2011-08-28, 16:04
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
På rockfronten hör U2 och Queen till de i synnerhet mest överskattade banden. Dessa två brukar också vara favoritrockband för de som inte brukar lyssna på rock, så det säger ju en hel del. Coldplay kan också nämnas.

I princip alla moderna R'n'B artister på radion suger balle, så det är ju onödigt att nämna alla, men Lady Gaga, Beyoncé och Rihanna är väl de mest självklara representanterna för denna vidriga genre.

U2 och Queen är....kanske inte helt överskattade. De har trots allt betytt en del för musikutvecklingen. Men jag lyssnar inte själv på skiten. U2 får mig att må illa och Queen tycker jag är lite uttjatat. Men det beror nog på min i andras ögon märkliga musiksmak.

Helt riktig, frågar du folk som inte lyssnar aktivt på musik så nämner de U2 och Queen. Gärna också Metallica och något annat skräp i samma mening. Att ha på Mix Megapol eller Rix Fm hela dagen och sammtidigt påstå att U2 är världens bästa band är ett solklart bevis på att man saknar musiksmak. Man vet inte vad musiksmak är.

Håkan Hellström nämnde en gång att folk som gillar Thomas Ledin saknar musiksmak. Han har rätt i det. Men samtidigt, är inte Håkan liiite överskattad?
Citera
2011-08-28, 16:09
Medlem
ikaros2008s avatar
Glömde nämna....frågar man aktiva idrottare så tycker de alltid om musik som Toto, Richard Marx och Michael Bolton.... Varför?

De som lyssnar på den skiten har helt enkelt överskattat den musiken och sitt omdöme.
Citera
2011-08-28, 17:54
Medlem
Intelligenss avatar
De allra flesta inom popvärlden är sjukt överskattade
Citera
2011-09-29, 22:04
Medlem
Är inte Nirvana överskattade? Vad i helvete är så unikt med deras jävla sound?
Citera
2011-10-04, 20:28
Medlem
Bob Dylan, utan tvekan.

Förstår verkligen inte alla oändliga lovord. T ex "Han är verkligen ett musikaliskt geni"
Snälla!
Citera
2011-10-04, 20:31
Medlem
ub44s avatar
Veronika Maggio Helt sinnessjukt ! Hur fan kan hon sälja skivor e för mej obegripligt
Citera
2011-10-04, 20:33
Avslutad
Det är hemskt att säga det .. men..
  • Love- vad har de gjort som är bra, egentligen?
  • Live, burkigt ljud möter oljudet från den sunkiga källaren
  • The Who - say what?
  • Primal Scream - nää, jag fattar verkligen inte deras storhet, oavsett velourbyxor, progg och "rätt look"
Citera
2011-10-04, 20:36
Medlem
ub44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leo-trevlig
Är inte Nirvana överskattade? Vad i helvete är så unikt med deras jävla sound?

Håller med till 100 % Jävla pissband !
Citera
2011-10-04, 21:53
Medlem
Jammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Det är hemskt att säga det .. men..
  • Love- vad har de gjort som är bra, egentligen?

Jag själv tycker om hela Forever Changes plus massa låtar från deras övriga skivor, tex A Message to Pretty. Kan förstå iofs om du inte håller med.. men ändå känns det inte som ett band som kan kallas underskattade. Mycket möjligt att de är populära bland kritiker i allmänhet men de flesta "vanliga personerna" har inte överhuvudtaget hört talas om dem.
Citera
2011-10-04, 22:11
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemoncurd
För att du inte gillar dom, eller vad är din motivering? För även om man har svårt för Mercury, och överskattad eller ej, så var han väldigt kompetent!
Nej, det var han verkligen inte. Han var en jävla posör och skithög. Värdelös artist, värdelös grupp.

Queen blev stora först när han fick aids och dog. Folk började sympatilyssna pga detta och inte pga musiken.
Citera
2011-10-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Nej, det var han verkligen inte. Han var en jävla posör och skithög. Värdelös artist, värdelös grupp.

Queen blev stora först när han fick aids och dog. Folk började sympatilyssna pga detta och inte pga musiken.

Idiot.
http://www.youtube.com/watch?v=nO2aZ7EzsgM
Kommentarer är överflödiga
Queen sålde ut wembley-stadium två dagar irad är man inte stora då? snälla gå och göm dig
Citera
2011-10-04, 23:13
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevoodoman
Idiot.
http://www.youtube.com/watch?v=nO2aZ7EzsgM
Kommentarer är överflödiga
Queen sålde ut wembley-stadium två dagar irad är man inte stora då? snälla gå och göm dig

Jo, men så är ju också hela London full av homos. De var inte stora utanför homokretsarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in