2016-03-31, 18:29
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popparen
verkar mest som att du trollar/vill provocera nu, men whatever...
"jag tycker att dylan är en fjant eftersom han började skriva protestsånger när det var på modet. därför är han en överskattad artist". rimligt argument? man kan liksom inte förneka hans musikhistoriska betydelse och genialitet. tror du att förintelsen var ett hittepå också?

trista texter? herregud...
Det är klart som fan att man kan ifrågasätta hans ''genialitet''. Han gör trist musik utan minnesvärda melodier. Man kan inte ifrågasätta hans musikhistoriska betydelse nej. Men det är ju en del i att han är överskattad. Om Dylan inte hade funnits så skulle nån annan tagit hans plats och kanske varit bättre.

Om man på riktigt gillar Dylan så bör man ifrågasätta sin musiksmak å det grövsta, och kanske börja fundera på vad fan det är för fel på en.
Citera
2016-03-31, 18:48
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det är klart som fan att man kan ifrågasätta hans ''genialitet''. Han gör trist musik utan minnesvärda melodier. Man kan inte ifrågasätta hans musikhistoriska betydelse nej. Men det är ju en del i att han är överskattad. Om Dylan inte hade funnits så skulle nån annan tagit hans plats och kanske varit bättre.

Om man på riktigt gillar Dylan så bör man ifrågasätta sin musiksmak å det grövsta, och kanske börja fundera på vad fan det är för fel på en.

Ja, så kan man naturligtvis resonera. Och om inte Shakespeare hade funnits hade det kanske kommit någon som varit ännu bättre än han?
Utgår du alltid från att det "är något fel" på människor som tycker annorlunda än du?
Funderar du aldrig på om dom upptäckt något som du kanske missat?
Citera
2016-03-31, 20:50
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Utgår du alltid från att det "är något fel" på människor som tycker annorlunda än du?
Ja, när det kommer till musik.
Citat:
Nej, inte när det kommer till musik.
Citera
2016-03-31, 22:29
Medlem
von_Ss avatar
Citat:

Jag tror du riktar detta till fel person. Det är folk som gillar Bob Dylan och Michael Jackson som i största utsträckning tror andra har fel i skallen. Och det är just detta som gör dessa överskattade. Som om det är fakta att Dylan är bäst. Det är inte fakta kan jag meddela.
Citera
2016-04-01, 16:24
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag tror du riktar detta till fel person. Det är folk som gillar Bob Dylan och Michael Jackson som i största utsträckning tror andra har fel i skallen. Och det är just detta som gör dessa överskattade. Som om det är fakta att Dylan är bäst. Det är inte fakta kan jag meddela.

Nej, det går inte att kalla någon "bäst" i samband med musik eller annan kultur. Det är inte höjdhopp.
Men att förneka att Dylan är en av dom stora bara för att man inte gillar honom är ju enbart fjantigt.

Personligen gillar jag inte Frank Sinatra, men det vore ju löjligt att kalla honom överskattad eller påstå att han inte kunde sjunga. Jag råkar bara ha en annan musiksmak.
Senast redigerad av Slottsherre 2016-04-01 kl. 16:33.
Citera
2016-04-01, 16:42
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Personligen gillar jag inte Frank Sinatra, men det vore ju löjligt att kalla honom överskattad eller påstå att han inte kunde sjunga. Jag råkar bara ha en annan musiksmak.
Skillnaden är att Frank Sinatra objektivt har en bra sångröst. Bob Dylan kan ju knappt hålla en ton ren i 3 sekunder.
Citera
2016-04-01, 17:01
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Skillnaden är att Frank Sinatra objektivt har en bra sångröst. Bob Dylan kan ju knappt hålla en ton ren i 3 sekunder.

Fast där har du (rent objektivt ) fel. Till och med ärrade jazzskribenter har imponerats av hans Sinatra-tolkningar. Hans röst må vara sliten (ungefär som Billie Holidays mot slutet), men är man det minsta musikalisk hör man vilken raffinerad sångare han är.
Citera
2016-04-01, 18:22
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Fast där har du (rent objektivt ) fel. Till och med ärrade jazzskribenter har imponerats av hans Sinatra-tolkningar. Hans röst må vara sliten (ungefär som Billie Holidays mot slutet), men är man det minsta musikalisk hör man vilken raffinerad sångare han är.
Jag påstår tvärtom. Om man är det minsta musikalisk så vet man att Dylan är rent tekniskt en otroligt begränsad sångare. Och jazzskribenter...Vad vet dom egentligen? Skribenter är skribenter och musiker är musiker. Vi får helt enkelt enas om att vara oeniga, men Dylans röst låter förjävlig och har alltid gjort det.
Citera
2016-04-01, 18:47
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Jag påstår tvärtom. Om man är det minsta musikalisk så vet man att Dylan är rent tekniskt en otroligt begränsad sångare. Och jazzskribenter...Vad vet dom egentligen? Skribenter är skribenter och musiker är musiker. Vi får helt enkelt enas om att vara oeniga, men Dylans röst låter förjävlig och har alltid gjort det.

OK, nu ska jag sluta tjafsa. Att diskutera Dylan med någon som säger att han inte kan sjunga (eller spela munspel) är lika meningsfullt som att diskutera Picasso med någon som säger att han inte kan teckna.
Och Dylan lär nog klara sig utan min hjälp Ha det!
Citera
2016-04-02, 00:47
Medlem
U2, Nirvana, Foo Fighters, Kiss (efter 70talet nästan bara skit), finns många fler.
Citera
2016-04-02, 03:23
Medlem
hazard simpsons avatar
Guns and roses. Vidrig sångare och rent allmänt skit. Slash får godkänt, men det räcker inte.
Kiss. Bra första skivor, men resten? Nej tack
Led Zeppelin flummigt och ointressant
Coldplay min definition av ordet tråkig
Citera
2016-04-06, 23:02
Medlem
spknoises avatar
Queen. Jag vill kasta in det här bandet som "cock rock". Hatar musiker som använder musiken endast för att synas, visa sin sexualitet och maskulinitet och inte bry sig ett skit om musiken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cock_rock
Senast redigerad av spknoise 2016-04-06 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in