2013-06-15, 19:01
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endtime
Vad är det som är så speciellt med Radiohead och The Beatles? Inga dåliga band på så sätt, men extremt överskattade.
Agreed, förstår verkligen inte hypen för Radiohead. OK Computer är ett väldigt bra album, men jag tycker det känns sjukt känslolöst. Även om jag älskar Thom Yorke och tycker att han är en fantastisk sångare så förstår jag verkligen inte grejen med Radiohead.
Citera
2013-06-15, 20:56
Medlem
Endtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Agreed, förstår verkligen inte hypen för Radiohead. OK Computer är ett väldigt bra album, men jag tycker det känns sjukt känslolöst. Även om jag älskar Thom Yorke och tycker att han är en fantastisk sångare så förstår jag verkligen inte grejen med Radiohead.

Nu är det så att jag kom på efter att ha skrivit det där inlägget att jag måste ge just Radiohead en ärlig chans och inte basera mina åsikter på låtar från bandet jag hört bara som hastigast. OK Computer verkar vara helt okej ändå, tycker jag. Fast gillar till skillnad från dig inte Thom Yorkes röst något vidare, instrumentalt verkar det dock vara riktigt bra faktiskt. Radiohead är väl fortfarande rätt överskattade även om jag nu inte tycker att de är särskilt ointressanta, men slänger nog ändå in U2 jämsides The Beatles som mest överskattade band istället. Usch och fy.
Senast redigerad av Endtime 2013-06-15 kl. 20:58.
Citera
2013-06-15, 21:07
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Nu är det så att jag kom på efter att ha skrivit det där inlägget att jag måste ge just Radiohead en ärlig chans och inte basera mina åsikter på låtar från bandet jag hört bara som hastigast. OK Computer verkar vara helt okej ändå, tycker jag. Fast gillar till skillnad från dig inte Thom Yorkes röst något vidare, instrumentalt verkar det dock vara riktigt bra faktiskt. Radiohead är väl fortfarande rätt överskattade även om jag nu inte tycker att de är särskilt ointressanta, men slänger nog ändå in U2 jämsides The Beatles som mest överskattade band istället. Usch och fy.
Jag har gett bandet flera chanser, och jag kan påstå att OK Computer är ett bra album, men inte i min smak. Karma Police är bra, Creep är bra, Paranoid Android är bra. Finns flera bra låtar men ingenting som får bandet att kliva in på någon topp tio-lista av favoritband för mig.
Citera
2013-06-15, 22:12
Medlem
Endtimes avatar
Citat:
Jag har gett bandet flera chanser, och jag kan påstå att OK Computer är ett bra album, men inte i min smak. Karma Police är bra, Creep är bra, Paranoid Android är bra. Finns flera bra låtar men ingenting som får bandet att kliva in på någon topp tio-lista av favoritband för mig.

Nejnej, men för att kliva upp på "någon topp tio-lista" ska det ändå behöva krävas en hel del? Typ mer än att bara inte vara ett överskattat band?
Citera
2013-06-15, 23:33
Medlem
Marquesos avatar
Vad är det ni tycker är så överskattat med Radiohead, om man får fråga?
Alla har rätt till sin egen åsikt, men det blir lite lättare att förstå varför ni tycker som ni gör om ni skriver det.

Jag tycker själv att Radiohead är otroligt bra, melodierna och Yorkes röst funkar så sjukt bra tillsammans.
Citera
2013-06-16, 01:09
Medlem
Endtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Alla har rätt till sin egen åsikt, men det blir lite lättare att förstå varför ni tycker som ni gör om ni skriver det.

Jag tycker själv att Radiohead är otroligt bra, melodierna och Yorkes röst funkar så sjukt bra tillsammans.

Lite halvtråkigt, intetsägande sound. Sen gillar jag inte Yorkes röst något vidare alls, men kan inte förklara varför direkt. Dock håller jag inte med HejAnton om att det skulle vara känslolös musik. Sen tror jag många sätter någon slags prettostämpel på dem.
Citera
2013-06-16, 04:14
Medlem
Lyssnar på nu på Radiohead ett par timmar om dagen, för ett par år sen förstod jag mig inte alls på hur de kunde vara så pass stora. Det var när jag kom förbi alla standard-låtarna som Karma Police och Creep som jag upptäckte magin i bandet. Kan säga att OK computer och Kid A ligger långt ned på listan om jag skulle ranka albumen.
https://www.youtube.com/watch?v=V_Ydoe4Q-Gg

F.ö. så förstår jag mig inte alls på hur folk faktiskt kan lyssna på Bon Jovi
Citera
2013-06-16, 13:07
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baron.von.Helsing
Lyssnar på nu på Radiohead ett par timmar om dagen, för ett par år sen förstod jag mig inte alls på hur de kunde vara så pass stora. Det var när jag kom förbi alla standard-låtarna som Karma Police och Creep som jag upptäckte magin i bandet. Kan säga att OK computer och Kid A ligger långt ned på listan om jag skulle ranka albumen.

