Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-11-28, 23:21
Medlem
Som rubriken lyder, jag har precis faktiskt köpt mitt första paket cigaretter (Marlboro röda korta tror jag) och jag är 25! men vad har folk emot rökare och så mm? Det är väl helt upp till de om de röker eller snusar och det skadar ju inte dig väl? Srry för stavningen och så druckigt lite :P Men vore kul och få veta hur många som egentligen röker/snusasr eller så hoppas detta är i rätt forum med
Citera
2014-11-28, 23:24
Medlem
Zaloons avatar
Varför börja röka när du är 25? Låter helt otroligt dumt.

Självklart är det ens egna val, men rökare luktar så jävla äckligt.

Snus har jag inge problem med så länge det inte är en brud som man ska strula med.
Citera
2014-11-28, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ziggen89
Som rubriken lyder, jag har precis faktiskt köpt mitt första paket cigaretter (Marlboro röda korta tror jag) och jag är 25! men vad har folk emot rökare och så mm? Det är väl helt upp till de om de röker eller snusar och det skadar ju inte dig väl? Srry för stavningen och så druckigt lite :P Men vore kul och få veta hur många som egentligen röker/snusasr eller så hoppas detta är i rätt forum med
det luktar ju fördjäkligt illa.
när man kommer ut från en affär och det står nån och röker utanför så man får röken i ansiktet till exempel.
en smäll borde man ge.
Jo det är farligt, passiv rökning.
senm hur fasen kan man röka cigaretter, då är man bra dum i huvudet alltså.
Citera
2014-11-28, 23:26
Bannlyst
Så länge man inte blåser röker i ansiktet på folk så har de inte att göra med om man röker. Moralkärringar vill man inte ha att göra med ändå, rök på om du vill röka, stör folk sig på det så får de göra det. Vem fan bryr sig om vad andra tycker och tänker ändå? Kör på.

Lite avundsjuk att jag inte ovan rökare, för de första nikotinkickarna är de skönaste. Röker en cigarett och bara lägg sig ned och allt snurrar och man bryr sig inte om något annat än själva ruset.
Citera
2014-11-28, 23:27
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Varför vill du börja röka nu?
Citera
2014-11-28, 23:28
Medlem
Rökare luktar ju inte gott. Snusare däremot kan få vara.
Citera
2014-11-28, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FacelessEntity
Så länge man inte blåser röker i ansiktet på folk så har de inte att göra med om man röker. Moralkärringar vill man inte ha att göra med ändå, rök på om du vill röka, stör folk sig på det så får de göra det. Vem fan bryr sig om vad andra tycker och tänker ändå? Kör på.

Lite avundsjuk att jag inte ovan rökare, för de första nikotinkickarna är de skönaste. Röker en cigarett och bara lägg sig ned och allt snurrar och man bryr sig inte om något annat än själva ruset.

rök pcp om du vill att det ska snurra.

man behöver inte blåsa folk i ansiktet för att det ska vara äckligt, det stinker ju 10-20 meter runtomkring. sjukt lortigt.
värre än tjackpundare
Citera
2014-11-28, 23:42
Medlem
Många rökare är respektlösa genom att stå och röka utanför butiker, i busskurer och så vidare där det direkt skadar eller stör andra personer. Just därför blir folk irriterade på den som röker och drar således alla rökare över en och samma kam.

I övrigt så har ingen något som helst att göra med ifall du röker på platser där ingen är i närheten eller om du inte luktar illa precis efter att du har rökt och går in på arbetsplatsen eller i skolan.

Varför folk hatar snusare är väl för att de tycker att det ser ovårdat ut - i synnerhet när folk använder lössnus.

Folk hatar och stör sig på för mycket saker enligt mitt tycke.

https://www.youtube.com/watch?v=C0wEbm73Zp0
Citera
2014-11-29, 00:02
Medlem
TetrisNinjas avatar
För att tobaksrök luktar jävligt illa för de flesta. För att snus inte alltid är så fräscht, även för snusare.

Som sagt så vore det jävligt dumt att börja röka i vuxen ålder. Är det för att du vill vara cool eller? Se ut som James Dean kanske? Håll dig till feströkning.
Citera
2014-11-29, 00:13
Medlem
bdbdbdbds avatar
Sjukt vad fort folk ändrar åsikt om i princip allt, ja tobak här, var betydligt mer naturligt senaste 100år än det mesta som hittats på.

Undrar ibland om detta lands invånare vill ta kollektivt självmord ... Lyckas inte det ja då ska iaf ev. Barn och barnbarn drabbas.

Tycker det är helt sjukt att arbetsplatser lägger ner nån miljon för en policy att folk i te ska få snusa på jobbet t ex.
Citera
2014-11-29, 00:15
Medlem
Polyklorfenols avatar
1. Rökning skadar visst andra
2. Rökning stinker utav bara helvete
3. Röken sätter sig i kläder
4. Bara idioter som inte förstår sitt eget bästa röker
5. Rökning ger rökaren cancer och ett sämre liv, dåligt luktsinne, dålig smak
6. Rökning ger sämre kondition

Snusare skiter jag i, förutom om de kletar eller kastar sina stinkande prillor överallt.
Citera
2014-11-29, 00:17
Medlem
Okej läst igenom svar och vad fan spelar det för roll om jag börjar röka i min ålder!? Och moral skit och sånt, jag fimpar fan inte på gatan eller så då jag jobbat med fimp plockning m.m. och nej inget jag bara säger pga internet eller så -.- Jag fimpar antingen i en askkopp eller på ställen utmärkta med fimp eller så...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in