2014-11-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Några vettiga ord om detta: https://www.youtube.com/watch?v=mTkhcRME0oQ

Han poängterar att hon går igenom ett ghetto, något som många andra kanske missar.

Det uppmärksammades i USA. Experterna frågade sig varför de plockat bort alla vita män som trackaserade. Något de naturligtvis inte gjorde.

En liknande video gjordes i Auckland på Nya Zeeland. Skillnaden? Inget av det som hon i New York fick erfara hände kvinnan i Nya Zeeland.

Det är helt korrekt att det är ett s.k. getto. Det är sammanhanget. Och som vi sett prov på här så är diagnosbärarna inte särskilt bra på att se sammanhang. Inte detta sammanhang heller.
Citera
2014-11-11, 15:56
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
De tjejer som uppskattar det där är så löjligt få i sammanhanget att det inte blir relevant att föra det resonemanget.

Att undvika att trakassera någon, för det är vad det är, är inte som att gå på äggskal. Verkligen inte. Det vore en annan sak om det vore en nattklubb. Men det är det inte. Och till med där är det som de håller på med där inte uppskattat eller tolererbart alla gånger. Långt ifrån.

Det här är faktiskt lite intressant. I förra inlägget skrev du, "ta inte illa upp" eller något liknande. Varför skulle jag det? Nu pratar du om "påhopp". Du inbillar dig med andra ord jag ser mig som ett offer för att vi skriver några inlägg här. Och det är inte så konstigt heller eftersom du skrev att "alla ser sig själva som offer". Men i verkligheten verkar det vara så att just du "ser" att andra ser sig som offer. Till exempel nu.

Okej då var det jag som fick nått ryck i hjärnan, ursäktar missuppfattningen. Men jag skulle hålla med om att det var trakasserier om det var från en och samma, jag menar, jag kan aldrig veta hur många som har hängt efter en brud och hojtat, förstår du hur jag menar. Skulle jag mot all förmodan gå upp till en fager dam och uttrycka intresse kan jag ju aldrig veta hur många hyenor hon fått slå bort, och där kommer jag och trakasserar menar du?

Det här med ylande menar jag bildligt, att det går förfan inte att göra nånting utan att någon är ett offer, hur kan man annars pumpa ut 50 papp i skadestånd till en man som vägrar skaka hand med en kvinnlig chef, alla tycker så jävla synd om sig själva. Det är inget jag hittar på, bara läs hur kränkta alla är till höger och vänster. Visst nu tar jag hand om mina egna problem och kräver inte att samhället ska hålla mig i handen, så jag kan ju bara utgå från att om jag kan svälja lite skit kan andra göra det också, utan att informera omvärlden hur synd det är om en.
Citera
2014-11-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmn-1
Okej då var det jag som fick nått ryck i hjärnan, ursäktar missuppfattningen. Men jag skulle hålla med om att det var trakasserier om det var från en och samma, jag menar, jag kan aldrig veta hur många som har hängt efter en brud och hojtat, förstår du hur jag menar.

Ja, jag menar det. Jag tycker att du ska lämna den där föreställningen att "alla ser sig som offer hela tiden" också. Vissa av dem i videon hängde efter henne en liten stund. Värt att påpeka.

Citat:
Skulle jag mot all förmodan gå upp till en fager dam och uttrycka intresse kan jag ju aldrig veta hur många hyenor hon fått slå bort, och där kommer jag och trakasserar menar du?

Du skulle med andra ord göra det utan att hon på något sätt visat att hon är mottaglig för det. Dessutom göra det på ett sånt vis som i videon. Fortsätter du med det skulle du bli ökänd ganska snabbt. Med rätta.

Återigen så är det så att det hon upplevde var på en enda dag. Försök själv sätta dig in i hur det skulle kännas. Har du gjort det? Det var min poäng med att jämföra om du själv skulle uppmärksamma av större, starkare bögar som betedde sig på det viset. Under en hel dag. På vad som ska vara en vanlig gata. Förstår du? Kan du sätta dig in i den situationen.

Citat:
Det här med ylande menar jag bildligt, att det går förfan inte att göra nånting utan att någon är ett offer, hur kan man annars pumpa ut 50 papp i skadestånd till en man som vägrar skaka hand med en kvinnlig chef, alla tycker så jävla synd om sig själva.

Det handlar om ras och religion. Kopplingen till det här är ganska vag. Att kvinnan insisterade på att skaka hand är knappast jämförbart med det här.

Citat:
så jag kan ju bara utgå från att om jag kan svälja lite skit kan andra göra det också, utan att informera omvärlden hur synd det är om en.

