2008-03-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Är i desperat behov att vinna. Tips på bra spel? Funderade på 2r på Leksand och Malmö, men som ni vet är det inte lätt att få in 2r i hockey, och speciellt inte i en sån här jämn serie. Så, spelförslag?

Malmö känns ändå spikad ikväll. Trots att Västerås får in 1: a keepern. Det enda vettiga spelet idag känns det som, fick 1.95 på betfair. Taget!

Imorgon spelas Semifinalerna igen, dock lite ovisst. Båda matcherna känns väldigt öppna.

Bara skit för fan

Aja Serie A, Allsvenskan, PL och La Liga för hela slanten i helgne istället.
2008-03-27, 15:44
Medlem
Leksand + Malmö är rätt säkra.
2008-03-27, 15:58
Bannlyst
Västerås - Malmö 2
Rögle - Leksand 2

Odds: 3.51.

Insats: 200 kr.

Ev vinst: 703 kr.

(är grymt osäker på Leksand, de har inte imponerat hittills och Rögle slog ju även Malmö hemma, men man lever ju bara en gång.)
2008-03-27, 16:12
Medlem
emiliyos avatar
Mora - Brynäs 1

Rögle - Leksand 2

Västerås - Malmö 2

Odds: 7,38

Insats: 48kr (allt jag hade på kontot för tillfället)

Ev vinst: 353,31kr
2008-03-27, 16:14
Medlem
zapios avatar
Malmö är givet spel idag.. 1000 kr satsat!
2008-03-27, 16:14
Medlem
Glazehs avatar
flera av er är stensäkra på malmö och leksand. Ska lägga en liten slant på de bara för skitet
2008-03-27, 16:20
Medlem
tomte_nissens avatar
Angående nattens NHL borde väl en hemmaseger för New York Rangers hemma mot Devils vara ganska säker. Rangers har vunnit samtliga matcher mot Devils denna säsong, ett Devils som dessutom har förlorat fyra matcher irad.
2008-03-27, 16:22
Medlem
Malmö
Leksand
Troja/Ljungby

100*6.49= 649
2008-03-27, 16:27
Medlem
Citat:
Arsenals senaste matcher på Reebok Stadium:

02-03 2-2
03-04 1-1
04-05 1-0 till Bolton
05-06 2-0 till Bolton
06-07 3-1 till Bolton

Den största frågan idag i forumet är ju vad matcher som spelades för 5-6 år sedan har med dagens matcher att göra?!
Gör du dina analyser så?

Är inte dagsform, skador, motivation enligt ligatabell och liknande de avgörande faktorerna?

För att svara på din briljanta analys av lördagens match så har inte Bolton gjort mål på de fyra senaste matcherna. Ett mål på de fem senaste. Förlorat tre av dem fem senaste matcherna och spelat oavgjort två.

Skulle Arsenal förlora, alternativt spela oavgjort på lördag så beror det ju inte på vad som hände på den stadion för 5 år sen. Inte ens för ett år sen, eller ett halvår sen. Jag säger inte att Arsenal kommer att vinna, men att blanda in vad som hänt för jättelängesen på Boltons hemmaplan har ju absolut ingenting med matchen att göra..

Kan ju återkomma under lördagen med laguppställningar och aktuella skador. Eller varför inte lite skadestatistik från 1996?
Senast redigerad av zorlaco 2008-03-27 kl. 16:43.
2008-03-27, 16:31
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomte_nissen
Angående nattens NHL borde väl en hemmaseger för New York Rangers hemma mot Devils vara ganska säker. Rangers har vunnit samtliga matcher mot Devils denna säsong, ett Devils som dessutom har förlorat fyra matcher irad.

Ja, NHL brukar vara fullt av "säkra" matcher... vägrar spela på NHL, känns som om allt är en stor komplott

/p
2008-03-27, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorlaco
Den största frågan idag i forumet är ju vad matcher som spelades för 5-6 år sedan har med dagens matcher att göra?!
Gör du dina analyser så?

Är inte dagsform, skador, motivation enligt ligatabell och liknande de avgörande faktorerna?

