2007-10-22, 17:36
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sääbää
Dom ska ju vinnas också, IFK och DIF lär ju göra det så de där med 4 ggr pengarna på AIK och Halmstad är inte lika roligt efteråt =)

Ett spel med värde är alltid ett spel med värde. Roligt eller ej.
2007-10-22, 17:45
Medlem
Ckolons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Ett spel med värde är alltid ett spel med värde. Roligt eller ej.

Värde? Vad säger du om 2.25 på IFK? Det kallar jag värde.
Hade AIK haft 10.00 i odds hade jag ändå inte bettat på dom, eftersom dom
inte kommer vinna, jag vet inte men bettar du efter värde, eller bettar du efter vilket lag som är favorit?

Det är ungefär 0% chans att AIK vinner, 15% Oavgjort, 85% förlust skulle jag vilja säga.

Edit: En sak att tänka på också, är att om IFK göteborg vinner denna match, så kommer dom få spela hemma sen mot Trelleborg som redan har kontrakt. Så ni förstår ju om dom vill vinna denna match.
2007-10-22, 17:49
Medlem
Vad säger folket om hockeyn ikväll då?
2.75 på både hv och djurgårn på unibet,värt en dubbel?
2007-10-22, 18:03
Medlem
pilt77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messer
Vad säger folket om hockeyn ikväll då?
2.75 på både hv och djurgårn på unibet,värt en dubbel?

HV är mitt stora spel ikväll, har 7 units satsade, oddset är ju grymt bra
2007-10-22, 18:04
Medlem
BeiNs avatar
Ckolon "så ni förstår att de vill vinna denna match"
Inställning är inte allt...
2007-10-22, 18:05
Medlem
Ckolons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeiN
Suman är ju inte intressant? Då den varirerar i betydelse för alla. Det som är mer intressant är varför du påstår att man kan sattsa en stor summa på dessa matcher?

Sant.

För det första;

Varken AIK, eller Halmstad har vunnit ngn av sina 5 senaste spelade match.
Båda lagen har producerat väldigt lite mål på dem senaste matcherna, snittat
0,5 mål varje match i princip, detta gäller båda lagen. AIKs avbräck vet ni nog alla redan om, så dem har ingen som kan kliva fram och göra det dom ska. Vi kommer få se ett defensivt AIK garanterat, med IFK som bara kommer pressa på.

Citat från AIKs målvakt förra matchen;

"Kluven match nästa också – mot Göteborg. Svårt att se om man vill vinna den".

Ang "läggmatch" så kommer inte AIK lägga sig, men dem kommer påverkas av det garanterat, oavsett vad dom säger till media NU. Det gör dom bara för att inte se osportsliga ut. AIKs värsta rivaler är DIF, spelare som fans, så att säga att dom inte kommer påverkas i matchen är fel, för det gör dom, detta scenario har varit 2ggr tidigare, båda dessa ggr har AIK lagt sig, en ggn förlorade dom med 0-5. Ska bli kul att se hur AIK spelarna reagerar ifall DIF tar ledningen tidigt mot Halmstad.

Sen, IFK, som inte har förlorat sen i Juli, har bortastatistiken 7-2-3. Riktigt bra. Dem har som sagt guldvittring, skade problem är alexandersson i mitt, finns inte så mycket mer att säga än att dom är i riktigt bra form. Och som jag skrev i ett tidigare inlägg, vinner dom denna match, så möter dom Trelleborg HEMMA i göteborg, och trelle som redan har kontrakt.

Oddsen har hunnit sjunka sedan helgen, men grattis ni som redan stoppat.
Men som sagt, sällan man hittar så två särka 2:er med båda över 2 i odds.
I denna match tror jag att om IFK bara gör mål så vinner dom matche, räcker mest troligt med ett bara.

Resultat: 0-2 / 0-1

DIF kommer med fulltmanskap (inga avbräck som syns) i högform och galen guldvittring, mot ett halmstad som är urform, omotiverade, och vad jag tror kommer lalla omkring på planen.

Resultat: 1-4 / 0-2
2007-10-22, 18:11
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ckolon
Värde? Vad säger du om 2.25 på IFK? Det kallar jag värde.
Hade AIK haft 10.00 i odds hade jag ändå inte bettat på dom, eftersom dom
inte kommer vinna, jag vet inte men bettar du efter värde, eller bettar du efter vilket lag som är favorit?

Det är ungefär 0% chans att AIK vinner, 15% Oavgjort, 85% förlust skulle jag vilja säga.

Edit: En sak att tänka på också, är att om IFK göteborg vinner denna match, så kommer dom få spela hemma sen mot Trelleborg som redan har kontrakt. Så ni förstår ju om dom vill vinna denna match.

Vart hittar du 2,25 på IFK?
2007-10-22, 18:15
Medlem
Ckolons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Vart hittar du 2,25 på IFK?

Ladbrokes och Expekt hade det i Torsdags och i Fredags.

Svenska hade väl 2.20.

I princip alla bolag har sänkt oddsen till 1.90 nu
2007-10-22, 18:16
Medlem
BeiNs avatar
Du säger dom inte vunnit 5 senaste? Halmstad och AIK har också iofs bara förlorat varsin på de 5 senaste...
2007-10-22, 18:21
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ckolon
Ladbrokes och Expekt hade det i Torsdags och i Fredags.

Svenska hade väl 2.20.

I princip alla bolag har sänkt oddsen till 1.90 nu

SvS hade t.o.m. 2,45 men det är väl helt djävla ointressant nu. Du rekade spel idag 16.19 och då fanns det inga 2,25 att tillgå.

Jag spelar mer än gärna AIK till 10 ggr så om du bokar AIK till 10 ggr på http://www.betfair.com/ så matchar jag dig till sista kronan.
2007-10-22, 20:09
Bannlyst
Kan inte DIF och IFK bara slänga in en till balja och avgöra det här nu, mina nerver klarar det icke
2007-10-22, 20:33
Medlem
Sääbääs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Kan inte DIF och IFK bara slänga in en till balja och avgöra det här nu, mina nerver klarar det icke

WORD!

Sjukt nervöst att sitta och lyssna när AIK äger matchen (enligt radiokommentatorn)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in