Du fattar inte. Detta är något som behöver uppmärksammas. Det håller jag helt med om. Tänk dig in i situationen jag beskrev. Du skrev t.ex. att du själv skulle söka kontakt på ett sånt här vis. Tänk dig då att du inte är den enda som gör det. Tänk dig att dussintals andra gör det samma dag. Förstår du då hur den utsatta känner sig? Hur dagen upplevs? Det var det som videon skulle visa och det gjorde den.
Citera
2014-11-11, 16:22
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Problemet är det som visas i videon. Att le tyder på någon sorts uppskattning. Om man inte uppskattar det, utan snarare tvärtom, så är det inte "bara att le". Inte när det händer gång på gång.
Jo det är så enkelt, bara le och gå vidare. Vad skulle hon annars göra?
Citat:
Jag får intrycket av att du har svårt att se sammanhanget här. Det här hände på en dag. Flertal gånger. Det är en en enda enskild händelse här.
Med tanke på att hon rör sig i ett ghetto bland negrer och andra mörkermän så är det mer anmärkningsvärt att hon inte får fler kommentarer under 10 timmar.
Citat:
Det verkar som om din sin på det hela går att hänföra till din diagnos. Även det att du har svårt att se sammanhang. Om ditt intryck av det hela så är att tjejen "beter sig otrevligt" så bör du ta dig en rejäl funderare. Faktiskt. Kanske öka dosen också. Eller kanske minska den.
Om någon går fram till en och försöker starta konversation så ska man vara trevligt ja, ändå om man själv inte är sugen på att prata. Det är väl vanligt hyfs. Speciellt om någon ger dig komplimanger.

Förresten, hur går min diagnos att hänföra till min förmåga att se sammanhang?
Senast redigerad av ninjutsu 2014-11-11 kl. 16:24.
Citera
2014-11-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu

Det vet du ingenting om. Jag bad dig att försöka sätta dig in i motsvarande situation och det har du inte gjort. Att le och gå vidare kanske går bra... en gång.

Men som jag påpekat nu så försiggick det här under hela dagen.

Citat:
Om någon går fram till en och försöker starta konversation så ska man vara trevligt ja, ändå om man själv inte är sugen på att prata. Det är väl vanligt hyfs. Speciellt om någon ger dig komplimanger.

Det är väldigt tidsödande ska du veta. Och om man dessutom inte visat minsta tecken på att vara mottaglig för det är det än värre. Hyfs är inte samma sak som att gå varenda dåre till mötes.

Citat:

Jag tror det. För utmärker dig jämfört med de andra i tråden. Du är en mycket konstig människa.
Citera
2014-11-11, 16:37
Medlem
PKJuristens avatar
Det är kvinnorna och mannens attityd som respons.

Ena kvinnan, inte den super vackra lite kortare tjejen.
Den bittra och fula.
Det är hennes attityd som får respons.

Det är absolut ingenting ytligt som händer.
Förutom den medgående pojken som vandrar med henne några minuter.
Han säger inget.
Han går bara bredvid.

Men precis som kvinnan så hör vi honom säga något.
Precis som vi hör kvinnan prata med sin omgivning.

Vi är mer än ett djur.
Vi pratar via kroppsspråk.

Det är lätt att läsa den bittra kvinnan.
Har jag själv den attityden så blir jag bemött därefter.

Spelar ingen roll hur personen ser ut.

Men låt oss missförstå ännu en gång.
För självklart är det trakasserier!

Det är inte trakasserier.

För er som hävdar det, vad är i sånt fall lösningen?
Citera
2014-11-11, 16:37
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Ja, jag menar det. Jag tycker att du ska lämna den där föreställningen att "alla ser sig som offer hela tiden" också. Vissa av dem i videon hängde efter henne en liten stund. Värt att påpeka.

Du skulle med andra ord göra det utan att hon på något sätt visat att hon är mottaglig för det. Dessutom göra det på ett sånt vis som i videon. Fortsätter du med det skulle du bli ökänd ganska snabbt. Med rätta.

Återigen så är det så att det hon upplevde var på en enda dag. Försök själv sätta dig in i hur det skulle kännas. Har du gjort det? Det var min poäng med att jämföra om du själv skulle uppmärksamma av större, starkare bögar som betedde sig på det viset. Under en hel dag. På vad som ska vara en vanlig gata. Förstår du? Kan du sätta dig in i den situationen.

Jag skulle dock aldrig bara gå upp till en tjej sådär det var bara ett exempel, men nu förstår jag din poäng och håller med. Det där exemplet med bögarna, nej men för ett par veckor sedan vart jag hotad av sex negrer i 20 års åldern som skulle råna mig. Tro mig jag var skitskraj men jag gick upp i ansiktet på ena killen och hotade tillbaka. Jag backar inte oavsett hur rädd jag är, mest för att jag lackar när jag blir rädd, men jag har varit i såna situationer helt ensam mot flera stycken och skakat (bokstavligt talat) av rädsla men jag visar bara ilska. Det är antagligen det som har räddat mig just att jag inte viker mig. Så det tycker jag inte tjejer ska göra heller. Tro mig, dom flesta normala människor skulle ingripa om en tjej blir slagen för att ett jävla kräk inte kan ta ett nej.

