Citat:
Ursprungligen postat av BeiN
Suman är ju inte intressant? Då den varirerar i betydelse för alla. Det som är mer intressant är varför du påstår att man kan sattsa en stor summa på dessa matcher?
Sant.
För det första;
Varken AIK, eller Halmstad har vunnit ngn av sina 5 senaste spelade match.
Båda lagen har producerat väldigt lite mål på dem senaste matcherna, snittat
0,5 mål varje match i princip, detta gäller båda lagen. AIKs avbräck vet ni nog alla redan om, så dem har ingen som kan kliva fram och göra det dom ska. Vi kommer få se ett defensivt AIK garanterat, med IFK som bara kommer pressa på.
Citat från AIKs målvakt förra matchen;
"Kluven match nästa också – mot Göteborg. Svårt att se om man vill vinna den".
Ang "läggmatch" så kommer inte AIK lägga sig, men dem kommer påverkas av det garanterat, oavsett vad dom säger till media NU. Det gör dom bara för att inte se osportsliga ut. AIKs värsta rivaler är DIF, spelare som fans, så att säga att dom inte kommer påverkas i matchen är fel, för det gör dom, detta scenario har varit 2ggr tidigare, båda dessa ggr har AIK lagt sig, en ggn förlorade dom med 0-5. Ska bli kul att se hur AIK spelarna reagerar ifall DIF tar ledningen tidigt mot Halmstad.
Sen, IFK, som inte har förlorat sen i Juli, har bortastatistiken 7-2-3. Riktigt bra. Dem har som sagt guldvittring, skade problem är alexandersson i mitt, finns inte så mycket mer att säga än att dom är i riktigt bra form. Och som jag skrev i ett tidigare inlägg, vinner dom denna match, så möter dom Trelleborg HEMMA i göteborg, och trelle som redan har kontrakt.
Oddsen har hunnit sjunka sedan helgen, men grattis ni som redan stoppat.
Men som sagt, sällan man hittar så två särka 2:er med båda över 2 i odds.
I denna match tror jag att om IFK bara gör mål så vinner dom matche, räcker mest troligt med ett bara.
Resultat: 0-2 / 0-1
DIF kommer med fulltmanskap (inga avbräck som syns) i högform och galen guldvittring, mot ett halmstad som är urform, omotiverade, och vad jag tror kommer lalla omkring på planen.
Resultat: 1-4 / 0-2