2023-06-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hortelefon
Vad svarade hon?

Att du är bög.
Citera
2023-06-26, 21:38
Medlem
Spider-Girls avatar
Lina går på om sina jävla rapsfält, som om de är sinnebilden för ett förfinat tänkande. Nu har hon snart sekelskifteshus också, oh la la!
Så så lycklig för Alex skull, både för att han kom bort från Lina och för att han träffat någon som verkar vacker, glad och snäll!

Carro gav Agust en kram, skönt- det var han värd efter all skit! Men jag får fortfarande samma obehag när hon pratar, eller bara visar sig i rutan. Kanske för att det bara sprutar ångest och missnöje runt henne, och för att jag fortfarande inte förstår varför hon valde att delta i GVFÖ och utsätta någon ovetande, hoppfull, för sitt känslomässiga kaos.

Det var en twist att barnlängtande Stina och Fredrik kanske inte kan få barn, men de verkar starka tillsammans.

Arvid och Ida, vad kan man säga, you do you Boo!
Ida var strålande vacker som gravid.
Citera
2023-06-26, 21:44
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Allt elakt och småaktigt skrivet om Arvid faller platt. Visst har han sagt och gjort saker i TV-programmet som väckt frågetecken, men jag tror knappast att Ida valt att skaffa barn tillsammans med en man som har egenskaper/personlighet som hävdas av flera debattörer här. Hon har valt honom för de kvaliteter som han uppvisat för henne.

Vilken tur för Idas mor att Ida träffat Arvid och att de fick barn tillsammans så pass snabbt så att hon fick gå vidare med vetenskapen att livet förs vidare.

Ta och lyssna på vad en psykopat själv säger.

Men visst, jag förstår att du blev rörd när Arvid och Ida's "den" kom ut...
Citera
2023-06-26, 21:50
Medlem
Det var rent hjärtevärmande att se Agust och Alex spexa ihop! De två kunde gott få göra nåt roligt sommarprogram ihop, jag hade gärna tittat på dem och deras äkta glädje och vänskap.

Så fort Carro och Lina dök upp så var det som en svart blöt negativ filt lades över alltihop. Stackars jävla karlar vad de stått ut med.

Jag är SÅ glad att Alex hittat en sån kalaspingla, han har ett stort foto på henne på Instagram och man kan riktigt se att hon är genuint icke-elak. Hoppas att deras drömmar slår in!

Lina. Ja stackars bonusbarn tänker jag. Men hon kanske är trevligare när hon är nöjd med mannen?

Carro sänkte ju hela stämningen i gruppen med sin negativitet. Carro är Carro. Inget kommer någonsin att förändras där. Hoppas att hon har råd att köpa det vin hon behöver, det är nog det enda som mildrar hennes humör.

Arvid och Ida har väldigt bråttom. De kanske känner på sig att det ÄR bråttom också innan det roliga tar slut och Arvid tappar all luft och försvinner. Han berättade ju i den där utomordentligt långa och tråkiga podden att han krisade rejält i november. Då var Ida nyss bliven gravid. Så positivt för framtiden! Nu har Ida en riktig bäbis att ta hand om, vi får se hur det går då. Det jag har sett av artiklar och intervjuer nu, så har jag tappat de höga tankarna jag hade om Ida.

Naturligtvis måste deltagarna kritisera tittarna för att tittarna har åsikter. Vi betalar för skiten, det är meningen att vi ska sitta i sofforna och prata om programmet. Men gud förbjude att vi har åsikter som inte passar! Och produktionen kommer undan all kritik, allt ansvar, i vanlig ordning, likaså de sk experterna.
Citera
2023-06-26, 21:50
Medlem
Ok, då fick vi veta hur allting gick (åtminstone så här långt). Bra utfall får man säga, 50%, två par fortsätter vara gifta och de andra två paren verkar ha nått försoning trots att de valde gå skilda vägar. Kunde varit värre, kunde ha slutat med polisanmälningar och besöksförbud som i den amerikanska omgången jag såg där 4 av 5 par inte ville ha med varandra att göra längre.

