2006-08-26, 17:49
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoette
Sniker in med KISS här. Förutom en eller två ganska schyssta sing along hits på åttio talet (nb:massa vino tinto innnanför bröstet dock ! ) Så begriper jag inte deras musikaliska storhet.

Maybe I'm just thick.

Läste en ganska bra recension på deras greatest hits för ett tag sedan: "It was never about the music anyway". Nä, Kiss var aldrig några musikaliska giganter, men de hade härliga maskeraddräkter, vilket räcker för att få vissa klent begåvade människor att tro att även musiken var bra. Att clownen Gene Simmons är mytoman och motsatsen till allt vad rock n' roll är, gör ju inte saken bättre.
Citera
2006-08-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoette
Sniker in med KISS här. Förutom en eller två ganska schyssta sing along hits på åttio talet (nb:massa vino tinto innnanför bröstet dock ! ) Så begriper jag inte deras musikaliska storhet.

Maybe I'm just thick.
Världens bästa hårdrocksband tillsammans med Led Zeppelin. Det säger jag väl iofs mest för att det var mitt favoritband då jag jag var 13-14 och lyssnade på hårdrock men jag har lyssnat igenom några gamla skivor nån gång och jag tycker mycket (från 70-talet då förstås) håller riktigt bra trots att jag inte egentligen lyssnar så mycket på den genren längre. Kan vara mycket nostalgi iofs.
Citera
2006-08-26, 19:30
Medlem
Rebecka Törnqvist.
Citera
2006-08-26, 22:18
Medlem
mishimas avatar
Ingen artist jag verkligen gillar har nämnts än. Det känns rätt okej.
Citera
2006-10-30, 23:24
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Har en bekant som åkt till Stockholm, med sin kärrring, tagit in på hotell, och nu sitter och lyssnar på en Springsteen-konsert. För vilken gång i ordningen vet jag inte, mekaniskt åker dom dit varje gång B.S. kommer, och vräker iväg tusenlapppar för att lyssna på denne överskattade musiker. Jag skulle inte ens överväga att köpa en begagnad B.S.-CD på Myrorna.
Citera
2006-10-31, 05:55
Medlem
Paul_Newmans avatar
Justin Timberlake är jävligt irriterande!!
Citera
2006-11-01, 18:48
Medlem
danmacks avatar
Ett band vars storhet jag aldrig insett är The Hives. Visst, de har snygg och välrepeterad liveshow, en positiv frontman, men vette fan om musiken håller i långa loppet. Nästa skiva tror jag blir livsviktig för deras framtid. Ska "storheten" fortsätta, eller är peaken nådd?
Citera
2006-11-01, 19:57
Medlem
Civile99s avatar
Lisa Ekdahl. One hit wonder som bara producerat en massa skit men ändå lyckats hålla sig kvar i den svenska kändis-musik-gruppen i mer än 10 år.

Rebecka Törnqvist. Ännu värre än Ekdahl. Här snackar vi noll hit wonder men hon är likförbannat med i media titt som tätt pga att hon är "musiker".

Lite mer hårdrock då. In Flames känns överskattade och band som blir fjortisifierade som de, HIM, och Children of Bodom brukar få bra gensvar av fans och media utan att egentligen ha skapat något speciellt bra material på flera år.

Dimebag Darell storhet känns också rejält uppblåst bara för att han blev skjuten under en konsert. Jag har aldrig förstått varför Dimebag-älskarna var så tysta om hans storhet under alla år han levde men började skrika "gitarrgud" efteråt.
Citera
2006-11-01, 20:03
Medlem
Anemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Dimebag Darell storhet känns också rejält uppblåst bara för att han blev skjuten under en konsert. Jag har aldrig förstått varför Dimebag-älskarna var så tysta om hans storhet under alla år han levde men började skrika "gitarrgud" efteråt.

Det gapades gitarrgod väldigt ofta medan han levde också, med all rätt.
Citera
2006-11-02, 00:45
Medlem
Cocadonas avatar
Måste säga dagens Morrissey. Han var kung med Smiths och tidiga soloalbum men inte alls lika uppmärksammad i media (i sverige). Nu är han uppmärksammad och grymt hypad, men skivorna är fan helt ointressanta! Lever bara på gamla meriter nu. Tråkigt att hans tid kom alldeles för sent.

T-Rex. Tre bra låtar, resten skit, på en greatest hitsskiva säger väl en del. Totalt meningslösa texter. Men ändå hyllade...

Måste tyvärr dra in MJ i det här. En skiva med han innehåller oftast bara 1-2 grymma låtar medans resten är skit! Har aldrig varit i närheten av att hört en helgjuten skiva med han. Mycket begärt kanske, men när det kommer till en man i den positionen i musikhistorien ska man kräva mycket.
Citera
2006-11-02, 00:51
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocadona
Måste säga dagens Morrissey. Han var kung med Smiths och tidiga soloalbum men inte alls lika uppmärksammad i media (i sverige). Nu är han uppmärksammad och grymt hypad, men skivorna är fan helt ointressanta! Lever bara på gamla meriter nu. Tråkigt att hans tid kom alldeles för sent.

Tyst!

Nädå. Your're entitled. Senaste plattan är visserligen sådär, men "You are the Quarry" är bland det bästa han gjort!
Citera
2006-11-02, 01:30
Medlem
Tebos avatar
1) Tool
2) Tool
3) Tool

Kanske inte av den stora massan, men hyllningarna från deras fans är nästan absurda. Jag kommer inte ihåg vem som sa det eller var jag läste det, men Tool-fans verkar anse att de har uppnått någon form av upplysning som vi vanliga döda saknar. Det går inte ens att nämna namnet utan att det dyker upp en grupp emoklädda nissar som ska förklara dess storhet. Världens bästa trummis, världens bästa gitarrist, världens bästa texter, världens mest nyskapande band etc. etc.. Men likförbannat har bandet haft minimal påverkan i musikvärlden och kommer aldrig bli något mer än en fotnot i musikhistorien. Fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in