Queen bidrog ju med sin opera/musikalinspirerade pampinga musik med något unikt inom rocken, och dem lyckades med detta egna sound kommersiellt oxå. Oavsett om man gillar deras musik eller inte så har dem gjort ett antal låtar som är tidlösa. Dem tog sin tid i studion och alla i bandet bidrog till en väldigt musikalisk enhet som emellanåt levererade mästerliga stycken. Att kalla dem överskattade känns främmande.
Om man ska nämna något om Beatles. Visst har dem varit viktiga för musikens utveckling. Dem utvecklade ju även sitt eget sound när dem var aktiva också. Deras sound mot slutet var ju ändå annorlunda i jämförelse hur dem lät i början. Sen ska man ju komma ihåg att allt innan Beatles sög!
Såg också att någon nämnde Jessie J tidigare. Jag förstår att man kan tycka att musiken inte är något vidare, (vilket stämmer in på det mesta inom kommersiell musik idag) är själv inget jättefan direkt. Kan ändå dock uppskatta en bra sångröst när jag hör en. Som sångerska tycker jag verkligen inte Jessie J är överskattad. Rent sångtekniskt spöar hon faktiskt skiten ur Adele