2018-01-10, 19:18
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Är det verkligen säljarna som sköter sig uruselt? Min åsikt är att när forumet gick ner, så gick även MÅNGA av dom stora välkända och duktiga säljarna på semester. Kvar blev en väldig massa obeprövade säljare med knappt 10 omdömen osv, personligen skulle jag inte ens få för mig att handla av dessa. Men det kanske även gäller säljare som tidigare skött sig bra? Min vän har inte haft problem med dom han valt som är aktiva, höga betyg och bra omdömen. Men min vän kan såklart rentav haft tur.
Du har en poäng, många av de mer seriösa har väl semester och resultatet blir mindre seriösa och slarviga vendors.
Tror ändå en hel del försöker utnyttja postnords överflöd av arbete i dessa tider och lägger skulden på dem, ett relativt starkt bevis för det är min senaste erfarenhet av lawless då han inte skickade min order förrän jag inledde dispyt i hopp om att det skulle gå till autosläpp. My 2 cents.
2018-01-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Du har en poäng, många av de mer seriösa har väl semester och resultatet blir mindre seriösa och slarviga vendors.
Tror ändå en hel del försöker utnyttja postnords överflöd av arbete i dessa tider och lägger skulden på dem, ett relativt starkt bevis för det är min senaste erfarenhet av lawless då han inte skickade min order förrän jag inledde dispyt i hopp om att det skulle gå till autosläpp. My 2 cents.

Du har helt rätt, att skylla på Postnord är bara fult. Jag skickar själv minst 5-10 försändelser i veckan (LAGLIGA BREV EJ KNARK). Och jag har haft 1 borttappad på 2 år, skickar såklart över hela landet. Att skylla på Postnord är tacksamt, men det är lögn ofta. Det kan ta upp till 9-10 dagar ibland för ett 1:a klassbrev med lite otur, men det är högst ovanligt.
2018-01-10, 20:17
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Du har helt rätt, att skylla på Postnord är bara fult. Jag skickar själv minst 5-10 försändelser i veckan (LAGLIGA BREV EJ KNARK). Och jag har haft 1 borttappad på 2 år, skickar såklart över hela landet. Att skylla på Postnord är tacksamt, men det är lögn ofta. Det kan ta upp till 9-10 dagar ibland för ett 1:a klassbrev med lite otur, men det är högst ovanligt.

Din anekdot-baserade analys är inkorrekt. Det är mycket vanligare nu än förr att få förseningar på 1-2 veckor och totalt försvunna (stulna) brev/paket. Det är ingen slump att detta skrivits om i tidningar varje vecka i över ett år. Handlar snarare om vilken del av landet man bor i.

"Dagen efter"-garantin existerar ej mer. A-klass har blivit B-klass. Ett postverk man kunde lita på i alla lägen är numera ett roulettebord. Det förekommer självklart både scammare och sega säljare på FS, men att fnysa bort det sjunkande skepp som PostNord blivit är otroligt naivt.

"Men jag har inte förlorat något brev så alla 10 miljoner invånare i Sverige måste ha samma erfarenhet som mig."
2018-01-10, 20:20
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Krakens uttagsavgift har blivit brutal numera när BTC sköt i höjden för någon månad sedan. Tycker inte det är okej att betala 125kr i uttagsavgift om man ska ha något som kostar runt 500 spänn, har ni några andra tips? Funderade lite på Gemini själv. Det är ej viktigt för mig att kunna få mina BTC på stört då jag inte impulsknarkar längre utan planerar mina köp långt i förväg. Billigast möjligt vill jag ha så länge man kan lita på att det inte blir något krångel (kraken är visserligen segt men har aldrig strulat för mig).
OT, men Bitstamp. 0,25% avgift vid köp av bitcoins, 0 kr avgift vid uttagning i bitcoin, 0 kr avgift vid SEPA-överföring.
Senast redigerad av ant' 2018-01-10 kl. 20:23.
2018-01-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Din anekdot-baserade analys är inkorrekt. Det är mycket vanligare nu än förr att få förseningar på 1-2 veckor och totalt försvunna (stulna) brev/paket. Det är ingen slump att detta skrivits om i tidningar varje vecka i över ett år. Handlar snarare om vilken del av landet man bor i.

"Dagen efter"-garantin existerar ej mer. A-klass har blivit B-klass. Ett postverk man kunde lita på i alla lägen är numera ett roulettebord. Det förekommer självklart både scammare och sega säljare på FS, men att fnysa bort det sjunkande skepp som PostNord blivit är otroligt naivt.

"Men jag har inte förlorat något brev så alla 10 miljoner invånare i Sverige måste ha samma erfarenhet som mig."

