The Smiths Överskattat skitband, nej de är inte bra, texterna är bara "meh" och musiken är menlös.
Morrissey Samma sak där, otroligt överskattad bland fans och media. Bara överhypat skit. Ett par dugliga låtar men inte mer. Varför denna otroliga hyllning och uppmärksamhet?
Metallica Borde lagt gitarrerna på hyllan för 15 år sedan. Inte en enda bra låt de senaste 10-15 åren eller så.
Bob Dylan Ja han är bra, ibland riktigt jävla bra. Fantastisk i vissa låtar. MEN, han har gjort en massa skit vilket inte skall förglömmas. Allt han tar i blir inte guld, och de hypningar och hyllningar karl har fått genom åren förtjänar han absolut inte.
Håkan Hellström Älskade hans första skiva när den kom, och
Rammlar är fortfarande en jävligt bra låt. (Sedermera har jag reviderat min smak en smula ang första skivan.

) Men de kopiösa mänger hyllningar han får är inte i paritet med hur bra han är. Inte på långa vägar.
Bob Hund Gnällig skånsk rotvälska, och så fantastiska live är de fan inte heller.
Wilmer X Nä, allmänt tråkiga och dåliga bara. Hypade bland median som övriga jag listat.
Tupac Inte ens bland de bästa i den skitgenre han tillhörde, innan han blev skjuten. Bara för att man är död gör inte musiken bättre. Den mest hypade bling-bling negern någonsin? förstår inte de undantagslösa hyllningarna som Tupac får. Skit som 99.5% av det övriga hiphopp/r'n'b smörjan.
Buddy Holly Samma som ovan, överhypad och hyllad på grund av sin tidiga död. Rätt allmänt kass musik bara, verkligen inget att hylla, eller ens lägga tid på att lyssna till.