2015-01-01, 22:56
Medlem
Sexuellt attraktiva personer har långt större makt än de sexuellt ratade, men det gäller både män och kvinnor och på gruppnivå är det knappast någon större skillnad. Skillnaderna är betydligt större inom respektive könsgrupp.
Citera
2015-01-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragprov
(1) Kvinnans vinst är att kunna välja en man som jobbat mer på sin charm, sociala kompetens, sociala status och ekonomiska status än vad kvinnan själv har gjort.

(2) Att vara porrskådis eller prostituerad är låg status. Hela deras inkomst kommer från deras sexuella kapital - medan vanliga människor utvecklar sig själva för att konkurrera om arbetsgivare.

Yrket är för övrigt inte en maktposition, den makt de prostituerade har över torskar har de ju sålt för en inkomst. Sexuell makt för ekonomisk makt.

1) ??? vadå? för att man säger nej till 9 man inte vill ha så kommer det där automatiskt en fantastisk
snubbe med alla + poängen på plats helt automatiskt eller? Hur har du det med kausalitetstänket här.
Sexiga heta män uppsöker en för att de är sugna på sex med just lilla mig…och när det händer är det en lycka och beror inte på att jag som tjej har nobbat 9 st innan. Comprendre?

2) Hur ska ni ha det? är det sexuell makt att vara porrskådis eller är det det inte?

Fortfaraden inget bra svar på min fråga, vilken makt är det kvinnor besitter över män och vilken form har denna makt. Om ni nu på allvar tror att kvinnor vadar runt och bara myser i all sin "sexuella makt"
så får ni ju fasen komma in med ett vettigt exempel på hur denna makt materialiserar sig tack.

Hittills har jag alltså fått att kvinnor äger sexuell makt för at tnån anna säljer dem till valfri för 300 kameler samt detta… kan ni inte bättre?

amazed! som sagt.
Citera
2015-01-01, 23:05
Medlem

Jag pratade inte om våldtäkt. Det gjorde du. Våldtäkt är dock klart mindre fördelaktigt än att bli avvisad, men den ena är lite vanligare.

Jag får väl ta och försöka igen.

Kvinnan får gratiserbjudanden av olika restauranger som hon kanske eller kanske inte kan gillar. Mannen får inga erbjudanden. Han måste äta nudlar (runka) eller gå runt till olika restauranger och fråga om han får äta där.

Citat:
Vi kom överens om att kvinnor generellt har en mindre libido. Det gör att män vill har mer sex än kvinnor. Det gör att sex med kvinnor är mer eftertraktat (eftersom utbudet är mindre). Det gör så att "priset" blir högre för sex med kvinnor. "Priset" kan vara bokstavligt i form av prostituerade eller porraktriser (kvinnor i porrbranschen har högre lön än män), eller bildligt talat.

Det var det jag skrev. När sa jag något av det nedanstående?

"Jo du påstod indirekt att den stora sexuella makten kvinnor hade över män var att de minsann kunde jobba som porraktriser och horor. Jättfint erbjudande av "makt" verkligen.
All den makt som alla ambitiösa töser ligger och drömmer om på nätterna."

Hursomhelst är det, likt hemgiften, en symptom på problemet. Jag tycker inte det är eftersträvansvärt att sälja sin kropp.
Citera
2015-01-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Stringfellow

Jag pratade inte om våldtäkt. Det gjorde du. Våldtäkt är dock klart mindre fördelaktigt än att bli avvisad, men den ena är lite vanligare.

Jag får väl ta och försöka igen.

Kvinnan får gratiserbjudanden av olika restauranger som hon kanske eller kanske inte kan gillar. Mannen får inga erbjudanden. Han måste äta nudlar (runka) eller gå runt till olika restauranger och fråga om han får äta där.

Det var det jag skrev. När sa jag något av det nedanstående?

"Jo du påstod indirekt att den stora sexuella makten kvinnor hade över män var att de minsann kunde jobba som porraktriser och horor. Jättfint erbjudande av "makt" verkligen.
All den makt som alla ambitiösa töser ligger och drömmer om på nätterna."

Hursomhelst är det, likt hemgiften, en symptom på problemet. Jag tycker inte det är eftersträvansvärt att sälja sin kropp.

