Citat:
Ursprungligen postat av
Marqueso
Vad är det ni tycker är så överskattat med Radiohead, om man får fråga?
Alla har rätt till sin egen åsikt, men det blir lite lättare att förstå varför ni tycker som ni gör om ni skriver det.
Jag tycker själv att Radiohead är otroligt bra, melodierna och Yorkes röst funkar så sjukt bra tillsammans.
Förstår bara inte grejen, både på Reddit och Pitchfork ses Radiohead som ett av världens bästa band, där nästan alla skivor hyllas som något slags mästerverk och OK Computer och Kid A är själva grädden på tårtan. Jag ser Radiohead som ett mediokert band med några bra låtar, personligen förstår jag inte alls vad som är så speciellt med bandet, och det verkar inte vara någon viss faktor folk heller kan peka på, alla bara rent ut älskar dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Endtime
Lite halvtråkigt, intetsägande sound. Sen gillar jag inte Yorkes röst något vidare alls, men kan inte förklara varför direkt. Dock håller jag inte med HejAnton om att det skulle vara känslolös musik. Sen tror jag många sätter någon slags prettostämpel på dem.
Håller med om att det är tråkigt, och väldigt generiskt, låter inte speciellt originellt och tycker bara det känns väldigt ointressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Baron.von.Helsing
Lyssnar på nu på Radiohead ett par timmar om dagen, för ett par år sen förstod jag mig inte alls på hur de kunde vara så pass stora. Det var när jag kom förbi alla standard-låtarna som Karma Police och Creep som jag upptäckte magin i bandet. Kan säga att OK computer och Kid A ligger långt ned på listan om jag skulle ranka albumen.
https://www.youtube.com/watch?v=V_Ydoe4Q-Gg
F.ö. så förstår jag mig inte alls på hur folk faktiskt kan lyssna på Bon Jovi
Har försökt över flera år att gilla bandet, har gett mig på Pablo Honey, OK Computer, och Kid A men skulle verkligen inte vilja sätta någon av dom albumen som ett mästerverk, och verkligen inte en tia. Föredrar till och med Atoms For Peaces grejer över Radiohead material, men det kanske bara är jag som verkligen inte dras till bandet? Jag vill verkligen uppskatta dom, men för mig är det på sin höjd bara väldigt mediokert.