Citat:
Ursprungligen postat av
Drullknull
Den var klockren, som om mitt kön har någon som helst betydelse, 1800-talet någon?.
Det förändrar en del från vilken perspektive vi talar om sådana frågor, speciellt i en debatt där frågan är hur mycket en man kan veta om kvinnans lust och viceversa. Du vill att kvinnor ska ta för sig och du väntar på att det skall ske, låter som om åsikten skulle vara annorlunda ifall en kvinnor eggade på andra kvinnor att ta för sig istället för en sexuellt passiv man som tycker att så måste ske.
Citat:
Ingen stor sak, jag lider inte av tvångsmässiga neuroser av att hävda min manlighet enligt ålderdomligt manér, fast jag känner mig inte hotad heller.
Ditt (sjukliga?) behov att ständigt upprepa basala behov ur reptilperspektiv är fascinerande, som om människan aldrig kan häva sig över det naturliga tillståndet.
Den här tråden handlar om sex, tror inte man kan tala om sex utan att tala om reptilhjärnan.
Jag tror på Jungs skola om att man måste lära känna sin egen skugga, odjuret inom dig själv för att överhuvudtaget integrera det på ett naturligt sätt i ditt liv.
Jag tittar tex inte på porr och fastar under längre perioder, sedan lever jag då och då ut reptilhjärnan på ett mer fantastiskt sätt än att stå och färglöst runka till dataskärm, till och med ifall det bara handlar om att masturbera till något mina egna fantasier efter en veckas sexuell fasta.
Reptilhjärnan får oss att känna oss levande, och vi söker i vår vardag så gott som det går att känna oss levande. Det är människans ständiga jakt i en annars grå och repetitiv vardag. De kanske lever ut genom våld i filmer eller sport, kanske genom erotiska noveller, kanske genom att vräka i sig mat.
De förblir ofta slavar för omedvetna mekanismer som propagandavärlden tillexempel utnyttjar och får de att storkonsumera och äta skräp. Så länge du inte vill lära känne det hungriga odjuret i din hjärnas stamrot så kommer du troligen att vara slav för denne, men på ett passivt och inte välintegrerat sätt.
Jag slår dock både (nästan) av den för att sedan slå på den när jag så önskar. Även när jag misslyckas så är det i alla fall ett ideal som jag söker leva efter.