Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Stringfellow
Jag pratade inte om våldtäkt. Det gjorde du. Våldtäkt är dock klart mindre fördelaktigt än att bli avvisad, men den ena är lite vanligare.
Jag får väl ta och försöka igen.
Kvinnan får gratiserbjudanden av olika restauranger som hon kanske eller kanske inte kan gillar. Mannen får inga erbjudanden. Han måste äta nudlar (runka) eller gå runt till olika restauranger och fråga om han får äta där.
Det var det jag skrev. När sa jag något av det nedanstående?
"Jo du påstod indirekt att den stora sexuella makten kvinnor hade över män var att de minsann kunde jobba som porraktriser och horor. Jättfint erbjudande av "makt" verkligen.
All den makt som alla ambitiösa töser ligger och drömmer om på nätterna."
Hursomhelst är det, likt hemgiften, en symptom på problemet. Jag tycker inte det är eftersträvansvärt att sälja sin kropp.
Precis, en man som enbart gillar sushi, kan effektivt slå upp alla traktens sushi restuaranger och knalla runt och kolla om han får äta där, är ett effektivt sätt leta sig fram efter sina behov eller hur?
En hungrig donna som bara gillar svensk husmanskost, får sitta och trumma med fingrarna och ödsla tid på att bli uppringd av thai, pizza, sushi, italienskka köket, franska köket, alla stans kebab hak, mongolstället på hörnet, engelska pubar med fårpaj i kvadrat, kinesställena, indiskt, indonesiskt samt
paella stället innan hon äntligen får napp på lite dillkött med färskpotatis…fatta! vilket slöseriet med tid!
Om det dessutom visar sig att köket med dillköttet är ett blygt kök med dåliga skills på PR avdelningen så är det ju aströttsamt. Milt sagt.