2023-06-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
De flesta går inte fram till randoms på stan och raggar upp dem. Han menar nog ute på krogen t.ex., Ida är uppenbarligen en extrovert tjej som pratar högt, skrattar, shottar drinkar osv. Man kan läsa av sååå mkt mer av människor än utseende vid ett sammanhang längre än några minuter.

Kan tänka mig att Arvid tidigare gått efter mer svala, introverta typer. Han gillar ju heller inte drickandet. Kanske lite Alicia Vikander-typer. Olika utseenden men kan även vara olika utstrålning, den ena nödvändigtvis inte "snyggare" än den andra.. Var väl hans morsa som sade att han tidigare valt lite mer passiva brudar som hänger på hans grejer. "Tysta möss" om man ska vara elak..

Find det inga ex som vill ha några sekunder i rampljuset?
Citera
2023-06-26, 21:14
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Schyssta Agust & Lotta https://www.bokstugan.se/bok.php?id=29542
föräldrar Ida hade, nån slags Jan Myrdahl nertryckt i en fåtölj

Jag kan känna att Ida exploaterar deras bonnighet, eftersom det är Gift vid första ögonkastet så utgår vi ifrån att det var en rekonstruktions-scen över det faktiska händelseförloppet
Citera
2023-06-26, 21:16
Medlem
Katastrofen1s avatar
Man får ju själv en hel del ångest av vissa händelser som man både känner igen sig i och som man gärna helst av allt vill glömma.
Citera
2023-06-26, 21:20
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Och hur skulle den pinsamma manipulationen se ut? Exemplifiera till oss som överskattar kvinner i onödan

Exemplifiera på Spider-Girl här som har svårt att hålla sig

Så vad du ville ha sagt ä att du iaf har lite mindre känslomässig tourettes som faktiskt! kan hålla dig fram till kl sex

Nej jag har massa känslomässig Tourettes och kan inte hålla mig från att titta på avsnittet så fort det släpps. Jag kan bara hålla mig från att spoila ut vad jag sett.
Citera
2023-06-26, 21:22
Medlem
DeValeras avatar
Allt elakt och småaktigt skrivet om Arvid faller platt. Visst har han sagt och gjort saker i TV-programmet som väckt frågetecken, men jag tror knappast att Ida valt att skaffa barn tillsammans med en man som har egenskaper/personlighet som hävdas av flera debattörer här. Hon har valt honom för de kvaliteter som han uppvisat för henne.

Vilken tur för Idas mor att Ida träffat Arvid och att de fick barn tillsammans så pass snabbt så att hon fick gå vidare med vetenskapen att livet förs vidare.
Citera
2023-06-26, 21:23
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Som vanligt med dom mest relevanta frågorna: vad sitter jag på? En högtalare såklart! Som produktionen bad mig att ta med samt bad mig stänga av så fort den gick igång.
Du fick i uppgift att vara tillställningens toastmaster eller DJ?

Du spelade kanske lite för avvikande musikstycken nej?

Det kan ju vara så att det bara skulle kopplas in en mikrofon i högtalaren som skulle skickas runt
under utfrågningen, man ville få Carro att tala ur skägget och återge ett substantiellt eko

Edit: Den kom till användning för att titta på tv efteråt iaf
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-26 kl. 21:28.
Citera
2023-06-26, 21:24
Medlem
Peace2023s avatar
"Ett realityprogram som låter befängt på papperet och som kallats för oetiskt och till och med sadistiskt har lett till att två människor numera älskar varandra och väljer att skaffa barn tillsammans. Precis det sagoslutet gör reality-tv magiskt i mina ögon. När kärlek och barn är ett möjligt resultat blir jag immun mot alla präktiga kritiker som tycker att det är förnedrings-tv."

https://www.expressen.se/noje/det-du...hos-dig-sjalv/
Citera
2023-06-26, 21:25
Medlem
Vilka är fortfarande tillsammans?
Citera
2023-06-26, 21:27
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Allt elakt och småaktigt skrivet om Arvid faller platt. Visst har han sagt och gjort saker i TV-programmet som väckt frågetecken, men jag tror knappast att Ida valt att skaffa barn tillsammans med en man som har egenskaper/personlighet som hävdas av flera debattörer här. Hon har valt honom för de kvaliteter som han uppvisat för henne.

Vilken tur för Idas mor att Ida träffat Arvid och att de fick barn tillsammans så pass snabbt så att hon fick gå vidare med vetenskapen att livet förs vidare.

Ja det säger mer om de själva än om honom, han är så fin mot Ida ❤️
Citera
2023-06-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamell86
Visst har Fredrik gått ner i vikt?

Både han och Stina ser det ut som.
Citera
2023-06-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Jävla tjat om "grundvärderingar" från kärringarna förutom lilahåret, och så lite feminism på det. Älska massinvandring och islam annars ut eller?

Vadå, grundvärderingar är väl ganska viktigt? Har varit tillsammans med en person med rakt motsatta politiska åsikter en gång i tiden och helt olika grundvärderingar. Det funkade ju såklart absolut inte i längden. Det är nog det viktigaste, att man har samma grundvärderingar och är attraherade av varandra. Så ut och leta efter någon med samma grundvärderingar om du inte hittat det.
Citera
2023-06-26, 21:30
Medlem
SnutteFia03s avatar
Jag är glad för Alex skull, att han har träffat någon som uppskattar honom för den han är. Dessutom hade han en skön självdistans till hur han har framställts i programet, starkt tyckte jag.

För övrigt är jag väldigt nyfiken på vad det stod på lappen som Agust överlämnade till Arvid tillsammans med ett par svarta latexhandskar... Något om carbonara kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in