Citat:
Ursprungligen postat av
Slint
För det första är detta i USA. De har det multikulturella samhället vi, speciellt feminister strävar efter.
För det andra så hör man ofta av svenska tjejer att män i andra kulturer tar för sig mer, är så charmiga, så trevliga när de pratar med en på gatan.
För det tredje så hörde jag ingen som var direkt otrevlig mot henne.
För det fjärde är det jobbigt att få kommentarer, men vafan, som kille får jag kommentarer varje dag när jag är utomlands. Det är så det är utanför Svedala, res lite mer för fan.
Jag tror att det inte spelar någon som helst roll vad fan någon skulle ha sagt till henne, hon skulle ändå tycka det var jobbigt. Nån kunde ha sagt "äppelpaj" efter henne, och hon skulle tyckt det var jobbigt.
Det handlar om att tjejer vill vara ifred(vilket samtidigt är bullshit då de tjatar om att de vill bli uppvaktade och uppskattade). Det går inte att behålla kakan och äta den samtidigt.
Ni som bor i Sverige kan ju aldrig ha råkat ut för sådant i filmen?
Svenska tjejer är inte vana vid detta eftersom detta fenomen är ganska ovanligt här. Även om det förekommer ibland.
Om en svensk tjej reser kanske hon därför tycker att det är lite smickrande till en början, eftersom hon inte är van vid det. Men om det sker varje dag, hela tiden. När hon bara vill gå ut och få ett ärende avklarat eller så, då skulle hon också surna till slut.
Det påminner mig lite om när jag var på en resa i Afrika. Som vit man tänkte alla att jag hade gott om pengar och de ropade efter mig och kom ibland fram och drog i mig för att jag skulle komma och titta på vad de hade för varor att sälja.
I början var det mest annorlunda, men tillslut när det skedde varje dag att man fan inte kunde gå ut i fred utan att folk ropade efter mig så blev man så jävla förbannad tillslut. Låt mig vara för helvete liksom. Jag tror att hon känner precis likadant, så jävla tröttsamt att få kommentarer hela tiden när man bara vill kunna promenera obemärkt.