Citat:
Ursprungligen postat av jeppstah
Varför skulle AIK lägga sig när de har chans på bla UEFAcupen?
Jag är rätt övertygad om att IFK Göteborg vinner en sån här match om vi skulle ha två lika motiverade lag. IFK Göteborg är dessutom mer motiverade vilket gör att det känns ännu bättre.
Obolo och Pavey borta. Framförallt denne Obolo är ett stort avbräck. Alexandersson borta. Senast betydde det en 2-0 vinst borta mot Malmö mao det skadade inte så mycket. Om det var en tillfällighet eller inte törs jag inte svara på, men i vilket fall bevisade dem att man kan spela utan honom.
Nu är ju läget så att AIK fortfarande behåller fjärde platsen om de förlorar samtidigt som Djurgården vinner. Jag tror helt klart att det spelar in. Göteborg har inte förlorat sen i juli i Allsvenskan. De är väldigt väldigt starka just nu och går som tåget.
Jag tycker det ser väldigt just ut för Göteborg. Kalmarsegern idag gör det egentligen bara bättre. Blir det vinst imorgon möter man TFF i sista omgången som inte har någonting att spela för och som inte bara möter Göteborg utan förmodligen också 40 000 göteborgare på läktaren.