2006-11-02, 01:52
Bannlyst
queen, försöker dem spela rock eller klasiskt

nästan all hiphop

och det mesta inom punken, den dog när folk lärde sig spela på sina instrument.
Citera
2006-11-02, 02:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Tyst!

Nädå. Your're entitled. Senaste plattan är visserligen sådär, men "You are the Quarry" är bland det bästa han gjort!

Så sant. Dessutom var han grym i början av solokarriären, finns några riktiga guldkorn att hämta där.
Citera
2006-11-02, 02:28
Medlem
Ramones:
För att vara lite gnällig över hur kommersiell punken har blivit för en jävla massa slaniga ungar - med Ramones i spetsen.

Metallica:
Har gjort sitt. 80'talet.

50 cent:
Tjänar sina stålar på magrutorna. Tillför inte musikvärlden någonting.

Linkin Park:
Inte ett dugg nyskapande.

Guns 'n Roses:
Har ingen bra förklaring på det, tycker bara det är i allmänhet överskattat hos nyblivna hårdrockare.
Citera
2006-11-02, 02:36
Medlem
V-rocks avatar
Klanka inte ner på Guns n Roses kamrat, tycker tvärtemot dig att den största andelen Guns hatare är rockare som bara sett sweet child of mine och hört fjortisar sjunga paradise city...

Lyssnar man igenom plattorna (vilket ingen som ogillar ett band gör) så stöter man på de mest fulländade sleazelåtarna som gjorts, dessutom är dom någe förjävligt bra på långa dramatiska låtar, lyssna på estranged så förstår du.
Citera
2006-11-02, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
Lyssnar man igenom plattorna (vilket ingen som ogillar ett band gör) så stöter man på de mest fulländade sleazelåtarna som gjorts, dessutom är dom någe förjävligt bra på långa dramatiska låtar, lyssna på estranged så förstår du.

Ska sätta mig och lyssna.
Citera
2006-11-02, 02:49
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Sex Pistols
De var inte alls så jävla viktiga som alla säger och råkade bara bli ikoner för punken. Enligt vissa är punken ett verk av Sex Pistols, men det är verkligen att överdriva. Egentligen finns det band som spretar mycket mer och roligare än pistolerna. Knappast obetyldiga - men deras plats i musikhistorien är lite för uppförstorad.

The Hives
Det är ett bra band, men inte mer än så. På många kritiker låter det däremot som om Hives är det bästa som hänt Sverige.. någonsin. Förstår inte hypen alls, jag tycker Hives är skittråkiga och deras anti-jantelagsstil är bara intetsägande. Hives har verkligen hamnat på en hype-våg, precis som Mando Diao.

Doktor Kosmos
Okej, det var ett tag sedan.
Men seriöst, vad har dessa jeppar verkligen bidragit med? De är inte roliga, de kör bara progg för en yngre generation - och gör det dessutom dåligt. Doktor Kosmos är något av det värsta jag vet
Citera
2006-11-02, 02:52
Medlem
V-rocks avatar
haha, kanske inte räcker för att omvända dig men om du är en klassisk rocker så rekomenderas även GnR lies, den skivan har ett en skön blandning av ösiga rocklåtar och genomtänkta akustiska.

Men här slutar mitt säljarsnack, var bara tvungen att försvara det sista stora rockbandet, har redan postat vilka jag tycker är mest överskattade men ska göra det igen så nykommna läsare får lära sig något:

Nirvana, hade inte mycket att komma med och erkände det själva, var mest intresserade av att shoota heroin och sitta hemma, samma klass på musiken blev det.

Hade inte haft något emot detta om det inte var så att deras "stil" dödade rocken och satte oss i den sits vi är idag då vi inte har ett enda vettigt rockband...
Citera
2006-11-02, 03:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningssoldat
Ramones:
För att vara lite gnällig över hur kommersiell punken har blivit för en jävla massa slaniga ungar - med Ramones i spetsen.

Metallica:
Har gjort sitt. 80'talet.

Ahh, äntligen någon som tycker som jag! Det verkar vara jävligt poppis nu att alla ska gilla dem. Ramones var kanske pionjärer inom punken, och visst deras musik håller något högre klass än det mesta inom punken, men det är fortfarande kasst .

Metallica - helt sjukt överskattade. Hör jag ett "YEAAAH!!" engång till så kommer jag att "go berserk"! Förutsägbar, tradig musik för det ölstinkande, machomanliga white trashet.

