2016-01-15, 12:22
Medlem
Queen bidrog ju med sin opera/musikalinspirerade pampinga musik med något unikt inom rocken, och dem lyckades med detta egna sound kommersiellt oxå. Oavsett om man gillar deras musik eller inte så har dem gjort ett antal låtar som är tidlösa. Dem tog sin tid i studion och alla i bandet bidrog till en väldigt musikalisk enhet som emellanåt levererade mästerliga stycken. Att kalla dem överskattade känns främmande.

Om man ska nämna något om Beatles. Visst har dem varit viktiga för musikens utveckling. Dem utvecklade ju även sitt eget sound när dem var aktiva också. Deras sound mot slutet var ju ändå annorlunda i jämförelse hur dem lät i början. Sen ska man ju komma ihåg att allt innan Beatles sög!

Såg också att någon nämnde Jessie J tidigare. Jag förstår att man kan tycka att musiken inte är något vidare, (vilket stämmer in på det mesta inom kommersiell musik idag) är själv inget jättefan direkt. Kan ändå dock uppskatta en bra sångröst när jag hör en. Som sångerska tycker jag verkligen inte Jessie J är överskattad. Rent sångtekniskt spöar hon faktiskt skiten ur Adele
Senast redigerad av Refusedman 2016-01-15 kl. 12:35.
Citera
2016-01-18, 17:53
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Rammstein är förstås överskattade också. Ett av världens sämsta band i förhållande till popularitet.

Hur i helvete kan ett sånt band bli så stora att de får headlina Bråvalla och andra festivaler? Jag vet, jag vet... "Deras liveshower är så mäktiga", men det hindrar inte musiken från att suga hårt. Att dessa är industimetallens giganter är ett av de största mysterierna i musikhistorien, särskilt när det finns så mycket bättre band inom samma genre. Ministry, exempelvis.

Allt jag hör i Rammstein är kassa låtar med jobbiga ljud blandat med en kass sångare, som dessutom bär på en oerhört jobbig tysk brytning. När de spelas på radion är jag snabb med att klicka på stopp-knappen.
Citera
2016-02-10, 18:48
Medlem
regndroppens avatar
Nirvana och Maiden är lite musikens svar på Nicklas Bendtner, totalt talanglösa att Maiden kan ha blivit såna pionjärer inom rocken förstår inte jag. Nirvana fick ju sånt jävla uppsving efter Cobains död förstår verkligen inte vad som är så speciellt med dem..
Citera
2016-02-16, 22:18
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Nirvana och Maiden är lite musikens svar på Nicklas Bendtner, totalt talanglösa att Maiden kan ha blivit såna pionjärer inom rocken förstår inte jag. Nirvana fick ju sånt jävla uppsving efter Cobains död förstår verkligen inte vad som är så speciellt med dem..

Att kalla Maiden talanglösa är som att kalla Einstein dum i huvudet. Hur mycket har du ens lyssnat på dem?
Citera
2016-02-16, 22:22
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Rammstein är förstås överskattade också. Ett av världens sämsta band i förhållande till popularitet.

Hur i helvete kan ett sånt band bli så stora att de får headlina Bråvalla och andra festivaler? Jag vet, jag vet... "Deras liveshower är så mäktiga", men det hindrar inte musiken från att suga hårt. Att dessa är industimetallens giganter är ett av de största mysterierna i musikhistorien, särskilt när det finns så mycket bättre band inom samma genre. Ministry, exempelvis.

Allt jag hör i Rammstein är kassa låtar med jobbiga ljud blandat med en kass sångare, som dessutom bär på en oerhört jobbig tysk brytning. När de spelas på radion är jag snabb med att klicka på stopp-knappen.

Till Lindemann en kass sångare? Han har bär ju på en grym basröst ju. Angående "jobbiga ljud", vad syftar du på där?
Citera
2016-02-16, 22:39
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin

Håller med, Rammstein är i princip helt värdelösa.
Citera
2016-02-16, 22:41
Bannlyst
Ultima Thule.
Citera
2016-02-16, 22:47
Medlem
Oakenshields avatar
Rammstein = bedrövligt usla. Hela den där industriperioden på 90-talet var hemsk.
Citera
2016-02-16, 22:47
Medlem
Rihanna.. Ett kasst rockband utan melodier.
Citera
2016-02-16, 23:11
Medlem
proconsuls avatar
AC/DC och Guns n´Roses.
Sedan har vi ju alla larviga svenskar som Tomas Ledin, Orup, Niklas Strömstedt et consortes.
Citera
2016-02-17, 13:52
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Till Lindemann en kass sångare? Han har bär ju på en grym basröst ju. Angående "jobbiga ljud", vad syftar du på där?
Till Lindemann är sjukt kass. Och hans basröst är lika grym som Jimmie Åkesson är vänsterpartist, dvs. inte alls.

Och angående jobbiga ljud så får jag ta tillbaka det hela. Sättet de kombinerar electronica och hårdrock på må vara riskabelt men det förekommer ju faktiskt hos många bra industri-band också. I Rammsteins fall låter det dock förjävligt och i kombination med Lindemanns urusla sång + uttal blir bandet nästan outhärdligt dåligt.
Folk säger att man får gåshud av deras liveshower. Själv skulle jag kunna betala för att slippa se eländet live...
Citera
2016-03-29, 03:25
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Bob Dylan är så jävla överskattad. När han tar ton vill jag bryta sönder nåt. Och det blir bara ännu värre när han börjar spela sitt jävla munspel. Munspel kan vara fantastiskt (t.ex Blues Traveler) men Bob Dylan suger verkligen. Det enda bra han har gjort är All Along the Watchtower och då är inte ens hans version bra.

Sen skulle man ju kunna räkna upp varenda negerrappare som debuterat sen tidigt 2000-tal men det skulle bli en fruktansvärt lång lista.

Plus alla hjärndöda mainstream blöjhouse artister som göra samma låt om och om igen sen 2010.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in