Först: Stort grattis Ida och Arvid till babylyckan. Ni kommer bli de bästa föräldrarna till lilla Rakel. Jag har hackat en hel del på er genom seriens gång med det hör till spelets regler och skulle vi inte göra det skulle detta program inte ha några tittare. Har ni tagit det så här långt kommer säkert resten ordna sig också.

Fredrik och Stina, det mest självklara paret. Även om Stina kan ha problem med att bli gravid finns det inga utmaningar detta par inte klarar av. Jag är helt övertygad om att babylyckan snart kommer till er också.

Alex och Lina, var väntat att de inte skulle fortsätta, båda verkar ha funnit lyckan på annat håll….

Agust och Carro. Ni kunde till slut kramas. Även om allt inte reddes ut blev Agusts nya badrum iallafall väldigt fint😀.
Citera
2023-06-26, 21:53
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Ta och lyssna på vad en psykopat själv säger.

Men visst, jag förstår att du blev rörd när Arvid och Ida's "den" kom ut...

Att diagnostisera någon som psykopat/antisocial personlighetsstörning kräver medicinsk specialkunskap och djupintervjuer med den berörde och dennes omgivning.

Det vi som tittar får se är utvalda delar i en fem veckor lång produktion och vi får inte se hela sammanhanget eller bakgrunden.

jag menar att det inte går att fälla så pass grova omdömen om en person på så lösa grunder.

Det verkar inte som någon här i tråden som känner honom personligen? Om han var en elak beräknande psykopat så hade han säkert hunnit skaffa sig många fiender irl som gärna delat med sig om information honom här i tråden. Något sådant har jag inte sett.

Jag blev inte direkt rörd, men visst är det kul för dem att de har fått barn tillsammans och särskilt att Idas mamma fick dö med vetskap om att hennes dotter bär ett barn.
Citera
2023-06-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamell86
Arvid och Ida sägs ha fått en dotter https://www.instagram.com/p/Ct8smtSstmE/
Döpt efter det statliga kommunikationssystemet?
"Rakel är ett statligt system för radiokommunikation för aktörer med samhällsviktig verksamhet, till exempel Polismyndigheten, Tullverket, Försvarsmakten, räddningstjänst, ambulanssjukvård, Kriminalvården, Kustbevakningen, Sjöfartsverket, Trafikverket, Skatteverket, SOS Alarm och kommunal/statlig krisberedskap"
Citera
2023-06-26, 21:56
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Är oddsen 1.01 att han slängt in en ansökan till Robinson eller Elitstyrkans hemligheter?
Det slutar nog med fÅNGARNA PÅ fORTET, och den tredje lagmedlemmen blir Kalle
Citera
2023-06-26, 22:01
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Är oddsen 1.01 att han slängt in en ansökan till Robinson eller Elitstyrkans hemligheter?

Varför skulle han söka till ett program som Elitstyrkans hemlighet när han redan har tjänstgjort på ett fysiskt och mentalt krävande jägarförband?

Möjligen Robinson i så fall.
Citera
2023-06-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Varför skulle han söka till ett program som Elitstyrkans hemlighet när han redan har tjänstgjort på ett fysiskt och mentalt krävande jägarförband?

Möjligen Robinson i så fall.

Arvid kommer att ställa upp på allt där han kan synas och höras. Det är hans nya karriär. Tror han.
Citera
2023-06-26, 22:09
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Arvid kommer att ställa upp på allt där han kan synas och höras. Det är hans nya karriär. Tror han.

Det får framtiden utvisa. Annars kanske han fortsätter att satsa på sin officerskarriär och familjeliv.
Citera
2023-06-26, 22:21
Medlem
Arvid kommer nog inte låta sig vara belastad av "familjeliv" särskilt länge till. En man som krisar så svårt som han beskrev att han gjorde i november redan, han har inget att sätta emot när barnet väl är fött och tar plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in