Anekdot-baserad analys? Jag har aldrig påstått att skicka brev fungerar likadant för 10 miljoner människor. Sluta gärna lägga ord i min mun. Däremot påstår jag att säljare skyller slentrianmässigt på Postnord för att dom inte hinner med och vägrar erkänna det. Jag gör själv likadant ibland, nu säljer jag ju inte på Darknet utan postar andra försändelser.

Att det ligger 150.000 kinapaket på Arlanda, brev slängs i skogen och att brevbärare stjäl innehåll säger jag inte emot. Men det är konstigt att det är samma säljare som strular hela tiden medans vissa kan leverera på under 24 timmar. Men det är helt och hållet slumpen då menar du såklart?
2018-01-10, 22:00
Medlem
General-snuss avatar
Är de nå strul att beställa nuförtiden, har folk kommit tebax från semestrar etc, samt är ju lite orolig över bitcoinens utveckling
2018-01-10, 23:16
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Snacka skit? Fittig? Lite nivå nu snälla.

För det första, FS är inte på väg att gå åt helvete. Det är ett fåtal på detta forumet som är av den åsikten. Majoriteten är det inte, att du har haft otur är precis som jag nämnde i mitt tidigare inlägg MYCKET tråkigt.

Jag är varken miljonär eller äger ett drogimperium, men försöker se på verkligheten med en gnutta förnuft. Sätt dig nu in i scenariot att han skitit i att skicka paket till 50 stycken, vad tror du händer när alla dessa 50 personer "godtar" hans scam? Han får en högre "score" i admins ögon och ni anses vara dom som scammat säljaren.

Skulle ni 50 personer istället inlett dispyter allihopa, oberoende av varandra skulle han få en hel del problem och ni skulle förmodligen få tillbaka 100% av era pengar allihopa. Det tar tid, så enkelt är det, det har det gjort för mig med. Men att acceptera att bli scammad och sen sitta här och röda folk och gnälla tycker jag är ett jävligt märkligt beteende. Nu säger jag inte att just du gjort det för följer inte tråden slaviskt men har sett många andra göra det.

Sen får du gärna tycka att jag är en fitta, men det är sanningen och inget annat. Tro mig, jag vet precis vad du genomgår.

Hej! Jag ber om ursäkt om jag var lite dryg, men jag fick intrycket av att du idiot förklarade mig och att jag var anledning till att FS blivit sämre. Jag har annars skött mig galant, även hjälpt säljare som är trevliga. Har inte haft mer än 2-3 dispyter. Och denna gången kunde jag bara inte vänta 1 månad på att få mina pengar, men nu är det sagt. I fortsättningen kommer jag absolut inte gå med på någon sån deal som jag gjorde nyligen med drug4you som verkar vara en bra och stabil säljare enligt hans betyg. Mina tidigare få dispyter har jag alltid väntat till antingen support avgjort eller att säljaren erkännt sitt fel och släppt mina pengar.

Det första du säger stämmer bra, men det längst ner håller jag inte med ett dugg om. Ingen accepterar att bli scammad, jag tror det handlar om vad man är i för situation, kan man vänta så gör man självklart det. Sen råkar man ut för någon scam även om man accepterar deras scam för man inte orkar med tjafs tycker jag man ska slänga ut en varning för den säljaren så folk vet.
2018-01-11, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Hej! Jag ber om ursäkt om jag var lite dryg, men jag fick intrycket av att du idiot förklarade mig och att jag var anledning till att FS blivit sämre. Jag har annars skött mig galant, även hjälpt säljare som är trevliga. Har inte haft mer än 2-3 dispyter. Och denna gången kunde jag bara inte vänta 1 månad på att få mina pengar, men nu är det sagt. I fortsättningen kommer jag absolut inte gå med på någon sån deal som jag gjorde nyligen med drug4you som verkar vara en bra och stabil säljare enligt hans betyg. Mina tidigare få dispyter har jag alltid väntat till antingen support avgjort eller att säljaren erkännt sitt fel och släppt mina pengar.

Det första du säger stämmer bra, men det längst ner håller jag inte med ett dugg om. Ingen accepterar att bli scammad, jag tror det handlar om vad man är i för situation, kan man vänta så gör man självklart det. Sen råkar man ut för någon scam även om man accepterar deras scam för man inte orkar med tjafs tycker jag man ska slänga ut en varning för den säljaren så folk vet.

Jag förstår dig och nej, jag utmålar inte dig som det svarta fåret men alla som handlar och inte låter dispyter avgöras på korrekt sätt är ju en del av det. Sen som du säger, alla sitter i olika situationer och det får man respektera. Men risken är att det blir ännu värre om man väljer att godta falska säljares %.

