2014-12-11, 16:27
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanzeflor
Etnisk svensk= Fullt pådrag i hos aftonbladet. Kommer säkert beskrivas ingående. Hårfärg mm. Alla fakta på bordet.

Ja, det är hemskt att se som de går på. Det kvittar vilken etnicitet GM har. Hemskt tråkigt att läsa om morden.
Citera
2014-12-11, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Fast både barnet och mamman var ju vid liv när de återfanns enligt de uppgifter som framkommit.

Jag skulle tro att han dräpt eller trott sig dräpt mamman i hemmet och därefter transporterat ut både barn och mamma till stenbrottet och helt enkelt kastat dem över kanten.
Måste ligga ett riktigt psykbryt bakom agerandet hur som helst.
Kul julafton för de anhöriga.

Hur som helst så kan det vara därför som MGM är häktat för mord, dvs dråpförsök av modern under ett gräl blir till mord när han hivar dem båda över kanten till stenbrottet.
Spekulationer självklart men alla möjliga varianter blir vidriga.

Han kanske knivat henne lite innan han sparkade ut henne ner för stupet.?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blanzeflor
Etnisk svensk= Fullt pådrag i hos aftonbladet. Kommer säkert beskrivas ingående. Hårfärg mm. Alla fakta på bordet.

Mja det är ju omständigheterna och att det dessutom handlar om en försvarsmaktsanställd och en Dr, båda av medelklass.
Lejonparten av alla Svenskar tillhör medelklassen och bor under "liknande" former och har "liknande" arbetsförhållanden, eknomi, liv mm.

Nyhetsvärden för tidningarna är som störst när det är händelser som berör folk som ligger närmare i medvetandet. En uteliggare som knivar en annan uteliggare blir det ju inte ens notiser om just för att media är medvetna om att nyhetsvärdet är lägre. Cyniskt men sant.
Citera
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Sedan att det inte går att få fram bild på mördaren det retar mig är alla militärer så jävla hemliga eller?
Finns en usel bild och det är denna:

http://tinypic.com/view.php?pic=1zf0...8#.VIm3_3vIrhB

Klicka på bilden för att få den lite större.

Vit man med rakad skalle, mörkt skägg och glasögon.
Citera
2014-12-11, 16:31
Medlem
micro113s avatar
Bra att fanstyget erkänt så ni kan sluta spekulera kring mamman ...

Bra av kommentar i Aftonbladets sändning:
Man talar om det som en familjetragedi men man får inte glömma att det här faktiskt rör sig om mord ...

Bra - äntligen någon som fattar hur osmakligt "familjetragedi" är som beskrivning av mord.
Citera
2014-12-11, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20005491.ab

Jag tror nog han kört dem dit och dumpat dem över kanten. Alternativet om han hotat henne , med skjutvapen?, att själv gå ut o hoppa visar då att vi har att göra med en psykopat.

Lång intervju med åklagaren - hon vill inte kommentera något som helst..

Mannens bostad är avspärrad, alltså bodde de inte ihop. Kanske låg de redan i skilsmässa och vårdnadstvist pågått? Framkommit att han inte var far till barnet och därför måste barnet också dö?

Men det är ju ologiskt. Varför skulle han tvista om vårdnaden av någon annans unge?
Citera
2014-12-11, 16:33
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Fast både barnet och mamman var ju vid liv när de återfanns enligt de uppgifter som framkommit.

Jag skulle tro att han dräpt eller trott sig dräpt mamman i hemmet och därefter transporterat ut både barn och mamma till stenbrottet och helt enkelt kastat dem över kanten.
Måste ligga ett riktigt psykbryt bakom agerandet hur som helst.
Kul julafton för de anhöriga.

Hur som helst så kan det vara därför som MGM är häktat för mord, dvs dråpförsök av modern under ett gräl blir till mord när han hivar dem båda över kanten till stenbrottet.
Spekulationer självklart men alla möjliga varianter blir vidriga.

Ja, enligt advokatens formulering att "en del av det inträffade har hänt vid stenbrottet" så verkar händelseförloppet vara så.
Inte rör sig om svartsjuka, nej, den tror jag inte ett dugg på! Skulle skiljas som motiv har inte nämnts vilket då indikerar vad som gäller.
Citera
2014-12-11, 16:33
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag har kollat hennet CV och gått igenom alla bilder jag kan hitta på events och seminarium som hon hållt i och varit med i. Det finns 100 tals bilder från dessa events. Alla andra speakers finns med på bild men inte Emm*a..

Hon är som en vålnad på nätet. Och ja vi vet att alla inte vill visa sig på nätet.
Men hur håller man sig undan kameran om man är på ett event med mycket folk och är talare ?
Det finns en tydlig bild på henne, som lagts upp i denna tråd och det får väl räcka. Varför vill du ha fler bilder på henne?

Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Men det finns inget gräl, bråk eller svartsjuka bakom mordet så det håller ju inte heller.
Det är vad han säger.
Citera
2014-12-11, 16:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men det är ju ologiskt. Varför skulle han tvista om vårdnaden av någon annans unge?

Jag tror det där var skrivet som två olika frågeställningar/scenarion snarare än att det skulle vara hela händelseförloppet.

Kan det ha varit en vårdnadstvist kring barnet?
eller
Kan det ha varit någon annans unge som GM blivit varse om?

Något sådant tror jag det var tänkt att ses som
Citera
2014-12-11, 16:35
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Alltså det var två olika alternativ jag skrev, kanske lite otydligt.
1. Skilsmässa och vårdnadstvist
2 Skilsmässa och framkommit att han inte varit barnets far
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Mannens bostad är avspärrad, alltså bodde de inte ihop.
Jo, de gjorde de med all säkerhet. I den Aftonbladet-artikel du själv länkar står det, i vart fall nuförtiden:
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Aftonbladet har tidigare berättat att polisen hämtat ut vapen från familjens bostad,
och dessutom är det ju faktiskt nu enbart hans bostad - de andra som hade den som bostad är ju döda.
Citera
Medlem
MegaLomanis avatar
Han har erkänt mord. Ja, det är ju ett starkt indicium, men det kanske kan vara på sin plats med viss skepsis ändå i detta läget. Det gäller ju att teknisk och annan bevisning styrker det och det vet vi väl inte så mycket om ännu.

Han kan ju t ex vara förkrossad och känna skuld och erkänna sig skyldig för att få bli straffad för att han inte räckte till för att förhindra ett självmord eller en olycka.

Förhoppningsvis får vi efter hand reda på mer exakt hur det gått till. Till dess kan det kanske vara bra att inte ta mun full, enligt min mening..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in