2006-08-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
The White Stripes och The Hives. Urrk.
Båda två är fantastiska band, och rent överjävligt bra live.
Citera
2006-08-09, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mines
metallica, guns n roses, iron maiden, KISS, AC/DC, Hendrix

nu skulle jag även vilja tillägga att jag är ett stort fan av alla banden utom iron maiden, men visst är dom överskattade
Va, varför tycker du det? Dom har ju gjort många bra låtar. Guns N Roses håller jag dock med om

Ett annat överskattat band är Judas Priest
Citera
2006-08-09, 20:57
Medlem
Någon skriver här att Povel Ramel, Rolling Stones och ett par andra är de mest överskattade, men den här tråden är nog litet rörig för det är väldigt svårt att jämföra dels svensk musik vs. utländsk musik och dels rockmusik och mer folklig musik.

Vad gäller Povel så var han på den tiden det begav sig ett unikum i svensk musik och underhållning. För ett tag sen köpte jag en stor CD-samling med honom, från 40-talet och fram till 80-talet. Det är helt klart att sätter man sig in i 50-talet så var han en mästare vad gäller musik och ord- eller texbehandling på det gammaldags vistet. Köp CD-samlingen, lyssna och njut.
Likadant med Ted Gärdestad; vackra melodiösa sånger och med en behaglig text.

Nog om dom, och för övrigt håller jag med föregående talarare;
Elvis är en överskattad artist som kom i rätt tid, men som egentligen inte tillförde den musikaliska världen nåt mer än hans utseende och hans röst.
Hans låtskrivare skall däremot ha mer eloge än Elvis själv.
Elvis är helt klart överskattad världen över.

Carola... Ja hon får mer plats i skvallertidningarna för hennes dekadenta liv som är mer intressant än hennes sångröst. Helt klart är att hon har en bra sångröst, men det hon lever på är myten "Carola". Jämför med Lill-Babs som i samma ålder hade samma affektionsvärde, men hon var och är klok och insåg att livet för framgång är inte bara att ringa till kvällstidningarna stup i kvarten.

Håkan Hellström och i viss mån Joakim Thåström: Fattar inte varför dom är så populära, destruktiv musik med mundiarré som ingen egentligen lyssnar på.

Gyllene Tider: Gessle gör dumheter genom att återsamla dom.

Roxette: Samma sak som ovan, dom gjorde sitt på 80-talet men det blir så trist när dom försöker igen. Låt Marie utveckla sig själv med hennes texter och musik istället.
Citera
2006-08-09, 21:10
Medlem
Blåbärskungens avatar
Povel må vara bra på att komma på finurliga rim men karln har inget att säga, helt ointressant. Ted Gärdestad har väl ok melodier men texterna är ju för ynkliga.
Citera
2006-08-09, 21:13
Medlem
(Ske-a)Zatzys avatar
Amy Diamond
Darin
Citera
2006-08-09, 21:14
Medlem
karma chamelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crenshaw Punch
The Hives.

Världens bästa live-band my ass.
word
Citera
2006-08-09, 21:22
Medlem
Håller med många.

Håkan Hällström, Kent, Lars Winnerbäck... Det mesta som är svenskt (Utom Europe och ABBA)

Judas Priest, Madonna, Brittan , Tom Jones
Citera
2006-08-09, 21:29
Medlem
Pressvecks avatar
Jag håller med om att Iron maiden och Guns n roses är mycket överskattade, men hendrix är de då fan inte! Tekniskt sätt finns det bättre artister än honom, men få av dem skriver låtar och sjunger.

P.S jag vet att Hey joe och All along the watchttower är covers
Citera
2006-08-09, 21:43
Medlem
Erik1974s avatar
Jag mår fan psyikisky dåligt av vissa inlägg . Iron Maiden? Hur kan ett band som dragit fulla hus genom alla tider, och som fortfarande säljer slut på biljetterna på nolltid, vara överskattade????? Kan acceptera om man inte gillar musiken, mer överskattade
Citera
2006-08-09, 21:56
Medlem
Vicious_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag mår fan psyikisky dåligt av vissa inlägg . Iron Maiden? Hur kan ett band som dragit fulla hus genom alla tider, och som fortfarande säljer slut på biljetterna på nolltid, vara överskattade????? Kan acceptera om man inte gillar musiken, mer överskattade
Håller med dig till 100%.
Citera
2006-08-09, 22:11
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Inte enligt alla, sluta vara en sån fascist, låt folk få hata michael ifred, jag får också spader på många av hans låtar, och JA han är något överskattad även om han gjort ett par odödliga klassiker.
U2 håller jag med om, helt olyssningsbara, det finns inget tillfälle då man känner: nä, nu skulle det nog passa med lite U2 tror jag. Kanske är de bäst live, jag vet inte.
Rolling Stones: absolut, gamla dragspel från antiken som man "måste" gilla.
Bruce Springsteen: har aldrig gillat han någe vidare.
Iron Maiden: allt låter likadant; "set it on fajee-eee-eee-eeer!"
Alla nya små hajpade kritikerälskade pruttband från england eller usa. Typ pipettes, arctic monkeys, the yea yeah yeas, etc etc. Gå vidare!

Sist men inte minst, vår egna LALEH, fy helvete vilken nyproggig smörja, hon skulle kunnat vara bra, om hon lärt sig sjunga och var lite intelligentare.
Du ska fan inte komma här och tycka michael jackson är dålig!
Nä, självklart har alla rätt till en åsiikt.. även jag... Jag tycker han har den bästa rösten för den musiken han framför av alla. Sedan har han gjort rätt många odödliga låtar.
Andra överskattade:
U2, The clash, H. Hellström osv.
Citera
2006-08-09, 22:19
Medlem
Sir.Ps avatar
Jaha, nu får man väl på käften då men- Nirvana! De är grymt jävla överskattade. Ok, de gör helt ok musik som är lätt att ta till sig och texterna är lätta att tolka på sitt getet sätt. Men va fan. Så grymt mycket fårar som springer runt och säger att de är det bästa bandet i världen. Libertins är ett annat sådant band med liknande motivering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in