Citat:
Ursprungligen postat av
Demma
Någon som har fått problem med leverans från PT? Gått 4 arbetsdagar nu, börjar bli nojjig...
Alltid fått mitt på 2 dagar tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
t3x5
Ja jag är i samma sits, men sist jag beställde tog det nästan en vecka innan det kom. Dom har tydligen hårt tryck men det kommer fram.
PT själva har ju varit aktiva och skrivit på forumet under kvällen, så på den biten kan ni nog vara lugna.
Det nalkas jul och ett redan uruselt Postnord bli ännu mer uselt. Jag bedriver en verksamhet (laglig) som postar mycket brev. Har kunder som fått vänta på vanliga brev i 9 DAGAR efter jag lagt det på lådan. Det är inget ovanligt.
Sen ska man dock vara medveten om att ett hårt arbetstryck "inhouse" ofta skylls på Postnord då dom är lätta att göra till syndabockar och man orkar inte diskutera varje enskild beställning och när och hur den postats med varje enskild kund. Så även om det gäller lagliga verksamheter eller darknet grejer.
Ha lite is i magen, starta dispyt om det inte dyker upp och avsluta dispyten när det dyker upp. Det är ju inget som svartar ner ditt konto om du bara ser till att släppa dispyten så fort du fått det och när du inleder dispyten ser till att skriva "Inleder dispyt pga. utebliven leverans, fortsätter kontrollera posten varje dag."