Citat:
Ursprungligen postat av
Gloria.Romana
Till hela denna diskussion ska och läggas till att det har blivit svårare att bedriva eftergymnasiala studier från de slutna riksanstalterna. Detta eftersom de internetsidor som internerna tillåts besöka har blivit allt färre. Studier av detta slaget bedrivs ju som distansstudier, eller de gjordes det rättare sagt då det i praktiken har blivit omöjligt att studera i och med dessa förändringar.
Som sagts tidigare kan han nog glömma läkarlegitimationen då han begått dessa svåra brott mot liv och hälsa.
Ja, den legitimationen kan vi nog glömma. Sedan var ju Jonas incitament för att bli läkare för att han ville bli Doktor som Emma. Nu är ju inte Emma längre här så nu har nog Jonas drivkraft minskat betydligt.
Han tog bort allt som han upplevde "förminskade" honom. Enligt hans sätt att se på det.
Han hade svårt att acceptera att någon var duktigare än han själv. Man kan ju faktiskt vara duktig på olika saker.
Det är ingen "duktighetstävlan" samlivet handlar om. Det är samarbete.
Han använde helt tokiga "måttstockar".
Måste bara säga att det var först när jag såg ritningarna och bilderna från Huset som jag förstod vad Hamilkar menade med "djupa hål". Alla hade lätt kunna bryta nacken.
Jag tror Emma ritade rätt och Jonas byggde helt fel.
Resultatet blev ett helt livsfarligt hus för ett barn i krypåldern.
Alltså var det Ms fel. OM hon bara kunde lära sig klättra på ranglig stege ....
Var det ju inget fel på hans byggnation.