2017-07-01, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är inget som hindrar män från att runka.

Vill ni göra det efter 30 så får ni göra det.

Fast saken är att det är mycket hälsosammare att ha sex med en partner. Det är även konstaterat att kvinnor som har regelbunden sex med en partner är friskare än en ensamstående. Gäller samma sak för män. Skulle tro att det har något att göra med att man stundtals uppnår någon slags kärlek med partnern och att det blir en permanent vinst , att man blir mer positiv , fast de som inte uppnår någon kärlek med partnern får inga positiva effekter.
Citera
2017-07-01, 23:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det ena utesluter inte det andra.

Egocentrisk bitch som ammar dygnet runt och han är ledsen i ögat för att han inte får knulla, buhu stackars
Att mata barn och vara öm i kuttan är inte att vara en egocentrisk bitch.
Mellan 10 och 15% lider av det som kallas postpartumdepression, i Sverige kallat förlossningsdepression. Det i kombination med korta sömnperioder tär på allas psyke, men den som är van att sova mer lider också mer av att inte sova.
Många äktenskap bryts i det skedet och du som inte fött barn har det kanske framför dig.
Jag har varit där ett par gånger, så tala inte om för mig att det är trams.

Det är heller inte ovanligt att kvinnor ser en del av sin ex-man i barnet och för resten av dess liv på sätt och vis straffar barnet som "hämnd".
Citera
2017-07-01, 23:03
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Att mata barn och vara öm i kuttan är inte att vara en egocentrisk bitch.
Mellan 10 och 15% lider av det som kallas postpartumdepression, i Sverige kallat förlossningsdepression. Det i kombination med korta sömnperioder tär på allas psyke, men den som är van att sova mer lider också mer av att inte sova.
Många äktenskap bryts i det skedet och du som inte fött barn har det kanske framför dig.
Jag har varit där ett par gånger, så tala inte om för mig att det är trams.

Det är heller inte ovanligt att kvinnor ser en del av sin ex-man i barnet och för resten av dess liv på sätt och vis straffar barnet som "hämnd".
Har du missat att jag fött barn? 2 st och nog vet jag vad förlossningsdepression är, inte heller det är att vara egocentrisk.
Citera
2017-07-01, 23:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag gav ett raljerande svar på ett raljerande påstående. Vecket verkar ju vilja slå ett slag för kärnfamiljen men intressant nog är det bara kvinnan som ska förändra sig, när en man dumpar sin nyförlösta partner är det dock fullt rimligt.

Och ja uppenbarligen är sex en stor jävla drivkraft hos män annars hade inte det funnits så enormt många diskussioner om det
Fel. https://www.svd.se/narhet-nyckeln-till-anknytning
Kvinnan kan inte låta bli att förändras och det gör inte ansvarstagande män heller. De första två-tre dygnen gjorde jag det mesta utom just amma. Jag tror hon bytte sin första blöja dag fyra med första barnet. När du är där förstår du.

Har du valt fel man är det ditt eget fel.
Citera
2017-07-01, 23:10
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Fel. https://www.svd.se/narhet-nyckeln-till-anknytning
Kvinnan kan inte låta bli att förändras och det gör inte ansvarstagande män heller. De första två-tre dygnen gjorde jag det mesta utom just amma. Jag tror hon bytte sin första blöja dag fyra med första barnet. När du är där förstår du.

Har du valt fel man är det ditt eget fel.
Va? Nej jag valde inte fel man. Vi är bra vänner fortfarande
jag har vakat över rs-sjuk son isolerad på infektionsandelning i en månad, så jag har varit där i allra högsta grad.
Citera
2017-07-01, 23:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Har du missat att jag fött barn? 2 st och nog vet jag vad förlossningsdepression är, inte heller det är att vara egocentrisk.
http://www.familjeliv.se/forum/thread/61058517-nagon-mer-som-tappat-kanslorna-for-sin-partner-efter-forlossningen

Där har du fortsättningen på det.
Citera
2017-07-02, 02:01
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeaZ
Det uppkommer ett stort maktskifte runt 30 års ålder där mannen får makten för att kvinnor egentligen vill ha sex mer än mannen som nöjer sig med onani.

Lena Handen ftw.

Det som har ändrats är att kapitalet har gröpts ur för kvinnan (sexuel appeal). Det har så att säga gått inflation på hennes "kapital". Hon får betala mer än vad hon behövde göra innan. Även om hon skaffar silikon eller andra förbättringar så vet alla män att kraschen redan infunnit sig. Varför plocka upp spillrorna?
Citera
2017-07-02, 02:36
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Lena Handen ftw.

Det som har ändrats är att kapitalet har gröpts ur för kvinnan (sexuel appeal). Det har så att säga gått inflation på hennes "kapital". Hon får betala mer än vad hon behövde göra innan. Även om hon skaffar silikon eller andra förbättringar så vet alla män att kraschen redan infunnit sig. Varför plocka upp spillrorna?
Runka med värdighet är bättre alternativ än en kvinna som buffy Män blir till viss del cuckolduppfostrade och det är något feminister borde adressera.
Citera
2017-07-02, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Runka med värdighet är bättre alternativ än en kvinna som buffy Män blir till viss del cuckolduppfostrade och det är något feminister borde adressera.

I ide-värden kan det vara bättre men i den verkliga världen är det de som har sex med kvinnor som fortplantar sig.

