2009-07-11, 04:52
Medlem
dekanmis avatar
Tokio Hotel!
Jag är fortfarande förvirrad över dem. Vad är det de har gjort som är bra..?
Citera
2009-07-11, 16:17
Medlem
En annan artist som verkligen är fruktansvärt överskattad är Håkan Hellström.

Jag förstår varför folk gillar honom och han har gjort en del bra låtar, men någon måtta får det väl vara.

Satt och läste aftonbladet och expressen för ett tag sedan och han blir ju verkligen hyllad som om att han är den största artisten någonsin genom tiderna.

U2´s premiär i Barcelona där de har den dyraste showen genom tiderna. 4 getingar.

Bruce Springsteen Glastonbury gig 3 getingar.

Håkan Hellströms turne premiär 5 GETINGAR, BÄSTA JAG VARIT MED OM GENOM TIDERNA, SÅ SJUKT BRA!!!!!!!!!

Förstår mig inte på det.
Citera
2009-07-11, 16:30
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
En annan artist som verkligen är fruktansvärt överskattad är Håkan Hellström.

Jag förstår varför folk gillar honom och han har gjort en del bra låtar, men någon måtta får det väl vara.

Satt och läste aftonbladet och expressen för ett tag sedan och han blir ju verkligen hyllad som om att han är den största artisten någonsin genom tiderna.

U2´s premiär i Barcelona där de har den dyraste showen genom tiderna. 4 getingar.

Bruce Springsteen Glastonbury gig 3 getingar.

Håkan Hellströms turne premiär 5 GETINGAR, BÄSTA JAG VARIT MED OM GENOM TIDERNA, SÅ SJUKT BRA!!!!!!!!!

Förstår mig inte på det.
Man ger väl getingar efter potencial. Om det skulle vara för det mest spektakulära eller mest påkostade så skulle det inte finnas kritiker.
Sen kan jag hålla med om att Håkan Hellström är en kass artist i sig.
Citera
2009-07-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Jag håller med. Detta beror antagligen på det hemska spelet Guitar Hero vilket fördummar unga (se Dragonforce). Sedan beror det också på hans "coola" stil med långt hår, hatt, cigarett och spritflaska i hand vilket går hem hos både killar och tjejer.

Jo det gör nog det till stor del, + hans coola stil.

Var på en fest igår där jag träffade några Slash anhängare och hans anhängare är verkligen besatta. Jag sa att jag tycke att Slash inte hör hemma bland de riktigt stora och att han bleknar i jämförelse med någon som Jimmy Page eller Keith Richards när det kommer till att spela och skriva riktiga klassiska rock riff, de frågade då vem den där Keith Richards som så många pratar om egentligen är och menar att hur mycket han än har skrivit så är de bara navel ludd mot slash.
Citera
2009-07-11, 23:37
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Metallica är sjukt överskattade..tycker inte dom har gjort en enda låt av klass
Citera
2009-07-11, 23:49
Medlem
Asleeps avatar
Citat:
En annan artist som verkligen är fruktansvärt överskattad är Håkan Hellström...

Enligt dig ja. Han har ju dragit fulla konserter i 9 år nu så är väl rätt uppenbart att folk gillar honom. Gillar man musiken så är det alltid värt att gå på hans konserter då han alltid ger allt. Vissa artister blir lata efter ett tag och gör en del mediokra spelningar men han har alltid ett ton med energi på sina vilket höjer dom avsevärt.
Citera
2009-07-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asleep
Enligt dig ja. Han har ju dragit fulla konserter i 9 år nu så är väl rätt uppenbart att folk gillar honom. Gillar man musiken så är det alltid värt att gå på hans konserter då han alltid ger allt. Vissa artister blir lata efter ett tag och gör en del mediokra spelningar men han har alltid ett ton med energi på sina vilket höjer dom avsevärt.

Du förstår uppenbarligen inte innebörden för ordet överskattad. Jag kan till exempel inte förstå varför pajasar som Lady Gaga, Britney Spears eller Akon drar fullsatta spelningar på stora arenor medan så många duktiga musiker inte syns alls. Överskattad betyder att folk skattar en viss musiker/artist mer än vad som behövs/är värd, i detta fallet Håkan Hellström.
Citera
2009-07-12, 00:20
Medlem
Citat:
Jo det gör nog det till stor del, + hans coola stil.