Precis, en man som enbart gillar sushi, kan effektivt slå upp alla traktens sushi restuaranger och knalla runt och kolla om han får äta där, är ett effektivt sätt leta sig fram efter sina behov eller hur?

En hungrig donna som bara gillar svensk husmanskost, får sitta och trumma med fingrarna och ödsla tid på att bli uppringd av thai, pizza, sushi, italienskka köket, franska köket, alla stans kebab hak, mongolstället på hörnet, engelska pubar med fårpaj i kvadrat, kinesställena, indiskt, indonesiskt samt
paella stället innan hon äntligen får napp på lite dillkött med färskpotatis…fatta! vilket slöseriet med tid!
Om det dessutom visar sig att köket med dillköttet är ett blygt kök med dåliga skills på PR avdelningen så är det ju aströttsamt. Milt sagt.
Citera
2015-01-01, 23:21
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Måste det nödvändigtvis vara kvinnan? Att du är kvinna eller man säger ju inget om hur intresserad du är.

Låt säga att jag vore singel och skulle gå ut på lokal. Jag vill ha en viss kille, spelar ingen roll om det är tillfälligt eller mer stadigvarande, men han är inte intresserad av mig. Då är det ju han som har makten eftersom han kommer att neka mig, eller hur?

Nej, det är givetvis inte alltid kvinnan... Det är relativt tröttsamt att människor försöker sig på denna ohederliga debatt teknik i denna tråd, när det är fullständigt uppenbart för alla andra. Det är givetvis så att påståendet "kvinnor har mer sexuell makt än män" inte är samma sak som "alla kvinnor har alltid sexuell makt över alla män". Detta är ju fullständigt uppenbart, och precis lika dumt som att jag skulle hävda att påståendet "Män är längre än kvinnor" är falsk, eftersom jag är kortare än vad Sandy Ellen var.

Det är ju dock så att i genomsnitt har kvinnor betydligt lättare att hitta män än omvänt. Jag förstår inte hur människor kan vara såpass oärliga att de förnekar detta.

Det är givetvis så att om du är intresserad av en man som inte är intresserad av dig, har denne sexuell makt över dig. Hur skulle det annars vara?

I praktiken innebär ju detta dock att det är främst män som inte kan få några kvinnor, alternativt inte kvinnorna de är intresserade av. Jag menar i ärlighetens namn, fenomenet vanliga kvinnor i åldern typ 20-25 som är helt normala, men ofrivilliga oskulder existerar typ inte, men är knappast ovanligt hos män. För att inte tala om ofrivillig ensamhet.
Citera
2015-01-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Precis, en man som enbart gillar sushi, kan effektivt slå upp alla traktens sushi restuaranger och knalla runt och kolla om han får äta där, är ett effektivt sätt leta sig fram efter sina behov eller hur?

En hungrig donna som bara gillar svensk husmanskost, får sitta och trumma med fingrarna och ödsla tid på att bli uppringd av thai, pizza, sushi, italienskka köket, franska köket, alla stans kebab hak, mongolstället på hörnet, engelska pubar med fårpaj i kvadrat, kinesställena, indiskt, indonesiskt samt
paella stället innan hon äntligen får napp på lite dillkött med färskpotatis…fatta! vilket slöseriet med tid!
Om det dessutom visar sig att köket med dillköttet är ett blygt kök med dåliga skills på PR avdelningen så är det ju aströttsamt. Milt sagt.

Haha. Underbart. Nästan så man blir sugen på lite nudlar.

Mannen kan leta sig fram efter sina behov. Men han får nästan bara avslag. Han har också lägre standard än kvinnan.

Kvinnor kan också leta sig fram efter sina behov. Men vissa tycker det är konstigt. Hon har dock står valmöjlighet om hon skulle bli hungrig.
Citera
2015-01-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proxyLain
Det är nog fler än jag som har varit med om att kvinnor slår på charmkortet för att få sin vilja igenom, och inte allt för sällan dessutom lyckas.

Man måste dra på skygglapparna rätt rejält för att inte se att det charmkortet är ett kort som män inte kan använda på samma sätt gentemot kvinnor. Dom kvinnor som jag även sätt utnyttja det, samt poängterat det för, har själva sagt "varför inte?".

