Citat:
Ursprungligen postat av Gryningssoldat
Ramones:
För att vara lite gnällig över hur kommersiell punken har blivit för en jävla massa slaniga ungar - med Ramones i spetsen.
Metallica:
Har gjort sitt. 80'talet.
Ahh, äntligen någon som tycker som jag! Det verkar vara jävligt poppis nu att alla ska gilla dem. Ramones var kanske pionjärer inom punken, och visst deras musik håller något högre klass än det mesta inom punken, men det är fortfarande kasst .
Metallica - helt sjukt överskattade. Hör jag ett "YEAAAH!!" engång till så kommer jag att "go berserk"! Förutsägbar, tradig musik för det ölstinkande, machomanliga white trashet.
Led zeppelin passar också in här. Metallica, Ramones och Led zeppelin är poppis nu, folk går omkring i exakt likadana t-shirt med något av ovanstående band som de köpt på skivlagret. Att fjortisar kopierar varandra fattar man ju, men att folk över 20 år är precis likdana som fjortisarna vad gäller dessa tre band är bara löjligt. Är folk verkligen så lama att de typ bara lyssnar på band som är populära "just nu"?
Har en "kompis" som började lyssna på Led zeppelin så fort de fick förnyad uppmärksamhet. Så skaffade han en t-shirt och trodde han var speciell, några veckor senare såg man en helvetes massa fjortisar med exakt likadan t-shirt
Samma sak med en annan polare och Ramones. Ramones blev poppis, han började lyssna samt skaffade t-shirt = man träffar på ett dussin varje dag med likadana.
jag säger bara: får...