2014-11-02, 21:30
Medlem
Baalzamons avatar
Blir det inte lite "YMCA" av att ha en "hen" som polis?
Citera
2014-11-02, 21:33
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
"Den springande punkten är egentligen då om hon landat tillräckligt i sin nya identitet. Det upplever hon själv att hon gjort och jag håller inte för osannolikt att det är på det viset. Jag väger dock in den osäkerhet som finns kring just detta, menar att det är klokt att avvakta varför lämpligheten bedöms som oklar."

Det pyskologen skriver är att Robin bör söka igen vid ett annat tillfälle då hon just nu inte känns tillräckligt bra. Inget som behöver skrivas artiklar om, imho. Inget hatbrott här, move on folks.
Citera
2014-11-02, 21:34
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det pyskologen skriver är att Robin bör söka igen vid ett annat tillfälle då hon just nu inte känns tillräckligt bra. Inget som behöver skrivas artiklar om, imho. Inget hatbrott här, move on folks.

och vad bygger psykologen detta på? Sina egna fördomar må tro?

Alltid roligt när en vit medelklass hetero ska berätta vem som är kränkt eller inte
Citera
2014-11-02, 21:56
Medlem
nordicwraths avatar
Transexuell = skizofren

Precis samma sak egentligen som "delfin-i-människokropps-förbundet". Dom använder t om samma argument "redan som 8 åring så visste jag att jag egentligen är en delfin". Jag skiter om det inte är pk, för det är ju faktiskt så. Går till pedagog för att lära sig prata som en kvinna, lemlästar sig själv och äter hormoner. Fattar ni hur jävla identitetsförvirrad den här personen är? Om man opererar sig till delfin så är man inte en delfin för det och en man kan inte bli en kvinna eller tvärt om. Det är en han hur man än vrider och vänder på det.
Citera
2014-11-02, 21:58
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Alltid roligt när en vit medelklass hetero ska berätta vem som är kränkt eller inte
Hon var vid tillfället inte lämpad att bli polis, hon ombeds att söka igen vid ett senare tillfälle.
Polisyrket är inte för vem som helst.
Citera
2014-11-02, 21:59
Medlem
SYSTEMexes avatar
skulle sagt kör på
Citera
2014-11-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Psykologen menade att han/hon inte var stabil i sin könsidentitet,än. Och därmed inte lämplig för polisyrket.

Helt rätt beslut.
Citera
2014-11-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Transexuell = skizofren

Precis samma sak egentligen som "delfin-i-människokropps-förbundet". Dom använder t om samma argument "redan som 8 åring så visste jag att jag egentligen är en delfin". Jag skiter om det inte är pk, för det är ju faktiskt så. Går till pedagog för att lära sig prata som en kvinna, lemlästar sig själv och äter hormoner. Fattar ni hur jävla identitetsförvirrad den här personen är? Om man opererar sig till delfin så är man inte en delfin för det och en man kan inte bli en kvinna eller tvärt om. Det är en han hur man än vrider och vänder på det.

Jag antar att du är medveten om att schizofreni är en etablerad diagnos av en psykisk sjukdom och inte alls samma sak som personlighetsklyvning?

Vad kallar du människor som föds med oklar könsidentitet då? Det är ändå 1 av 1000 barn. Eller de som har XXY-kromosomer, XYY eller XXX?
Citera
2014-11-02, 22:19
Medlem
Såvida hon inte "passar" som kvinna så tror jag majoriteten av det Svenska folket inte hade kunnat ta en polistransa seriöst.
Citera
2014-11-02, 22:26
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Transexuell = skizofren

Du är väldigt ignorant.
Citera
2014-11-02, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Varför?

För att hbtq-personer har en störning. Vill du leva i en stat där makten innehavs av störda människor?
Citera
2014-11-02, 22:43
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Hon var vid tillfället inte lämpad att bli polis, hon ombeds att söka igen vid ett senare tillfälle.
Polisyrket är inte för vem som helst.

Gör dig inte dummare än vad du redan är.

Givetvis kommer inte psykologen säga att hen är olämplig för att hen är transexuell utan kommer med någon annan motivering. Hen har inte tänkt att ta självmord och psykologen inriktade i stort sett hela samtalet på hens identitet något man inte gör med de andra sökanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in