Alltså blir gener från män som vill ha sex som överlever till nästa generation. Även för kvinnor så är det så att de gener som överlever är de som vill ha sex. Och vad gör kvinnor för att säkerställa att de kan få sex jo de vill ha så mycket män som möjligt omkring sig. Massinvandring. Det att svenska män går med på detta är ganska skumt för de reagerar inte som de borde , deras gener kommer bli utslagna.
Citera
2017-07-02, 06:05
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
I ide-värden kan det vara bättre men i den verkliga världen är det de som har sex med kvinnor som fortplantar sig.

Alltså blir gener från män som vill ha sex som överlever till nästa generation. Även för kvinnor så är det så att de gener som överlever är de som vill ha sex. Och vad gör kvinnor för att säkerställa att de kan få sex jo de vill ha så mycket män som möjligt omkring sig. Massinvandring. Det att svenska män går med på detta är ganska skumt för de reagerar inte som de borde , deras gener kommer bli utslagna.

LIvströtthet, nihilism...vem orkar slåss för en framtid som är i ruiner? Vill du ha barn som växer upp i katastroflandet Sverige?

Finns nog en anledning förövrigt varför ganska få stora genier (Einstein, Isaac Newton, Tesla) får barn, det är som om de har sett bortom naturens spel, ofta är de ganska så pessimistiskt lagda för vad livet handlar om.

Tror att kulturer mot civilisationens apex känner lite grann så, speciellt när de tappat religionen och koppling med traditioner. Att ha barn tycks ge en lite för mycket ansvar i ett land som går rentav åt helvete, tänk hur hårt man måste arbeta enbart så att ens dotter inte ska bli trakasserad i en skola fylld med talibaner? Sedan att hon inte ska växa upp och bli som andra svenska kvinnor, men ändå måste hon ju bli sociabel därute, för mycket ansvar i det hela.

Sedan skiljer sig frun och du förlorar chansen att påverka. Idealet i dessa tider är villkorlös kärlek när det gäller ens barn, men det är inte något jag tror på. Du älskar någon för att han/hon är speciell och har en koppling med dig (utöver det genetiska), inte för att han är hur som helst.

Jag skulle antagligen sprida mina gener i ett land med familjevärderingar och där det finns framtidsutsikter och där statistiken inte talar för att familjeprojektet slutar i skilsmässa. Ett bra land där jag kan se framför mig inte bara barn, utan barnbarn (som inte är arabiska bastarder) och ett land som förblir ungefär detsamma och jag kan lita på att jag har investerat rätt lång tid framåt.

Finns nog fortfarande några sådana länder i Europa. Sverige är ren dekadens och jag kan inte se värdet att investera för mina gener i detta land.
Citera
2017-07-02, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
LIvströtthet, nihilism...vem orkar slåss för en framtid som är i ruiner? Vill du ha barn som växer upp i katastroflandet Sverige?

Finns nog en anledning förövrigt varför ganska få stora genier (Einstein, Isaac Newton, Tesla) får barn, det är som om de har sett bortom naturens spel, ofta är de ganska så pessimistiskt lagda för vad livet handlar om.

Tror att kulturer mot civilisationens apex känner lite grann så, speciellt när de tappat religionen och koppling med traditioner. Att ha barn tycks ge en lite för mycket ansvar i ett land som går rentav åt helvete, tänk hur hårt man måste arbeta enbart så att ens dotter inte ska bli trakasserad i en skola fylld med talibaner? Sedan att hon inte ska växa upp och bli som andra svenska kvinnor, men ändå måste hon ju bli sociabel därute, för mycket ansvar i det hela.

Sedan skiljer sig frun och du förlorar chansen att påverka. Idealet i dessa tider är villkorlös kärlek när det gäller ens barn, men det är inte något jag tror på. Du älskar någon för att han/hon är speciell och har en koppling med dig (utöver det genetiska), inte för att han är hur som helst.

Jag skulle antagligen sprida mina gener i ett land med familjevärderingar och där det finns framtidsutsikter och där statistiken inte talar för att familjeprojektet slutar i skilsmässa. Ett bra land där jag kan se framför mig inte bara barn, utan barnbarn (som inte är arabiska bastarder) och ett land som förblir ungefär detsamma och jag kan lita på att jag har investerat rätt lång tid framåt.

Finns nog fortfarande några sådana länder i Europa. Sverige är ren dekadens och jag kan inte se värdet att investera för mina gener i detta land.

Jag håller med dig.

Tänker på skolan och varför de inte lär sig så mycket där.

Om man studerar ska man inte komma till ett kaos utan kunna sätta sig i ett lugn med allt material tillgängligt och studera individuellt. Då lär man sig snabbare och vi skulle i den här kulturen kunna ha massor med genier. Fast det finns ingen vilja utan vad de som styr är intresserad av är att ingen skulle lyckas mycket bättre än de andra , det skulle vara orättvisa.

Vi skulle kunnat utvecklat den här kulturen men valde att göra tvärtom.

Fast det verkar tråkigt att ge upp helt. Östeuropa verkar mer realistiska. Funderar på att flytta dit själv
Citera
2017-07-02, 10:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Att du utrycker dig så visar bara på hur bortskämd du är. Du behöver inte ens ha en bild för att män ska skriva till dig, och du vänder det till något negativt . Jag gissar att männen inte sitter i samma guldsits som du och de andra prinseesorna och behöver både flera bilder samt en skojig profiltext. Alltså kan du välja och vraka hur du vill, utan att ens behöva visa ditt ansikte. Om du inte är anskrämligt ful gissar jag att männen skriver tillbaka till dig efter att du visat dig på bild, även män som egentligen är långt över din poäng.
Så att män raggar på vad som helst utan några som helst krav är alltså LionQueen88s fel?

Alldeles självklart kan (och skall man) välja och vraka inom det som erbjuds, varför nöja sig med rutten frukt när man lika gärna kan välja färsk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in