Men nu fattar jag hur du menar i alla fall och håller med om att det inte är rätt att göra, men jag tycker ändå inte det är ett sånt allvarligt problem.
Citera
2014-11-11, 16:41
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:

Med tanke på att hon rör sig i ett ghetto bland negrer och andra mörkermän så är det mer anmärkningsvärt att hon inte får fler kommentarer under 10 timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av PKJuristen
Det är kvinnorna och mannens attityd som respons.

Ena kvinnan, inte den super vackra lite kortare tjejen.
Den bittra och fula.
Det är hennes attityd som får respons.

Det är absolut ingenting ytligt som händer.
Förutom den medgående pojken som vandrar med henne några minuter.
Han säger inget.
Han går bara bredvid.

Men precis som kvinnan så hör vi honom säga något.
Precis som vi hör kvinnan prata med sin omgivning.

Vi är mer än ett djur.
Vi pratar via kroppsspråk.

Det är lätt att läsa den bittra kvinnan.
Har jag själv den attityden så blir jag bemött därefter.

Spelar ingen roll hur personen ser ut.

Men låt oss missförstå ännu en gång.
För självklart är det trakasserier!

Det är inte trakasserier.

För er som hävdar det, vad är i sånt fall lösningen?

Se vardagen som en arbetsintervju. Känner min intervjuare min attityd?

så klart.

Har jag en taskig attityd så får jag taskig attityd tillbaka.

Hur ska vi lagstifta annat?
Citera
2014-11-11, 17:14
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Det vet du ingenting om. Jag bad dig att försöka sätta dig in i motsvarande situation och det har du inte gjort. Att le och gå vidare kanske går bra... en gång.

Du menar att du inte blev nöjd med mitt svar och då väljer att se det som om jag aldrig satt mig in i situationen?
Citat:
Det är väldigt tidsödande ska du veta. Och om man dessutom inte visat minsta tecken på att vara mottaglig för det är det än värre. Hyfs är inte samma sak som att gå varenda dåre till mötes
Ja kanske om man lider av någon mental funktionsnedsättning så kan det vara jobbigt att kommunicera med andra människor, men ni utgår jag ifrån normala människor. Då är det inte speciellt svårt att hantera eventuella människor som går fram och söker konversation, man behöver inte ens stanna upp och ta sig tid, det går att avisa på ett snyggt sätt även när benen rör på sig.
Citat:
Jag tror det. För utmärker dig jämfört med de andra i tråden. Du är en mycket konstig människa.
Okej, tror dock inte att det har så mycket med tinnitus att göra.
Citera
2014-11-11, 18:56
Medlem
WSEs avatar
Citat:
För diagnosinnehavare som inte riktigt förstår problemet.

Tänk er att ni själva skulle "trakasseras" av dessa män. Skulle ni uppskatta det? Skulle ni resonera likadant då?

"Men jag är ju inte bög" - än sen? Hon finner dessa män lika intressanta som ni skulle göra.

Skulle inte vilja bli förföljd, vilket har hänt. "have a nice evening, darling" kan jag leva med
Citera
2014-11-12, 01:01
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Helt ok om kvinnan finner dig attraktiv. Så grundregeln är ganska enkel. Problemet är väl att mindre attraktiva inte förstått den principen.
Japp, så är det:

http://dontmarry.files.wordpress.com/2009/03/sexualutopia.pdf
Citat:
Ursprungligen postat av F. Roger Devlin
he thinking behind the sexual harassment movement is that women are entitled to “an environment free from unwanted sexual advances.” What sort of advances are unwanted? In plain English, those made by unattractive men. Anyone who has been forced to endure a corporate antiharassment video can see that what is being condemned is merely traditional male courtship behavior.

The introduction of harassment law was accompanied by a campaign to inform young women of the new entitlement. Colleges, for example, instituted harassment committees one of whose stated purposes was “to encourage victims to come forward.” (I saw this happening up close.) The agitators wanted as many young women as possible accusing unsuccessful suitors of wrongdoing. And they had considerable success; many women unhesitatingly availed themselves of the new dispensation. Young men found they risked visits from the police for flirting or inviting women on dates.

