2014-12-10, 11:58
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nja. Vilken statistik menar du? Om en kvinna och ett barn dör under oklara omständigheter på en plats där det funnits en annan person så är det rimligt att han misstänks. Detta oavsett om han är kvinnans man eller ej.

Men jag tror inte det rör sig om självmord i det här fallet, nog då mer troligt olyckshändelse. Jag får inte ihop det varför mannen skulle befinna sig där om kvinnan vore suicid. Har hon bestämt sig för att där avsluta sitt liv så ser hon nog till att göra det utan att mannen följer efter henne dit.

Håller delvis med dig, men är hon psykotisk så tänker hon inte så, hon tänker inte alls. Du kan inte tänka logiskt och sen applicera det på en psykotisk person.
Citera
2014-12-10, 11:59
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Varför det? Han har märkt att hon mått dåligt det senaste. Hon har tappat fattningen, tar med sig barnet och sticker till stenbrottet. Han efter, hon hoppar han larmar. Någon måste ju kontaktat SOS, antagligen mannen eller kvinnan om det var hon så lär hon larmat innan skadan var skedd.

Det låter inte helt omöjligt.

Citat:
Nja. Vilken statistik menar du? Om en kvinna och ett barn dör under oklara omständigheter på en plats där det funnits en annan person så är det rimligt att han misstänks. Detta oavsett om han är kvinnans man eller ej.

Men jag tror inte det rör sig om självmord i det här fallet, nog då mer troligt olyckshändelse. Jag får inte ihop det varför mannen skulle befinna sig där om kvinnan vore suicid. Har hon bestämt sig för att där avsluta sitt liv så ser hon nog till att göra det utan att mannen följer efter henne dit.

Vill minnas att GW sagt det så har tyvärr ingen källa att länka till.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Varför det? Han har märkt att hon mått dåligt det senaste. Hon har tappat fattningen, tar med sig barnet och sticker till stenbrottet. Han efter, hon hoppar han larmar. Någon måste ju kontaktat SOS, antagligen mannen eller kvinnan om det var hon så lär hon larmat innan skadan var skedd.

Jag tror det vore rimligt att han stoppar henne i så fall, innan hon når fram till kanten liksom. Det ska ju vara ett avstånd på två kilometer. Jämför med om jag planerar att hänga mig själv, och sitter och berättar om det för min flickvän. Det är ju troligt att hon skulle stoppa det innan jag så att säga fäst snaran runt min hals och sparkat undan pallen.

Möjligen dock om han hittat henne när hon redan är död, och alltså inte sett själva fallet/hoppet. Alltså att han var ute och letade efter henne. Men det verkar svårt i mörkret..?
Citera
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Dr i ekonomi...

Jo jag läste det!
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Vill minnas att GW sagt det så har tyvärr ingen källa att länka till.

Vad, i stora drag, har han sagt?
Citera
2014-12-10, 12:00
Medlem
Med tanke på att personen på filmen inte är försedd med handfängsel när han sätter sig i polisbilen samt att det endast är en polisman som följer honom dit så måste det ju vid tillfället varit ett helt annat utgångsläge för polisen? Enligt min mening så behandlas GM på ett helt annat vis när dom grips, även för mindre misstanke om brott.
Har jag fel i min tanke?
Senast redigerad av Peete 2014-12-10 kl. 12:06. Anledning: Fel ordval
Citera
2014-12-10, 12:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Håller delvis med dig, men är hon psykotisk så tänker hon inte så, hon tänker inte alls. Du kan inte tänka logiskt och sen applicera det på en psykotisk person.

Jag tänker ungefär på samma sätt, men drar en annan slutsats. Är hon psykotisk och inte tänker logiskt så stoppas hon innan hon går dit. Om det inte är så att hon tog sig dit själv, och sedan hittades av mannen, vilket jag skriver om i ett ovanstående inlägg.
Citera
2014-12-10, 12:03
Bannlyst
Hon kan ha haft sån amningspsykos va om barnet fortfarande ammades? Det har jag läst om att kvinnor kan spåra ur utav det och begå självmord.
Citera
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Jag tror det vore rimligt att han stoppar henne i så fall, innan hon når fram till kanten liksom. Det ska ju vara ett avstånd på två kilometer. Jämför med om jag planerar att hänga mig själv, och sitter och berättar om det för min flickvän. Det är ju troligt att hon skulle stoppa det innan jag så att säga fäst snaran runt min hals och sparkat undan pallen.

Möjligen dock om han hittat henne när hon redan är död, och alltså inte sett själva fallet/hoppet. Alltså att han var ute och letade efter henne. Men det verkar svårt i mörkret..?

Som sagt det är min andrahands teori. Men det finns ju risk att han inte hann fram till henne. Hon lämnade honom och han anade var som var pågång men hamnade 1 minut efter. Är hon psykotisk och vill rädda sig själv och barnet från någon vanföreställning så kan hon teoretiskt och praktiskt ha slängt sig i bilen eller sprungit mycket fort och därmed hunnit fast att han gjorde allt i sin makt.
Citera
Medlem
Ungefär så ser en tänkbar teori från min sida ut också.

Citat:
Citera
2014-12-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peete
Med tanke på att personen på filmen inte är försedd med handfängsel när han sätter sig i polisbilen samt att det endast är en polisman som följer honom dit så måste det ju vid tillfället varit ett helt annat utgångsläge för polisen vid tillfället? Enligt min mening så behandlas GM på ett helt annat vis när dom grips, även för mindre misstanke om brott.
Har jag fel i min tanke?

Jag tror inte man griper en MGM i första skedet. Kvp skrev i går och tidigt i dag att det var en olyckshändelse. Jag tror man har utgått från det men sedan visade sig att det inte var så. Mord eller självmord.
Citera
2014-12-10, 12:04
Medlem
Det huset ser inte avspärat ut . Men finns en adress i lund som är av spärrat är här nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in