2014-07-11, 21:11
Medlem
theDarkTriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Och ja, det är klart att jag uppfattar det som hotfullt med aggressiva förslag från främmande män när jag försöker ta mig till jobbet.
Citat:
För att nått äckel tror att jag blir glad över erbjudandet att få vara hans hora.
Menar du att du bokstavligen fått sådana erbjudanden/"komplimanger"?! Det låter ju vansinnigt må jag säga.
Eller är det din kvinnotolkning av "Snygga ben du har!"?
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag är inte Katzyn, jag är jag, men jag skulle avråda från att ge den där assnygga tjejen med valfritt tilltalande attribut komplimanger av ren självbevarelsedrift.

Får jag fråga er båda om det gör någon skillnad på om en ytligt bekant eller någon random kille skulle ge dig en komplimang i förbifarten för dina ögon eller ditt hår tex, alltså inte för din kropp?
Citera
2014-07-11, 21:12
Medlem
utan.att.stannas avatar
Dåligt sätt att närma sig om man vill öka sina chanser för att få smeka dom, enligt min erfarenhet.
Citera
2014-07-12, 00:50
Medlem
Det handlar ju som sagt givetvis enormt mycket om hur man ger en tjej den här typen av komplimang.
Det gäller att framhäva den på ett sätt som gör att tjejen känner att man respekterar henne som individ, och inte är ute efter att vara "fräck".
Kom ihåg, sociala interaktioner handlar oftast inte så mycket om vad man säger, utan om hur man säger det - och jag tycker inte att såna här situationer är några undantag.

Den här YouTube-videon är ett ganska intressant exempel på hur man kan komma undan med något så resolut som att ge en tjej en komplimang för någonting så pass "privat" som hennes bröst - kolla in den vid tiden 2:47.

https://www.youtube.com/watch?v=d3RuGQluDXs&feature=kp

På något sätt lyckas den här snubben framstå som väldigt söt och charmig inför den här tjejen, och varken hon eller hennes kompisar verkar ta särskilt illa upp - tjejen som tar emot komplimangen säger till och med "nice to meet you" och skakar hand med killen några sekunder senare.

Sen skulle ju givetvis en del tjejer ge en betydligt mer obekväm respons på en sån där approach, men videon bevisar ändå att man ibland kan komma undan ganska bra med den här typen av komplimanger.
Senast redigerad av Mikael861 2014-07-12 kl. 00:57.
Citera
2014-07-12, 01:11
Medlem
Mr.C.M.Burnss avatar
Hade aldrig gett en kvinna en komplimang på det viset.
Citera
2014-07-12, 01:19
Medlem
Unniis avatar
Om en kille sa så till mej skulle jag bara stanna upp å vräka ur mej ett "vaa??"
Och om han går iväg skulle jag bara tänka aha... och sen antagligen bli lite glad av de i alla fall. tror jag...
så om du bara endast vill säga det å inte försöker ragga skulle jag va glad om npn kille sa så.
Men om du har otur använder hon kanske sina snygga sexiga ben till å ge dej en riktig karatespark vidsa tjejer kan bli lite griniga om man ens kollar åt deras håll
Citera
2014-07-12, 08:09
Medlem
Citat:
Tja, där är ju pudelns kärna. VARFÖR I HELVETTE , skulle jag vara GLAD åt att någon slemmig snubbe uppskattar mina ben?

Varför tänker du på värsta sorten?
Förutsätt istället att det är en hel vanlig snygg svensk kille, med kammat hår och ett bra jobb, som kommer fram och pratar.
Måste det vara en överviktig 55-årig finsk lastbilschaffis med 8 dagars skäggstubb som raggar på dig?
Citera
2014-07-12, 08:11
Medlem
Citat:
Rätt kille, är inte det du tror

Jag tror ingenting, därav jag skriver "rätt kille" som varierar från person till person.
Citera
2014-07-12, 08:25
Medlem
Citat:
Den som hört kommentaren alltför många gånger förut och i fel sammanhang och på fel sätt.

ts sätt är helt fel ang båda ovanstående.

Jag måste göra er besvikna för det är inte det viktigaste för någon normal tjej att en random snubbe dreglar. Vi vill inte bli inblandade i random snubbes dregel. Och förstår att det som sägs inte betyder;Du har snygga ben. Vi förstår vad det är som egentligen sägs

ALLA tjejer går igång på komplimanger.
Varför tror du att "de slemmiga strandraggarna" i Grekland ändå får sig massa ligg? Alla tjejer tycker att de är slemmiga men ändå ligger man med dem...är inte det märkligt?