Sedan finns det ju såklart många män som inte faller för det, men det finns även väldigt många som gör det. Dessutom behöver man inte backa upp det med något.
En man som skulle använda något liknande måste åtminstone försöka backa upp det med idéer om att han åtminstone även har pengar, en karriär eller hög social status iövrigt.

Detta är något som jag tror alla killar kan känna igen sig i. När man viker sig kan man få höra saker som "va'gullig du är", osv. Detta sociala maktutövande sker medvetet eller inlärt (eller både och).
Är det något jag lärt mig, så är det att man aldrig ska göra något för någon annan gratis, om man vill lyckas så att säga oavsett vad det handlar om. Tråkigt kan man tycka, men sant.
Snäll kan man vara om man inte har något att förlora.
Citera
2015-01-01, 23:49
Medlem
Dragprovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Sexuellt attraktiva personer har långt större makt än de sexuellt ratade, men det gäller både män och kvinnor och på gruppnivå är det knappast någon större skillnad. Skillnaderna är betydligt större inom respektive könsgrupp.

Nog är det mer än "knappast någon större skillnad" som skiljer mellan kvinnors och mäns sexuella makt.

Håller med om att skillnaderna är betydligt större inom respektive könsgrupp men detta gäller inte bara sexuell makt utan även exempelvis lön.
Citera
2015-01-01, 23:55
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragprov
Nog är det mer än "knappast någon större skillnad" som skiljer mellan kvinnors och mäns sexuella makt.

Håller med om att skillnaderna är betydligt större inom respektive könsgrupp men detta gäller inte bara sexuell makt utan även exempelvis lön.

Jag håller helt och hållet med. Ska man dra till sådana tramsargument finns det ju inga könsskillnader när gäller lön, vikt, kroppslängd, våldtäkter, hårlängd, bröststorlek, livslängd, droganvändning, hemlöshet, brottslighet, eller dylikt heller, eftersom skillnaden inom grupperna ofta är betydligt större än skillnaden mellan grupperna i helhet.
Citera
2015-01-02, 00:24
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Nu är jag ju iofs inte singel längre så jag har ju mitt på det torra om man säger så. Men jag håller inte helt med dig även om jag tror att du till viss del kan ha rätt. Min väninna kom även ifrån "Sveriges Jerusalem." Kanske kan det förklara en del.

Men jag har inte alltid varit en nämnvärt attraktiv kvinna (även om jag idag ser mig själv som förhållandevis vacker). Så männen har ju inte alltid flockats omkring mig. Det löser sig inte heller alltid på det viset att den man man är intresserad av kommer fram till en. Då anser jag helt enkelt att vill man att något skall hända får man allt se till att det gör det själv.

Visst, men det har ändå kommit en ansenlig mängd, eller hur? Det är ju inte heller så att bara en person kan vara bra. Även med ett regelbundet ratande från din sida i åtanke så skulle jag säga att du ändå träffar rätt före mannen som ratas.

Men visst: låt oss utgå ifrån att motsatsen stämmer. Jag anser fortfarande att fördelen väger över på din sida. Att bli ratad är tärande på självförtroendet medans ratandet har den motsatta effekten. Tidsaspekten i det sammanhanget är endast en droppe i havet.

Citat:
Men visst, många kvinnor verkar lida av det jag kallar "prinsessyndromet" när det gäller att ta kontakt med det motsatt könet. I alla fall är jag säker på att de populära kvinnorna gör det. De behöver inte ta kontakt eftersom de vet att männen kommer fram till dem.

Men jag kan berätta om en gång när jag tagit kontakt med en kille som hade ett gäng med sig. Till saken hör att jag inte dricker alkohol eftersom jag tar mediciner för min psykiska hälsa och att jag är en rätt stor och lång kvinna.

Denne man säger till mig "Jo, vi undrar litegrann: Har du verkligen rätt kläder på dig?" Jag blir till ett levande frågetecken varpå han säger "Ja, du är ju en rätt stor och lång kvinna och det är det inget fel i. Det var dessutom du som kom fram till oss och det är det inte heller något fel i och du tar mediciner för du har någon sjukdom som varken du eller jag kan stava till."

