Citat:
Ursprungligen postat av
varmluftsballong
Som jag skrivit tidigare i tråden så kan jag vara både AIK och Djurgårdare. Helt enkelt 100% pro-Stockholm.
För jag vill veta vad den skall användas till? Det är svenskt att ifrågasätta och vara kritisk. Framför allt när åberopandet kommer från en rörelse med mycket brokigt förflutet. Ska jag inte ha rätt att få reda på vad sjutton kategoriseringen och uppdelning av diverse existentberättigande ska vara bra för?
Jag värderar inte en AIK:are varken sämre eller bättre än en Hammarby:are eller Djurgård:are. De är fotbollsupportrar. Jag ska inte säga till att en pro-aik:are att han inte får ge uttryck för sin tillhörighet till laget för att Hammarby är det eftersträvansvärda och bättre.
Menar du allvarligt att andra inom och utom gruppen inte har något att säga till om, utan det är upp till individen att bestämma allt?
Hur kan du ta dig rätten att säga att det är svenskt att tvångsmässigt ifrågasätta? Och ska man inte ifrågasätta när, var och hur man ifrågasätter?
Du får ju hjälp här att ifrågasätta dina kunskaper och slutsatser, men du verkar mest bli sur över den hjälpen.