Var på en fest igår där jag träffade några Slash anhängare och hans anhängare är verkligen besatta. Jag sa att jag tycke att Slash inte hör hemma bland de riktigt stora och att han bleknar i jämförelse med någon som Jimmy Page eller Keith Richards när det kommer till att spela och skriva riktiga klassiska rock riff, de frågade då vem den där Keith Richards som så många pratar om egentligen är och menar att hur mycket han än har skrivit så är de bara navel ludd mot slash.

Det är omusikaliska idioter som resonerar så där. De ser en affisch hemma hos en vän med Slash ståendes i en "häftig" pose med cigaretten i munnen och frågar vetgirigt "Vem är den där? Han måste spela som en gud". Efter detta lyssnar på "Sweet Child O Mine" (bra låt förövrigt men överskattad) och spikar förevigt att Slash är en gitarrgud. För att förtydliga tycker jag att Slash är en bra gitarrist, men det finns så många som har gjort mycket bättre och mer kvalitativ musik, det vill säga både kvalitet och kvantitet.
Citera
2009-07-12, 00:38
Medlem
Angelrapes avatar
haha tänkte skriva Metallica men det har folk tagit hand om.
Alla musikspektakel (Idol, melodifestivalen etc etc) tv nånsin visat (i alla fall svensk)
överskattade band, artister och musiker enligt mig är väldigt många men tar väl några exempel här då.

Black Metal och "black" metal
Dimmu Borgir(Dem är inte bra alls)
Immortal(Roliga, men inte ens i närheten av det bästa BM bandet någonsin.)
Dark Funeral(Fy usch)
Nargaroth(Ha... ha ha...)

Annan metal
In Flames(Är inte metal nuförtiden men kallas ändå Melodic Death Metal, de är riktigt dåliga och Come Clarity är den löjligaste ballad jag någonsin hört)
Dragonforce(Herman Li är snabb men suger annars och ingen i bandet sätter ett enda fill live, har faktist sett dem en gång så jag vad jag talar om)
Sonic Syndicate(bara för att basisten är en söt tjej är inte bandet bra)
Slipknot(Så bra är dem faktist inte... Och varför ha 3 personer i bandet som inte ens gör något?)

Rock/Hårdrock
Jimi Hendrix(Man är inte världens bästa gitarrist för att man spelar gitarr med tänderna)
Nirvana(Bara för att Curt är död är dem inte världens djupaste band)
Europe(The Final Countdown suger.)
Guns'n'Roses(Axl Rose sjunger fan värre än min katt)
AC/DC(ok partymusik, men fan heller hårdrockens Elvis)

Övrigt
Michael Jackson(varför blir ALLA bättre efter att dem dött?)

Kan inte komma på så mycket mer nu... Men finns självklart.
Citera
2009-07-12, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asleep

Om du läser så skrev jag att jag förstod varför folk gillade honom och att han har gjort en hel del bra låtar. Jag har alla hans album och har lyssnar på de en hel del till och från.

Men saken är den att han i stort sett blir hyllad som den bästa artisten genom tiderna här i sverige, han kommer undan med vad som helst och blir hyllad för allt.

Skulle de fucka upp en låt och spela helt fel live så skulle de bli hyllade för det också.. "Åh det är så äkta rock n roll, de kör rätt på känslan det andra spelar ingen roll, 5 +!!!!!"
Citera
2009-07-12, 13:42
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelrape
Övrigt
Michael Jackson(varför blir ALLA bättre efter att dem dött?)

Vad menar du nu? Han var i stort sett dyrkad redan innan han dog. Så där har du fel.
Citera
2009-07-12, 14:03
Medlem
Hardangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Vad menar du nu? Han var i stort sett dyrkad redan innan han dog. Så där har du fel.

han va ju bortglömd och förkastad ända fram till han bokade sina sista konsärer, han va överskattad! killen va ju fö fan psykiskt sjuk -.-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in