Citat:
Ursprungligen postat av
Hmn-1
Okej då var det jag som fick nått ryck i hjärnan, ursäktar missuppfattningen. Men jag skulle hålla med om att det var trakasserier om det var från en och samma, jag menar, jag kan aldrig veta hur många som har hängt efter en brud och hojtat, förstår du hur jag menar.
Ja, jag menar det. Jag tycker att du ska lämna den där föreställningen att "alla ser sig som offer hela tiden" också. Vissa av dem i videon hängde efter henne en liten stund. Värt att påpeka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hmn-1
Skulle jag mot all förmodan gå upp till en fager dam och uttrycka intresse kan jag ju aldrig veta hur många hyenor hon fått slå bort, och där kommer jag och trakasserar menar du?
Du skulle med andra ord göra det utan att hon på något sätt visat att hon är mottaglig för det. Dessutom göra det på ett sånt vis som i videon. Fortsätter du med det skulle du bli ökänd ganska snabbt. Med rätta.
Återigen så är det så att det hon upplevde var på en enda dag. Försök själv sätta dig in i hur det skulle kännas. Har du gjort det? Det var min poäng med att jämföra om du själv skulle uppmärksamma av större, starkare bögar som betedde sig på det viset. Under en hel dag. På vad som ska vara en vanlig gata. Förstår du? Kan du sätta dig in i den situationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hmn-1
Det här med ylande menar jag bildligt, att det går förfan inte att göra nånting utan att någon är ett offer, hur kan man annars pumpa ut 50 papp i skadestånd till en man som vägrar skaka hand med en kvinnlig chef, alla tycker så jävla synd om sig själva.
Det handlar om ras och religion. Kopplingen till det här är ganska vag. Att kvinnan insisterade på att skaka hand är knappast jämförbart med det här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hmn-1
så jag kan ju bara utgå från att om jag kan svälja lite skit kan andra göra det också, utan att informera omvärlden hur synd det är om en.
Du fattar inte. Detta är något som behöver uppmärksammas. Det håller jag helt med om. Tänk dig in i situationen jag beskrev. Du skrev t.ex. att du själv skulle söka kontakt på ett sånt här vis. Tänk dig då att du inte är den enda som gör det. Tänk dig att dussintals andra gör det samma dag. Förstår du då hur den utsatta känner sig? Hur dagen upplevs? Det var det som videon skulle visa och det gjorde den.