Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-29, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Varför vill du börja röka nu?

Har börjat må dåligt och så på sistonde m.m. sen vette fan, bara fått sug på att röka eller så :/ Kanske inte den bästa sidan att be om svar ifrån dock :P
Citera
2014-11-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
1. Rökning skadar visst andra
2. Rökning stinker utav bara helvete
3. Röken sätter sig i kläder
4. Bara idioter som inte förstår sitt eget bästa röker
5. Rökning ger rökaren cancer och ett sämre liv, dåligt luktsinne, dålig smak
6. Rökning ger sämre kondition

Snusare skiter jag i, förutom om de kletar eller kastar sina stinkande prillor överallt.

Ja visst det kanske luktar eller så men vad fan? Visst de flesta rökare röker väl där man kanske inte ska som folk sagt i busskurer eller så, men jag röker mina cigaretter utanför busskurer eller när jag går ner mot stan eller så, sen om nån sate råkar gå bakom mig kan ju den artigt be mig att kanske gå saktare så inte han/hon får röken på sig? Men sen som sagt lever vi i 2014 där ingen vågar säga något eller så :/
Citera
2014-11-29, 01:23
Medlem
Bryr mig inte, man ska väl inte blåsa nån i ansiktet, men har ni nån koll öht på hur mkt miljögifter,bilavgaser man andas in dagligen om man bor i en storstad ex? Sen tror jag faktiskt det är farligare att trycka i sig pizza,chips,socker varje dag än att röka... det är inte bra men tror inte det är så farligt som folk säger.. tror att andledningen till att rökare dör så tidigt, får sjukdommar etc beror på att många ger fan i hälsa på alla sätt, dvs dom är otränade, dricker mkt öl,sprit, socker, you name it
Senast redigerad av Yolo1234 2014-11-29 kl. 01:26.
Citera
2014-11-29, 04:42
Bannlyst
För att det är ofräscht och det leder till fördärv
Citera
2014-11-29, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziggen89
Som rubriken lyder, jag har precis faktiskt köpt mitt första paket cigaretter (Marlboro röda korta tror jag) och jag är 25! men vad har folk emot rökare och så mm? Det är väl helt upp till de om de röker eller snusar och det skadar ju inte dig väl? Srry för stavningen och så druckigt lite :P Men vore kul och få veta hur många som egentligen röker/snusasr eller så hoppas detta är i rätt forum med

Det beror på att staten under mer än 40 år har upplyst om rökningens (eventuella) skadeverkningar, som människor med uppslagsverk vetat i snart 60 år. Inget annat har staten propagerat, och tidningarna överdrivit, så häftigt som rökningen. Den s.k. passiva röken har varit känd i minst 20 år, men jag får den känslan att den inte varit speciellt omtalad förrän efter förbuden.
Hursomhelst är pass. röken överdriven. 60-talisterna tros vara de, som fick uppleva den sista stora rökningseran under 70- och början av 80-talet, då mödrarna satt i köket med barnen och blossade, ungdomsgårdarna var tjocka av rök, restaurangerna och arbetsplatserna "förpestade".
Dagens pensionärer är generellt sett piggare än de föregående generationerna. Bättre vård har säkerligen en stor inverkan, men också motion. Jag tror att 30-talisterna fram till 70-talisterna kommer att leva längre än dagens ungdomar, fastän de upplevt ett samhälle genomsyrat av utsläpp och mer arbete.
Alkoholen har däremot inte varit lika omskrivet, även om vi sedan vikingatiden känt till vad det kan ställa till.
Citera
2014-11-30, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FacelessEntity
Buhu, varför skulle jag lyssna på dig öht? Jag skiter i vad du tycker. Jävla nolla.
Haha nån som tog illa upp.

Men frågan i tråden var inte vad du tycker om mig, utan varför "folk" har svårt för rökare.
Jag gav ett svar, och du börjar direkt riva med dina bruna klor och försöka försvara dig, men allt du gör är att du ser mer dum ut för varje inlägg du försöker skriva.

Ta det lugnt nu, det finns inget du kan skriva för att provocera mig, så du behöver inte försöka.

Cigarettrök är vissa allergiska mot, och det luktar riktigt illa.
Det är inte häftigt eller ger någon status, det luktar bara illa.
Senast redigerad av Kanel-Kalle 2014-11-30 kl. 03:27.
Citera
2014-11-30, 03:21
Bannlyst
Citat:
Ja visst det kanske luktar eller så men vad fan? Visst de flesta rökare röker väl där man kanske inte ska som folk sagt i busskurer eller så, men jag röker mina cigaretter utanför busskurer eller när jag går ner mot stan eller så, sen om nån sate råkar gå bakom mig kan ju den artigt be mig att kanske gå saktare så inte han/hon får röken på sig? Men sen som sagt lever vi i 2014 där ingen vågar säga något eller så :/
Jo men. Eller så.
Jag gillar inte cigarettrök eller så.
Det är bättre att, till exempel, om du märker att någon går bakom dig, eller så, så fimpa ciggen e du snäll.