Både och, tror du missförstår mig lite. Självklart är det ingen som tycker det är okej att bli scammad, det kan vi nog enas om. Men jag anser att man "godtar" att bli scammad om man tex inte inleder dispyt utan låter det gå till autosläpp och skiter i vilket, man godtar 10% för man tror admins aldrig kommer bry sig, eller man på annat sätt godtar en liten summa för att hålla käften att vara nöjd. Men målet som alla strävar efter, även admins är nog ändå någonstans att ingen ska bli scammad. Annars hade man inte haft escrow systemet. Men det tar lång tid, jag har ingen som helst info på hur mycket som säljs på FS. Men eftersom folk kan leva på det och dessutom leva jävligt gott, samt med info från tex. dokumentärer så drar jag min egna lilla slutsats att det är en JÄVLA massa transaktioner = mååånga dispyter.

Jag hoppas allt löser sig för dig och det går bra i fortsättningen.
2018-01-11, 01:21
Medlem
General-snuss avatar
Beställde blåbär från benzo365 sist nån som kört han senaste elleer är de nån annan nån kan rekomendera
2018-01-11, 02:28
Medlem
stainds avatar
Är oxyn som säljs på FS äkta? tycker det är lite mysko att det nästan bara är 80 mg som säljs, förr var det mer variation
2018-01-11, 07:03
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Är de nå strul att beställa nuförtiden, har folk kommit tebax från semestrar etc, samt är ju lite orolig över bitcoinens utveckling

Beställde två olika partier från två olika vendors i Söndags, markerades som skickats måndag morgon, framme tisdag morgon! Inga problem här bor ganska centralt dock.

Någon admin/farmacia på FS närvarande? Slarvat bort ett lösenord och kommer nog behöva släppa en deponi idag, HMU.

Mvh
Senast redigerad av Psychadelic1 2018-01-11 kl. 07:37.
2018-01-11, 09:30
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Jag förstår dig och nej, jag utmålar inte dig som det svarta fåret men alla som handlar och inte låter dispyter avgöras på korrekt sätt är ju en del av det. Sen som du säger, alla sitter i olika situationer och det får man respektera. Men risken är att det blir ännu värre om man väljer att godta falska säljares %.

Både och, tror du missförstår mig lite. Självklart är det ingen som tycker det är okej att bli scammad, det kan vi nog enas om. Men jag anser att man "godtar" att bli scammad om man tex inte inleder dispyt utan låter det gå till autosläpp och skiter i vilket, man godtar 10% för man tror admins aldrig kommer bry sig, eller man på annat sätt godtar en liten summa för att hålla käften att vara nöjd. Men målet som alla strävar efter, även admins är nog ändå någonstans att ingen ska bli scammad. Annars hade man inte haft escrow systemet. Men det tar lång tid, jag har ingen som helst info på hur mycket som säljs på FS. Men eftersom folk kan leva på det och dessutom leva jävligt gott, samt med info från tex. dokumentärer så drar jag min egna lilla slutsats att det är en JÄVLA massa transaktioner = mååånga dispyter.

Jag hoppas allt löser sig för dig och det går bra i fortsättningen.

Ah okej. Det du skriver är klokt, och tycker det är bra att du kommer in med det här i tråden så folk kan se som inte tänker så. Jag missförstod dig där i slutet förut. Men jag har alltid litat på Admin. Alltså till en viss grad, jag vet ju att dem kan luras och spela ful spel också men när det gäller deras system så tror jag dem försöker sköta allt så bra det går. Sen hade jag en känsla för ett tag sen att Admins jobbade lite halft med säljare, men det var nog bara någon nojja jag fick. Hoppas god fortsättning till dig med Ultra24

Det var när Lassegodiskungen kom till forumet, hand delade ut sample, stora sådana, sen erbjöd han sig att skicka varorna alltid i förväg och sen betala. Han bli utmålad som scammer direkt av Admin och blockad fast jag faktiskt fick sample och han sa inget om pengar i förväg. Kan mycke väl va att han gick utanför FS system eller så var han en scammer som förberedde på en större scam.

Det var även en annan som kom och lovade väldigt låga priser på oxy, som också skickade ut sample innan han gjort sälj konto, han verka inte va så hype på internet utsäljning PGP kryptering vilket självklart inte är bra men är väl samma för alla i början. Han blev totalt MÖRDAD på forumet av säljare och sen bannad av Admin. Det enda han lovade var att han skulle sälja skit billiga oxy när han fått upp ett säljarkonto. Detta kan också varit en scammer mycket väl. Alliancen som var på han mest hahaa, vilket var lite kul endå kanske hade helt rätt det hoppas jag annars hade vi haft bra oxy priser nu på FS.

Vet inte varför jag skrev det här, ville bara skriva ner mina tankar. Båda dessa 2 var säkert scammers, Admin verkar ju vara riktigt duktiga på cracking och grejer så dem visste säkert exakt vilka dessa va och sett att dem va scammers, det får vi hoppas, att Admins är våra beskyddare och inte börjar likna staten själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in