Kan säga att jag hade precis samma inställning till Radiohead som dig. Det gäller även Bon Jovi, men nu har jag börjat uppskatta det bandet mer och mer också.
Citera
2013-06-16, 18:04
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso

Förstår bara inte grejen, både på Reddit och Pitchfork ses Radiohead som ett av världens bästa band, där nästan alla skivor hyllas som något slags mästerverk och OK Computer och Kid A är själva grädden på tårtan. Jag ser Radiohead som ett mediokert band med några bra låtar, personligen förstår jag inte alls vad som är så speciellt med bandet, och det verkar inte vara någon viss faktor folk heller kan peka på, alla bara rent ut älskar dom.
Citat:
Lite halvtråkigt, intetsägande sound. Sen gillar jag inte Yorkes röst något vidare alls, men kan inte förklara varför direkt. Dock håller jag inte med HejAnton om att det skulle vara känslolös musik. Sen tror jag många sätter någon slags prettostämpel på dem.
Håller med om att det är tråkigt, och väldigt generiskt, låter inte speciellt originellt och tycker bara det känns väldigt ointressant.
Citat:
Ursprungligen postat av Baron.von.Helsing
Har försökt över flera år att gilla bandet, har gett mig på Pablo Honey, OK Computer, och Kid A men skulle verkligen inte vilja sätta någon av dom albumen som ett mästerverk, och verkligen inte en tia. Föredrar till och med Atoms For Peaces grejer över Radiohead material, men det kanske bara är jag som verkligen inte dras till bandet? Jag vill verkligen uppskatta dom, men för mig är det på sin höjd bara väldigt mediokert.
Citera
2013-06-17, 15:07
Medlem
Citat:
Har försökt över flera år att gilla bandet, har gett mig på Pablo Honey, OK Computer, och Kid A men skulle verkligen inte vilja sätta någon av dom albumen som ett mästerverk, och verkligen inte en tia. Föredrar till och med Atoms For Peaces grejer över Radiohead material, men det kanske bara är jag som verkligen inte dras till bandet? Jag vill verkligen uppskatta dom, men för mig är det på sin höjd bara väldigt mediokert.
Jag som själv skulle kalla mig ett rätt så stort fan av Radiohead är heller inte ett fan av varken Pablo Honey, OK Computer eller Kid A. För mig så blev jag helt fast efter jag hört In Rainbows och Amnesiac. Om du vill göra ett nytt försök till att börja gilla bandet tycker jag du borde lyssna igenom In Rainbows en gång, mer än så ska nog inte behövas.
Citera
2013-06-17, 17:27
Moderator
zanteras avatar
Jag tycker inte Radiohead är överskattade, men skulle säga att OK Computer är det. Jag har inget emot skivan så, tycker det är en bra rockskiva, men skulle säga att Kid A, Amnesiac och In Rainbows är mycket bättre skivor.
Citera
2013-06-17, 19:28
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homeboy95
Varför tar man ens tid till att nämna Michael Jackson i denna tråden?

Överskattad är det sista han är. Han förtjänar all den respekt och publicitet han har fått genom åren!
Hans känsla för musiken och hans otroliga musikalitet är något man verkligen får leta efter idag.

Året jag föddes, 1995 köpte min pappa albumet "HIStory: Past, Present and Future, Book I". Jag har älskat hans musik sedan dess och har förstått att jag aldrig kommer sluta göra det. Man kan säga att han har varit med och uppfostrat mig till den jag är idag. En skicklig både musiker och dansare.

Har en känsla säger att Michael Jackson är en "skicklig dansare" av samma anledning som man säger att kungen är "bra PR för Sverige". Det är en sliten klyscha som man drar till med för att försvara honom bara. Hur intresserad är du av dans för övrigt? Brukar du kolla in nya artister efter hur bra dom dansar?
Jag känner ingen som lärt sig gilla Michael Jackson i vuxen ålder. Han tilltalar bara sjuåringar och människor som har svårt att utvecklas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in