Gonatt
Senast redigerad av Kanel-Kalle 2014-11-30 kl. 03:25.
Citera
2014-11-30, 04:26
Medlem
Vem0ths avatar
Finns flera orsaker till varför folk ogillar nikotinister.

Rökare luktar brutalt illa, för en ickerökare så kommer doften från ciggparfymerade förknippas med hur döden skulle lukta.

Avundsjuka, de som röker får några förmåner ickerökare inte kan ta del utav så lätt som t ex. det sociala aspektet av att röka i umgänge och rökpauser.

Respekt som snusare ibland får bara för att de snusar, rätt känt att snus är manligt och svenskt.

Cancerskräcken som bara växer och växer, de som röker är väl medvetna om bieffekterna men ändå så ska det rubbas in i deras nyllen.
Citera
2014-12-02, 18:49
Medlem
För helvete, passiv rökning? Vem fan bryr sig?
Jag röker ibland, framförallt på fyllan. Men låt säga 1 paket i månaden nykter så kanske är mer tolerant med passiv rökning än andra.
Ser man någon som står och röker och inte tycker om det, gå en liten omväg?
"Buhu, ska jag behöva gå en omväg för andra ska suga i sina canserpinnar?"Ja det får du, det är du som stör dig, då är det du som får göra något åt det.
Men dom som röker i folkmassor, utanför butiker, busskurer etc är efterblivna men dom gör inget brottsligt.

Att det luktar illa, ja det gör de. Men de gör din parfym också. Eller ditt svett när du ska gå och handla bananer när du tränat och står i kö till kassan, kokar någon på det? Nej.
Kaffe? Stinker som satan, gnäller någon? Nej vi som inte dricker kaffe accepterar det, på precis samma sätt som vi som inte röker får acceptera cigarett lukt.

"4. Bara idioter som inte förstår sitt eget bästa röker
5. Rökning ger rökaren cancer och ett sämre liv, dåligt luktsinne, dålig smak
6. Rökning ger sämre kondition"

Ehhh hur fan drabbar det dig? Jävla amatör. Har du så mycket tid att lägga ner på någon annans liv får du fan ta och se över ditt eget liv.
Citera
2014-12-11, 05:16
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacelessEntity
Så länge man inte blåser röker i ansiktet på folk så har de inte att göra med om man röker. Moralkärringar vill man inte ha att göra med ändå, rök på om du vill röka, stör folk sig på det så får de göra det. Vem fan bryr sig om vad andra tycker och tänker ändå? Kör på.

Lite avundsjuk att jag inte ovan rökare, för de första nikotinkickarna är de skönaste. Röker en cigarett och bara lägg sig ned och allt snurrar och man bryr sig inte om något annat än själva ruset.

Skojar du? Tycker att som rökare så kan man ha lite respekt för andra människor. Att stå och röka i till exempel en busskur är otroligt själviskt.

Citat:
Okej läst igenom svar och vad fan spelar det för roll om jag börjar röka i min ålder!? Och moral skit och sånt, jag fimpar fan inte på gatan eller så då jag jobbat med fimp plockning m.m. och nej inget jag bara säger pga internet eller så -.- Jag fimpar antingen i en askkopp eller på ställen utmärkta med fimp eller så...

Klart det spelar roll att du börjar röka vid 25 års ålder. Det är otroligt korkat om du tänker göra det till en vana. En 25-åring bör ha mer vett än att göra sig själv beroende av en substans som inte ger särskilt mycket i effekt och som dessutom kortar ner ditt liv med flera år.
Senast redigerad av SnowInformer 2014-12-11 kl. 05:20.
Citera
2015-04-14, 02:39
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Jag gillar inte hetsjakten på rökare men avråder bestämt alla ungdomar att börja röka av flera skäl . År 2025 kommer det bli totalförbjudet att röka enligt lag!
Senast redigerad av Saturnuspojken 2015-04-14 kl. 02:42.
Citera
2015-04-14, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag gillar inte hetsjakten på rökare men avråder bestämt alla ungdomar att börja röka av flera skäl . År 2025 kommer det bli totalförbjudet att röka enligt lag!

Är det här något som bara avser dina egna och subjektiva politiska drömmar eller är det enligt något faktiskt lagförslag som diskuteras på högre nivå i verkligheten?

Se det som en invecklad fråga i form av: "källa?"
Senast redigerad av Farenhigh 2015-04-14 kl. 02:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in