Citat:
Ursprungligen postat av
elefantpenis2002
varför skull man vilja skuldsätta sig hela livet för en lägenhet?har du en stor skuld är du aldrig fri mycket kommer hända under vägen du kan bli arbetslös,räntorna kommer stiga osv dessutom om du lyckas göra vinst så måste man ändå köpa en liknande lägenhet för samma summa om man inte vill bo sämre som jag ser det finns det inga fördelar med att äga om inte priserna var rimliga. jag sover gott om natten inte ni bolånetorskar som måste oroa sig för högre räntor amorteringar och en massa andra saker. ni lever på en tunn lina.
Därför att det är behagligt, jag skulle aldrig trivas med att hyra en lägenhet eller ett hus, inte en chans i världen. Visst, det finns en ekonomisk risk, men den är jag beredd att ta för möjligheten att äga min egen lya. "MEN DET ÄR JU BANKEN SOM ÄGER DEN, HA!!". Nej, så är det inte, banken kommer inte hit och renoverar, banken har inte rätt att komma in i mitt vardagsrum, osv. Däremot har de varit med och finansierat en del av mitt boende.
Jag är inte det minsta orolig för räntan, eller för något annat heller för den delen, avseende ekonomin i detta. Det ordnar sig, jag har bra marginaler och har senaste åren amorterat mycket. Skulle jag investerat på börsen? Antagligen, men det kändes bra att gå ned i belåningsgrad när möjlighet fanns.