2014-12-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Mannen är anhållen på den lägre misstankegraden.

Av det lilla vi vet så tyder väl ändå det mesta på olyckshändelse eller utökat självmord. Att mannen sen ger sig ut för att leta efter barn och hustru om de inte kommer hem förefaller ju rätt naturligt.

Om mord: Varför två bilar – och varför stannar mannen i så fall kvar på brottsplatsen?

Alldeles oavsett så är det en stor tragedi. En ung mamma och ett litet barn har lämnat livet alldeles för tidigt. Det kommer inga fakta i världen att kunna ändra på.

Alla klassiska omständigheter som husrenovering, spädbarn, husdjur (som också kräver tid och omsorg..), ett krävande arbete..

Har någon tagit reda på deras ekonomiska situation?

Hade de nära och kära i sin närheten så att de kunde hjälpa till (eller ville hjälpa till) när sömnbristen blev för stor?

Många spädbarnsföräldrar överväger skilsmässa bara pga sömnbrist. Om man skiljer sig så får man åtminstone sova NÅGON gång när den andra har barnet/barnen..

Om mannen sen också har tjänstgjort i Afganistan då kan man tänka sig vilken PTS han kan ha lidit av och vad det betyder för nattsömnen.

Om man ändå kunde få ungdomarna att förstå att man INTE behöver göra allt på en gång: hus, ungar och karriär. Livet är långt. Dock inte i detta fall.
Citera
2014-12-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Om man vill dölja mord hämtar man andra bilen och stannar på brottsplatsen för att förvilla utredarna.

Hoppas det går att få fram om de kom dit samtidigt. Måste varit något speciellt som hänt, de brukade ju promenera dit annars
Citera
2014-12-11, 13:10
Medlem
Jag är familjär med området eftersom jag bor i närheten och brukar promenera i området. Kan börja med att säga att området är inget ställe man gärna går på mitt i natten, i vintertider som dessa. Statistiskt sätt bör någon nära anhörig eller bekant vara skyldig om brott kan styrkas.
Jag är inte helt enig med att misstankarna riktar sig mot mord så starkt då man INTE skall räkna bort att det faktiskt må vara en okycka.
Som sagt, inget promenadvänligt område mitt i natten vare sig på sommaren eller vintern. Jag gillar inte motivbilder men har sett människor befinna sig på dem mest märkliga platser innan.
Citera
2014-12-11, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Alla klassiska omständigheter som husrenovering, spädbarn, husdjur (som också kräver tid och omsorg..), ett krävande arbete..

Hade de nära och kära i sin närheten så att de kunde hjälpa till (eller ville hjälpa till) när sömnbristen blev för stor?

Många spädbarnsföräldrar överväger skilsmässa bara pga sömnbrist. Om man skiljer sig så får man åtminstone sova NÅGON gång när den andra har barnet/barnen..

Om mannen sen också har tjänstgjort i Afganistan då kan man tänka sig vilken PTS han kan ha lidit av och vad det betyder för nattsömnen.

Om man ändå kunde få ungdomarna att förstå att man INTE behöver göra allt på en gång: hus, ungar och karriär. Livet är långt. Dock inte i detta fall.

Denna typ av människor har nog oerhörda krav på livet att allt ska vara bra
Citera
2014-12-11, 13:17
Medlem
Faches avatar
Nu anhållen på sannolika skäl enligt Expressen..

http://www.expressen.se/kvallsposten...annen-i-dalby/
Senast redigerad av Fache 2014-12-11 kl. 13:20. Anledning: Länk
Citera
2014-12-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Fattar faktiskt inte vad du menar..

Dom är ju inte speciellt unga.

Dom har satsat på utbildning och har efter det bra arbeten (iaf hon).

De har visserligen köpt ett ruckel för att renovera. Dock var det ju några år innan barnet kom.

De bor fint till för både djur och barn antagligen för att utöka familjen.

Tycker faktiskt de tycks tänkt till mer än de flesta gör i sina livsval.
Citera
2014-12-11, 13:23
Medlem
Vilken fruktansvärd tragedi! Jag föreställer mig att mannen måste vara fullständigt nedbruten och knappt kontaktbar av chock, antingen det var en olyckshändelse eller ett självmord. Har mannens advokat gjort något uttalande om mannens psykiska hälsa?
Citera
2014-12-11, 13:24
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Om man vill dölja mord hämtar man andra bilen och stannar på brottsplatsen för att förvilla utredarna.

Så var det jag tänkte också, men sen såg jag på det filmade inslaget från gripandet i Aftonbladet att mannen verkar ha på sig enbart shorts och bara ben? vilket i så fall skulle kunna spä på spekulationerna om utökat självmord, dvs betyda att han kommit hemifrån med bil och hittat frun och barnet nedanför klippan?
Fruktansvärt öde i vilket fall det än är för alla inblandade.
Citera
2014-12-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fache

Vidrigt fall, fattar inte alls varför/hur det gått till nu
Citera
2014-12-11, 13:26
Medlem
AnnaPetrovnas avatar
Kåken ser ju lite bombad ut så den ger nog fina afghanvibbar. Oavsett vad som hänt är ju resultatet rejält trist.
Citera
2014-12-11, 13:27
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggaren20
Jag är familjär med området eftersom jag bor i närheten och brukar promenera i området. Kan börja med att säga att området är inget ställe man gärna går på mitt i natten, i vintertider som dessa. Statistiskt sätt bör någon nära anhörig eller bekant vara skyldig om brott kan styrkas.
Jag är inte helt enig med att misstankarna riktar sig mot mord så starkt då man INTE skall räkna bort att det faktiskt må vara en okycka.
Som sagt, inget promenadvänligt område mitt i natten vare sig på sommaren eller vintern. Jag gillar inte motivbilder men har sett människor befinna sig på dem mest märkliga platser innan.

Jag har bott i Eslöv och hade fjälla i Flyinge. Då var vi där en del om somrarna. Det är rätt fint "sommarställe" och värt en tur med kamera om hösten också, dock en regnig decemberkväll/natt är det inte ett ställe någon vistas på frivilligt. Har gått från stenbrottet till Torna Hällestad (heter det så?) någon eller några kilometer bort. Fantastiska vyer och i krokarna fin lövskog. Helt utan elljus dock, så nattetid om vintern är där kolsvart och helt öde. Tror inte ens hundägare i krokarna tar sig dit om nätterna.
Citera
2014-12-11, 13:28
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fache

Då lutar det alltså åt mord i alla fall då. Det var tillräckligt tragiskt redan utan det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in