Citat:
Ursprungligen postat av
Injectionz
"Average Svensson" är inte blåsa de amorterar till viss grad redan. De som däremot har sämre chans att amortera är hipsters på Södermalm, dessa är det ingen som bryr sig om ändå. Innan du kommer med din teori om världsekonomins kollaps och judar så är detta amorteringkrav enbart för nya bolån efter den 11:e november.
Självklart så heter det att det är för de nya lånen, men om du följer ekonomin så hade du vetat att Sveriges ekonomi samt Europas ekonomi ser väldigt dyster ut. Detta kommer troligtvis att sänka priserna på bostadsrätter.
Jag hoppas verkligen att jag är helt ute och cyklar, då flera av mina familjemedlemmar äger sina bostadsrätter osv.
Men om man kollar på de stora dragen av vad som händer i världen så verkar det inte som om att vi kommer att ha en blomstrande ekonomi framöver.
Det kommer att slå hårt mot bostadsmarknaden när folk inte längre kan ta sina överdrivna lån eftersom de måste betala mer per månad än vad det kostar att hyra en för tillfället.
Du kan ju leva vidare i din värld, men jag hoppas verkligen att du börjar söka efter information om vad som händer på riktigt i ekonomin runtom i världen, istället för att lyssna på våra nyheter som vi alla vet är helt åt helvete vinklade. Vakna upp eller fördärvas, så simpelt är det.