De undrade, kort sagt, om jag inte var man. Jag ställde, enligt dessa herrar, allting på ända och detta gjorde jag bara genom att vara den jag var. B.la genom att komma fram till honom och ta kontakt.

Vet att jag här gick ot men ville dela med mig lite av en erfarenhet jag har.

Kanske är det också så att vissa män känner det som om det är de som väljer en kvinna när de går fram till henne. Det gör de ju också eftersom det inte är vilken kvinna som helst de går fram till. Eller att kvinnor som går fram till män uppfattas som desperata, vad vet jag?

Min f.d. väninna ansåg dock att det skulle vara förnedrande (på vilket vis vet jag inte) för en kvinna att ta kontakt med en man. Hon sa, vad jag minns, inte varför och hade samma attityd vad det gällde sex. Jag anser att det var häpnadsväckande både med tanke på att jag tycker det är förlegat och med tanke på att hon sade sig var bisexuell. Undrar just hur hon såg på hur kvinnor skulle ta kontakt med varandra. Jag är osäker på om vi någonsin diskuterade det.

Du gav väl helt enkelt ett skumt intryck tänker jag. Men visst, det finns alla möjliga scenarion som kan sätta käppar i hjulet och där man vill en sak men sedan känner sig obekväm när det väl händer - för män likväl som kvinnor. Det kan mycket väl ha varit som så att du sabbade "jakten" genom att inta mannens roll.

I regel skulle jag dock säga att det inte är något problem att starta en konversation. Annars kan man ju "sända signaler", som kvinnlig "raggning" så fint brukar heta.

Kvinnor har absolut en förmåga att själva påverka instyrningen av "rätt man".
Senast redigerad av snelhesten 2015-01-02 kl. 00:28.
Citera
2015-01-02, 00:52
Medlem
snelhestens avatar
Det är ju bara att titta på alla rockstjärnor som står nära självaste toppen av statushierarkin om inte t om högst upp, vilka har de sex med? Alla dessa groupies som kommer fram efter en avslutad show, på något hotell eller vart fan det nu kan tänkas vara - helt vanliga tjejer!

Trots enorm status så har män inte något större problem med att vara okräsna på ett sätt kvinnliga som supermodeller (eller snygga tjejer rent allmänt för den delen) aldrig ens i helvetet kommer i närheten utav!
Citera
2015-01-02, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Visst, men det har ändå kommit en ansenlig mängd, eller hur? Det är ju inte heller så att bara en person kan vara bra. Även med ett regelbundet ratande från din sida i åtanke så skulle jag säga att du ändå träffar rätt före mannen som ratas.

Men visst: låt oss utgå ifrån att motsatsen stämmer. Jag anser fortfarande att fördelen väger över på din sida. Att bli ratad är tärande på självförtroendet medans ratandet har den motsatta effekten. Tidsaspekten i det sammanhanget är endast en droppe i havet.

Du gav väl helt enkelt ett skumt intryck tänker jag. Men visst, det finns alla möjliga scenarion som kan sätta käppar i hjulet och där man vill en sak men sedan känner sig obekväm när det väl händer - för män likväl som kvinnor. Det kan mycket väl ha varit som så att du sabbade "jakten" genom att inta mannens roll.

I regel skulle jag dock säga att det inte är något problem att starta en konversation. Annars kan man ju "sända signaler", som kvinnlig "raggning" så fint brukar heta.

Kvinnor har absolut en förmåga att själva påverka instyrningen av "rätt man".

På vilket sätt gav jag ett skumt intryck? Måste alla vara likadana? Och på vilket sätt sabbade jag jakten? Sorry men hade jag varit singel hade jag inte varit intresserad av att vara en liten prinsessa. Vill man ha något är det kanske inte helt fel om man får jobba lite för det ibland.

Det låter som om det här är ett tveeggat svärd. Damned if you do and damned if you don´t. Det låter som om ni bara är ute efter att gnälla för hur man än gör är det ju tydligen fel.

Dessutom undrar jag om det inte är så att en del av de män som kommer fram till kvinnor som är som jag helt enkelt gör det därför att de vet att de inte har en chans hos ställets små prinsessor. Därmed blir man en andrahandslösning.
Senast redigerad av Hiitsme 2015-01-02 kl. 04:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in