, no questions asked).
Ingen stor sak, jag lider inte av tvångsmässiga neuroser av att hävda min manlighet enligt ålderdomligt manér, fast jag känner mig inte hotad heller.
Ditt (sjukliga?) behov att ständigt upprepa basala behov ur reptilperspektiv är fascinerande, som om människan aldrig kan häva sig över det naturliga tillståndet.
Citera
2017-07-09, 20:35
Medlem
Citat:
Okej, vart kommer all frustration från? Jag vill få det till att många svenska män känner att tidigare privilegier med att vara man, som gav en social status, har försvunnit. Samtidigt har kvinnor vunnit mer jämställdhet och(!) ändå kunnat bevara delar av traditionell kvinnlighet t.e.x. att förvänta sig uppassning.
Hur ser du på den saken?

Vem är frustrerad?

Män OCH kvinnor har haft många nackdelar och privilegium genom tiderna.
Att kvinnor förväntar sig traditionella män i ett jämställt samhälle är helt enkelt idioti och verklighetsfrånvaro på hög nivå.

Vad det har att göra med vad vi diskuterade får du förklara.
Citera
2017-07-09, 20:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Den var klockren, som om mitt kön har någon som helst betydelse, 1800-talet någon?.

Det förändrar en del från vilken perspektive vi talar om sådana frågor, speciellt i en debatt där frågan är hur mycket en man kan veta om kvinnans lust och viceversa. Du vill att kvinnor ska ta för sig och du väntar på att det skall ske, låter som om åsikten skulle vara annorlunda ifall en kvinnor eggade på andra kvinnor att ta för sig istället för en sexuellt passiv man som tycker att så måste ske.

Citat:
Ingen stor sak, jag lider inte av tvångsmässiga neuroser av att hävda min manlighet enligt ålderdomligt manér, fast jag känner mig inte hotad heller.
Ditt (sjukliga?) behov att ständigt upprepa basala behov ur reptilperspektiv är fascinerande, som om människan aldrig kan häva sig över det naturliga tillståndet.

Den här tråden handlar om sex, tror inte man kan tala om sex utan att tala om reptilhjärnan.

Jag tror på Jungs skola om att man måste lära känna sin egen skugga, odjuret inom dig själv för att överhuvudtaget integrera det på ett naturligt sätt i ditt liv.

Jag tittar tex inte på porr och fastar under längre perioder, sedan lever jag då och då ut reptilhjärnan på ett mer fantastiskt sätt än att stå och färglöst runka till dataskärm, till och med ifall det bara handlar om att masturbera till något mina egna fantasier efter en veckas sexuell fasta.

Reptilhjärnan får oss att känna oss levande, och vi söker i vår vardag så gott som det går att känna oss levande. Det är människans ständiga jakt i en annars grå och repetitiv vardag. De kanske lever ut genom våld i filmer eller sport, kanske genom erotiska noveller, kanske genom att vräka i sig mat.

De förblir ofta slavar för omedvetna mekanismer som propagandavärlden tillexempel utnyttjar och får de att storkonsumera och äta skräp. Så länge du inte vill lära känne det hungriga odjuret i din hjärnas stamrot så kommer du troligen att vara slav för denne, men på ett passivt och inte välintegrerat sätt.

Jag slår dock både (nästan) av den för att sedan slå på den när jag så önskar. Även när jag misslyckas så är det i alla fall ett ideal som jag söker leva efter.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-09 kl. 20:45.
Citera
2017-07-09, 20:46
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Vem är frustrerad?
Du:
(FB) Sexuell makt förbises trots att det är en essentiell del i jämställdhet och feminism.
Citat:
Vad det har att göra med vad vi diskuterade får du förklara.
Du svarar bra på frågan själv:
Citat:
Män OCH kvinnor har haft många nackdelar och privilegium genom tiderna.
Att kvinnor förväntar sig traditionella män i ett jämställt samhälle är helt enkelt idioti och verklighetsfrånvaro på hög nivå.
Precis vad jag syftade på.
Citera
2017-07-09, 20:53
Medlem
Citat:
Du:
(FB) Sexuell makt förbises trots att det är en essentiell del i jämställdhet och feminism.

Snarare du som framstår som frustrerad när du måste länka till inlägg i vilka det inte står det du påstår.
Sorgligt.

Citat:
Du svarar bra på frågan själv:

Precis vad jag syftade på.

När syftade du till det? Du verkar vimsig.
Citera
2017-07-09, 22:01
Medlem
Citat:
Tyckte att det var en balanserad och mycket bra läsning än så länge, där jag håller med om mycket, sedan spårade du väl ut lite:

Ok...

Är det specifikt i Sverige som du tycker män är mer porrskadade? Kanske du till och med har rätt, men det låter ju som om du helt tokigt hoppar på ena och det andra.

Porr är för det första liberalt (faktiskt frigjord av vänstern i 60-talet, det som jag kalla att öppna pandoras box), medan du också hoppar på konservatism som står skeptisk till ett översexualiserad samhälle där alla ständigt ska jaga stimulans.

Du kanske föredrog ifall svenska män gick till prostituerade som män gör i Sydeuropa och Latinamerika?

Manlig lust kommer ju ta genvägar till att få utlopp ena eller andra vägen ifall de nu inte blir mästare i meditation och mindfullness ala östländska mystikers metoder (ifall nu ens det är möjligt för mer än någon ynka promille av befolkningen?).

Har du någon specifik ideal land/region där du tycker att denna överflöd av manlig lust utan utlopp hanteras bättre än i andra länder/regioner?
Jag har enbart haft sex i Sverige och kan inte svara för egen del. Jag tycker att det är porrskadade män som ber om gör du i så utan att tänka på att de själva borde anstränga sig. Att man inte bör tro att allt ska ske omedelbart. En del tror att grovt språk är ett normalt tilltalande sätt mot tjejerna. Jag håller inte med.

Har jag sagt nu eller bä? Måste jag vara överdrivet promiskuös eller "frigid" bara för att jag är kvinna? Det är sådant som du avtäcker som är problemet. Att kvinnlig sexualitet måste ha en bestämd form i allt eller inget.

Sluta upp med att tro att kvinnor kan behandlas som om de vore prostituerade eller snarare sådana att utöva makt över ifall de har en egen sexualitet. Jag vill själv inte ha någon man som går till prostituerade kvinnor. Jag är inte insatt i området men har sett vissa (smakfullare) bilder på prostituerade (manliga bekanta) men enbart mött på mer utnyttjade kvinnor. Min personliga åsikt är att det är fullständigt vidrigt att enbart se till sina egna behov och om män uppträdde bättre skulle de antagligen få mer sex. Men någon fumlig krävande drummel, vill man inte riktigt ha. Kalla det egoistiskt om du vill men det är männens egna val. Få kvinnor vill ha en skitstövel heller.
Citera
2017-07-09, 22:07
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
När syftade du till det? Du verkar vimsig.

Minnet är kort:

Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull_Inlägg 1002
Hur ser du på den saken?

Okej, läsförståelsen är lite si så där därför ges en enklare förklaring: Männen har förlorat tidigare privilegier samtidigt som kvinnor vunnit mer frihet, ändå finns det kvinnor som drar nytta av både ökad jämställdhet och traditionella könsroller.

Se så, bättra på din usla självkänsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in