Led zeppelin passar också in här. Metallica, Ramones och Led zeppelin är poppis nu, folk går omkring i exakt likadana t-shirt med något av ovanstående band som de köpt på skivlagret. Att fjortisar kopierar varandra fattar man ju, men att folk över 20 år är precis likdana som fjortisarna vad gäller dessa tre band är bara löjligt. Är folk verkligen så lama att de typ bara lyssnar på band som är populära "just nu"?

Har en "kompis" som började lyssna på Led zeppelin så fort de fick förnyad uppmärksamhet. Så skaffade han en t-shirt och trodde han var speciell, några veckor senare såg man en helvetes massa fjortisar med exakt likadan t-shirt

Samma sak med en annan polare och Ramones. Ramones blev poppis, han började lyssna samt skaffade t-shirt = man träffar på ett dussin varje dag med likadana.

jag säger bara: får...
Citera
2006-11-02, 03:32
Medlem
Jag anser att Bruce springsteen är överskattad som bara den,Roling stones,beatles,tom petty,ramones,madonna,per gessle,wilmer x,tommy körberg,the pinks,u2 är oxo exempel på överskattade artister/band.
Citera
2006-11-02, 13:07
Medlem
Cocadonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag anser att Bruce springsteen är överskattad som bara den,Roling stones,beatles,tom petty,ramones,madonna,per gessle,wilmer x,tommy körberg,the pinks,u2 är oxo exempel på överskattade artister/band.

Skulle vara intressant att höra en motivering. Låter som du bara listar artister du inte gillar. Finns massa artister jag inte gillar men som jag inte tycker är överskattade. Gyllene Tider (Per Gessle) är ett bra exempel. De kör stenhårt på sommartemat och det funkar ju i de så kallade folkhemmen. Alla vet ju att det är enkel strandmusik utan några speciella ambitioner att vara nåt annat.
Tommy Körberg. Gillar inte musikaler men fan vad han gör Anthem från Chess bra!

Förresten, har man sett Rolling Stones och U2 på Nya Ullevi så inser man att det inte är överskattade...
Citera
2006-11-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Ahh, äntligen någon som tycker som jag! Det verkar vara jävligt poppis nu att alla ska gilla dem. Ramones var kanske pionjärer inom punken, och visst deras musik håller något högre klass än det mesta inom punken, men det är fortfarande kasst .

Det är någonting med Ramones som verkligen inte är bra.
Det kan bero på att en av medlemmarna horade runt för heroin, vilket inte är ett dugg punk utan bara slanigt.

Citat:
Metallica - helt sjukt överskattade. Hör jag ett "YEAAAH!!" engång till så kommer jag att "go berserk"! Förutsägbar, tradig musik för det ölstinkande, machomanliga white trashet.

Japp, hela konceptet Metallica blev en ploj efter Black Album, när de fattade att om man säljer ut sig kan man tjäna pengar och spela sämre.
Angående det du skrev över hur James uppför sig på scen är också en faktor, det är bara löjligt. Gör det ni ska och kliv av scenen.

Citat:
Led zeppelin passar också in här. Metallica, Ramones och Led zeppelin är poppis nu, folk går omkring i exakt likadana t-shirt med något av ovanstående band som de köpt på skivlagret. Att fjortisar kopierar varandra fattar man ju, men att folk över 20 år är precis likdana som fjortisarna vad gäller dessa tre band är bara löjligt. Är folk verkligen så lama att de typ bara lyssnar på band som är populära "just nu"?

Haha, Led Zeppelin var (och är) fortfarande kungar tillsammans med Sabbath.
Men nu vet jag inte, ett sånt band ska man låta vara tycker jag.
Citera
2006-11-02, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningssoldat

Haha, Led Zeppelin var kungar på sin tid med Sabbath.
Men nu vet jag inte, ett sånt band ska man låta vara tycker jag.

Jepp, de är säkert 70 ggr bättre än Metallica och Ramones tillsammans. Dock faller de inte mig i smaken direkt. Men därför sa jag heller inget direkt negativt om dem... det är ju bara det att "alla" började tjata om dem bara för att de vann nåt polarpris, och hela fårskocken började lyssna på dem - samtidigt. Eller har jag missat nåt

Men håller med dig om resten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in