Excellent Training film on sexual harassment,(Staring NFL QB Tom Brady)
http://www.liveleak.com/view?i=f76_1323277426

http://www.livescience.com/7023-rules-attraction-game-love.html
Citat:
Symmetry equals sex

Starting at conception, the human body develops by neatly splitting cells. If every division were to go perfectly, the result would be a baby whose left and right sides are mirror images. But nature doesn't work that way. Genetic mutations and environmental pressures skew symmetry, and the results have lifelong implications.

Good symmetry shows that an individual has the genetic goods to survive development, is healthy, and is a good and fertile choice for mating.

"It makes sense to use symmetry variation in mate choice," said evolutionary biologist Randy Thornhill of the University of New Mexico. "If you choose a perfectly symmetrical partner and reproduce with them, your offspring will have a better chance of being symmetric and able to deal with perturbations."

Thornhill has been studying symmetry for 15 years and scanned faces and bodies into computers to determine symmetry ratios. Both men and women rated symmetrical members of the opposite sex as more attractive and in better health than their less symmetrical counterparts. The differences can be just a few percent—perceivable though not necessarily noticeable.

By questioning the study participants, Thornhill also found that men with higher degrees of symmetry enjoy more sexual partners than men of lower symmetry.

"Women's sex-partner numbers are dependent on things other than attractiveness," Thornhill told LiveScience. "Because of the way that the sexual system in humans works, women are choosey. They are being sexually competed for. They have to be wooed and all that."

[...]

Face it

The structure of a person's face also gives insight to fertility.

Estrogen caps bone growth in a woman's lower face and chin, making them relatively small and short, as well as the brow, allowing for her eyes to appear prominent, Thornhill explained. Men's faces are shaped by testosterone, which helps develop a larger lower face and jaw and a prominent brow.

Men and women possessing these traits are seen as attractive, Thornhill said, because they advertise reproductive health.

Thornhill also points to the booming nip-‘n'-tuck business—which is very much about improving a person's symmetry—as evidence that people find the quality attractive.

Another recent study revealed that symmetrical dancers are seen as more attractive.

(FB) Tala om för en helt främmande tjej att hon har snygga ben
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Anledningen till förfarandet att ge komplimang och vända på klacken kommer av att killen är 1) Osäker på sin egen förmåga och attraktionsnivå 2) Vill låta bruden vara ifred medan hon bedömer om han var tillräckligt snygg för att få lämna komplimang 3) Genom att vända på klacken så riskerar han inte att hon börjar skrika våldtäkt, och slipper polisförhör.

Den drivande egofeministen i den här tråden är känd för sitt hat av oattraktiva män. Hon gör ingen hemlighet att bara eliten duger åt henne. Hon hamnar dock ofta i trubbel när hon ska balansera sitt "alla människor är lika värda" med sitt hat mot de "snälla" killarna, och minns inte vad hon sagt efter ett par månader i andra trådar.

(FB) Hade jag varit ett pojkvänsmaterial om jag hade haft ett bra självförtroende?
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
När brudarna lägger ett öga på dig så tar det mindre än en halv sekund för dem att konstatera att du inte duger utseendemässigt. Efter det så blir det en automatisk process att se till att inte ge dig några signaler som ska få dig att tro att du är välkommen som en av alla andra kandidater för hennes gunst.

Många mindre brighta lågstatusmän som inte ser/förstår detta språk som kvinnor använder, och "tvingar" sig på dem, blir de som rashonor som Adriandne måste ondgöra sig över och avvisa med olika medel.
Jag är ganska övertygad om att du har koll på detta språk i tillräcklig omfattning för att slippa de nedbrytande "ickeframgångar" som det innebär att approacha kvinnor som redan sekunden efter de såg dig, har avfärdat dig.

Många som ändå ger sig på brudarna trots detta kan i bland hamna bland tjejer vars empati gör att de kan bli kvar allt mellan 5-15 minuter. När det trots allt visar sig att resultatet är det samma så drar sig killen tillbaka utan att förstå anledningen. När detta upprepas gång efter gång, år efter år, så kanske viss insikt infinner sig. Visst, vissa oattraktiva män är också mer eller mindre efterblivna, men en man av din klass som möter samma sak hela tiden borde förstå att det inte handlar om dina egenskaper.

En "snäll" man som är tillräckligt snygg har inga problem att få brudar.

Inbilla er inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Japp, är du ful ska du veta din plats, är du Brad Pitt så är det fritt fram.
Haha, Flashback humour! Dessutom så har du samma signatur som Glimmande fast översatt!

Flashback Humor
https://www.youtube.com/watch?v=uESd1JR-D-4
Citera
2014-11-12, 10:19
Medlem
Citat:
Att le och gå vidare kanske går bra... en gång.

Du menar att efter att tre personer accepterat ett nej med leende utan problem, så bör man ändra strategi för person nummer fyra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in