Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Möjligt, men det inbegriper även den personlighetsstörning jag är säker på att han lider av. Psykopati (anti-social personlighetsstörning).
Liksom Aspergers, tvångstankar, ADHD, ADD, tvångssyndrom m fl. Ur dessa blandar han friskt.
Tvångstankar brukar motsvara det motsatta i ens tänk och känsla. Om man inte söker vård är det vanligare att ta sitt liv för att bli kvitt outhärdligheten tankarna frammanar. Hela ens existens handlar om att hålla sig så långt borta det bara går från tankarnas genomförande.
Jonas hade snarare försökt ta sig in i ambulansen och skrikit - Säg att det inte är sant! Hjälp! mm.
En genuin förtvivlan om tvångstankarna hade segrat.
Fast då sätter du en "säker" diagnos som inte alls stämmer med RPU och med all säkerhet inte med RR. Jag har fått reda på att det finns ganska omfattande praktiska tester som görs under RPUn som är näst intill omöjliga att lura.
Den ganska långa tiden RPU pågår handlar också om att se hur personen reagerar på olika medicinering och icke-medicinering. Placebos osv.
En del beskriver RPU som händelselös och helt utan mening men det är för att man inte vet att de praktiska medicinska proven är de ovetande om.
Nu har man fastställt psykisk sjukdom och att de skulle ligga inom din "säkra" diagnos blir liksom lite ovetenskapligt.
Men...
Helt i linje för det egna föraktet.
Att hitta ett brott att förakta och hata eller hitta en eller ett par motsägelser i ett konceptförhör är ingen konst. Själv tycker jag det är en konst men bättre att förklara Js gärning för tex. anhöriga som läser tråden.
Vad tror du själv om förklaringen att han faktiskt hade de efterlevande i åtanke om försäkring?
Tror du J försökte självmedicinera genom att läsa "Neuropsykologi"?
Är inte det mer J om du ser till hur han själv och andra beskriver J? Eller för all del RPU/RR?