Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
På rockfronten hör U2 och Queen till de i synnerhet mest överskattade banden. Dessa två brukar också vara favoritrockband för de som inte brukar lyssna på rock, så det säger ju en hel del. Coldplay kan också nämnas.
I princip alla moderna R'n'B artister på radion suger balle, så det är ju onödigt att nämna alla, men Lady Gaga, Beyoncé och Rihanna är väl de mest självklara representanterna för denna vidriga genre.
U2 och Queen är....kanske inte helt överskattade. De har trots allt betytt en del för musikutvecklingen. Men jag lyssnar inte själv på skiten. U2 får mig att må illa och Queen tycker jag är lite uttjatat. Men det beror nog på min i andras ögon märkliga musiksmak.
Helt riktig, frågar du folk som inte lyssnar aktivt på musik så nämner de U2 och Queen. Gärna också Metallica och något annat skräp i samma mening. Att ha på Mix Megapol eller Rix Fm hela dagen och sammtidigt påstå att U2 är världens bästa band är ett solklart bevis på att man saknar musiksmak. Man vet inte vad musiksmak är.
Håkan Hellström nämnde en gång att folk som gillar Thomas Ledin saknar musiksmak. Han har rätt i det. Men samtidigt, är inte Håkan liiite överskattad?