2006-08-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
nu kommer folk kanske hata mig, men Six pistols. De gjorde en jävla platta, kunde inte spela instrument och lade grunden till det samhälleliga förfall vi sedan punkeran befunnit oss i.

Din hädare!!
Citera
2006-08-11, 23:10
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Pink jävla Floyd. När Syd var med fick de ur sig schyssta grejer (främst See Emily Play) efter det är det bara tråååkigt.

Sen håller jag med talaren ovan som nämnde Sonic Youth. Jag har aldrig förstått mig på dem, trots att jag "borde" gilla deras grejer. Gillar ju Dinosaur och allmänt skev och feedbackig musik.

Bland svenska artister/band är ju Winnerbäck självskriven. Och Laleh. Och...
Citera
2006-08-12, 07:41
Medlem
Kafes avatar
Eric Gadd är ganska överskattad. Han kanske inte är så känd och populär men det lilla han får är han inte värd.
Citera
2006-08-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Neil Young
Pavement
Clash
Sex Pistols
Nirvana

Och sist men inte minst - Sonic Youth! The kings of tråk...

Vist, alla banden "changed the face of music.." osv, men det var tyvärr inte till det bättre. Om någon säger att ett band är "viktigt" så är det bara att springa och gömma sig innan bajsbomben briserar.

Du har inte lyssnat på dessa band så mycket, va?

The Clash är ju en jävla milstolpe inom hela rockmusiken. London Calling är en äv de bästa skivorna som nånsin har gjorts. Så mycket variation och känsla hittar du inte ofta. Att blanda många musikstilar och ändå genomsyra det med ett budskap är inte lätt. Lyssna bara på Guns of Brixton, kanske den första hiphoplåten...

Och varför är viktiga band överskattade? Det är ju ''viktiga'' band som har format vår generation. De har kommit på något eget, de har revolutionerat tänkandet och de flesta musiker hämtar sin inspiration från just dessa band.

Även om jag inte lyssnar särskilt mycket på tillexempel Nirvana så kan jag bara konstatera att Nirvana var det sista originella rockbandet i vår tid, tyvärr...
Citera
2006-08-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Neil Young
Pavement
Clash
Sex Pistols
Nirvana

Och sist men inte minst - Sonic Youth! The kings of tråk...

Vist, alla banden "changed the face of music.." osv, men det var tyvärr inte till det bättre. Om någon säger att ett band är "viktigt" så är det bara att springa och gömma sig innan bajsbomben briserar.

Nu har det väl ändå slagit slint..Sonic youth och pavement, visst. men de övriga? true classics. Kan du inte komma med en motivering till varför? Annars blir det ju rätt trist
Citera
2006-08-12, 19:14
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Nu har det väl ändå slagit slint..

Slint... hö hö. De har ju av någon anledning fått klassikerstatus. Men de är inget bra, tycker jag.
Citera
2006-08-12, 19:56
Medlem
Resolutions avatar
Led Zeppelin och Metallica.
Citera
2006-08-13, 09:51
Medlem
U2
Metallica
Red Hot Chili Peppers

Dessa band är väl egentligen ok, men inte alls så bra som deras framgångar antyder att de skulle vara. Men vem har sagt att världen ska vara rättvis...
Citera
2006-08-13, 10:07
Medlem
Anemis avatar
Citat:
Nu har det väl ändå slagit slint..Sonic youth och pavement, visst. men de övriga? true classics. Kan du inte komma med en motivering till varför? Annars blir det ju rätt trist

För några inlägg sedan säger du att Sex Pistols är överskattade, och stavar dessutom deras namn fel. Nu är de true classics, säger du.
Effektsökeri, snabb kappvändning eller en plötslig fäbless för urpunk?
Citera
2006-08-13, 10:09
Medlem
Nedomanskys avatar
Thåström!!
Citera
2006-08-13, 14:50
Medlem
svampnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Thåström!!

Citera
2006-08-13, 15:07
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Thåström!!

Så extremt överskattad är han inte som många andra är. Men dålig är han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in