För att svara på din briljanta analys av lördagens match så har inte Bolton gjort mål på de fyra senaste matcherna. Ett mål på de fem senaste. Förlorat tre av dem fem senaste matcherna och spelat oavgjort två.

Skulle Arsenal förlora, alternativt spela oavgjort på lördag så beror det ju inte på vad som hände på den stadion för 5 år sen. Inte ens för ett år sen, eller ett halvår sen. Jag säger inte att Arsenal kommer att vinna, men att blanda in vad som hänt för jättelängesen på Boltons hemmaplan har ju absolut ingenting med matchen att göra..

Kan ju återkomma under lördagen med laguppställningar och aktuella skador. Eller varför inte lite skadestatistik från 1996?

Alla sa förmodligen likadant för ett och två år sen, ändå resulterade det i förlust. Vissa har sina "bogeyteams" jag var helt säker på att Man Utd skulle slå West Ham tidigare vid julas, trots att de hade förlorat de tre senaste ligamatcherna mot dem. Det gick som vanligt, det blev förlust.

Bolton är ändå rätt bra hemma, och när du ändå tar upp din statistik så kan du ju nämna att Arsenal inte vunnit på fem ligamatcher. Middlesbrough hemma är ju en lättare match än Bolton borta. Visst, det kanske inte spelar så stor roll vad som hände för fem år sen, men nu har det varit så här varje år och för tillfället ser jag inte att det skulle ändras, och sen har nog Arsenal ena ögat på Liverpoolmatchen.

Nu tror jag ju att Arsenal vinner, men den är inte lika säker som alla vill få den till. Kom just på att Bolton slog Man Utd hemma också...

Sen har jag ju inte direkt tänkt satsa på den matchen, jag bara påpekade att det kan vara värt att tänka på Bolton har vunnit alla senaste matcher.
Senast redigerad av bLyGE_kEntA 2008-03-27 kl. 17:16.
2008-03-27, 17:17
Medlem
Citat:
Alla sa förmodligen likadant för ett och två år sen, ändå resulterade det i förlust. Vissa har sina "bogeyteams" jag var helt säker på att Man Utd skulle slå West Ham tidigare vid julas, trots att de hade förlorat de tre senaste ligamatcherna mot dem. Det gick som vanligt, det blev förlust.

Bolton är ändå rätt bra hemma, och när du ändå tar upp din statistik så kan du ju nämna att Arsenal inte vunnit på fem ligamatcher. Middlesbrough hemma är ju en lättare match än Bolton borta. Visst, det kanske inte spelar så stor roll vad som hände för fem år sen, men nu har det varit så här varje år och för tillfället ser jag inte att det skulle ändras, och sen har nog Arsenal ena ögat på Liverpoolmatchen.

Nu tror jag ju att Arsenal vinner, men den är inte lika säker som alla vill få den till. Kom just på att Bolton slog Man Utd hemma också...

Ja, man sa säkert samma för ett år sen, men varför skulle det bero på matcherna som spelade flera år där innan? Det berodde väl på läget just då, antingen att de gjorde en jävligt kass match, var ur form, hade spelare skadade, eller helt enkelt gjorde en missräkning nånstans och åkte på däng. Jag sa aldrig något annat. Poängterade bara att man inte kan analysera sina spel med vad som har hänt för flera år sen.

Jag poängterade också att jag aldrig sa att Arsenal skulle vinna, bara att statistiken för dagen talar för Arsenal, men att det mycket väl kan gå annorlunda, man vet ju aldrig. Dessutom har de Liverpool i sikte som du säger.

Men vad beträffar Bolton hemmaspel, så spelar Arsenal jävligt mycket bättre Borta än vad Bolton spelar Hemma. Det kan ju vara värt att ta med i beräkningen om man ska tala sådant.

Jag kommer inte att spela på matchen, för dåligt odds. Och det var aldrig vad jag ville få fram i inlägget heller.

Vad spelas annars ikväll?
Jag har lite pengar inne på kvalserien, men det ser ovisst ut.. Låga insatser. Hade en bra dag igår. Väntar nog till imorn, och framförallt till helgen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in