Det må så vara att det inte är det viktigaste för en normal tjej, men ändå så kommer hon bli glad, även om ni inte vill erkänna det.

Med den logiken så betyder varje kontaktförsök från någon med ett annat kön, att de vill ligga.
Ett simpelt hej slutar med barnbarn och barnsbarnsbarn...
Citera
2014-07-12, 09:20
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WLOG
Nu utgår jag ifrån scenariot för tråden, dvs att killen ger sin komplimang och sedan vänder på klacken; om komplimangen bara är inledningen på mer besvärande påflugenhet är det en annan femma. Även om killen som ger komplimangen inte är attraktiv för tjejen kan komplimangen troligen ses som representativ för fler killars uppfattning, och bör därmed vara en källa till någon sorts glädje.

Anledningen till förfarandet att ge komplimang och vända på klacken kommer av att killen är 1) Osäker på sin egen förmåga och attraktionsnivå 2) Vill låta bruden vara ifred medan hon bedömer om han var tillräckligt snygg för att få lämna komplimang 3) Genom att vända på klacken så riskerar han inte att hon börjar skrika våldtäkt, och slipper polisförhör.

Citat:
Ursprungligen postat av WLOG
Så vad är grejen? Att tjejen i fråga redan är så nöjd med sitt utseende att komplimanger bara tråkar ut henne (apropå självgodhet)? Eller den mer generösa (evolutionspsykologiska) tolkningen att kvinnor instinktivt känner sig hotade av ovälkommen manlig uppskattning (på ett sätt som är obegripligt för män)?
Den drivande egofeministen i den här tråden är känd för sitt hat av oattraktiva män. Hon gör ingen hemlighet att bara eliten duger åt henne. Hon hamnar dock ofta i trubbel när hon ska balansera sitt "alla människor är lika värda" med sitt hat mot de "snälla" killarna, och minns inte vad hon sagt efter ett par månader i andra trådar.
Citera
2014-07-12, 09:28
Medlem
Muhamedssons avatar
Har känt viljan ibland men tyckt att det i sammanhanget har känts opassande. Det gällde även den senaste gången då även ett par snygga (Son hon och även jag verkade förtjust i) högklackade pumps hade inhandlats för att väcka mitt intresse.

Hon ska snart gifta sig kan jag tillägga!

PS: missade att kvinnan skulle vara främmande. Då blir det väldigt svårt om jag inte har tappat omdömet på grund av en stor dos alkohol.
Senast redigerad av Muhamedsson 2014-07-12 kl. 09:41.
Citera
2014-07-12, 09:32
Medlem
Mr.C.M.Burnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
ALLA tjejer går igång på komplimanger.
Varför tror du att "de slemmiga strandraggarna" i Grekland ändå får sig massa ligg? Alla tjejer tycker att de är slemmiga men ändå ligger man med dem...är inte det märkligt?

Det må så vara att det inte är det viktigaste för en normal tjej, men ändå så kommer hon bli glad, även om ni inte vill erkänna det.

Med den logiken så betyder varje kontaktförsök från någon med ett annat kön, att de vill ligga.
Ett simpelt hej slutar med barnbarn och barnsbarnsbarn...

Nej så är det självklart inte, däremot tolkar nog de flesta en komplimang av en okänd kvinnas utseende som ett sexuellt närmande.
Citera
2014-07-12, 10:19
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theDarkTriad
Menar du att du bokstavligen fått sådana erbjudanden/"komplimanger"?! Det låter ju vansinnigt må jag säga.
Eller är det din kvinnotolkning av "Snygga ben du har!"?

Får jag fråga er båda om det gör någon skillnad på om en ytligt bekant eller någon random kille skulle ge dig en komplimang i förbifarten för dina ögon eller ditt hår tex, alltså inte för din kropp?

Ja det är "snygga ben du har" kommentaren som jag tolkar så, menar du att det är en felaktig tolkning?

För det första är det enorm skillnad på sammanhang och om det är en bekant eller en random. Hade samma kommentar hänt från en bekant på en fest t.ex hade det varit en HELT ANNAN SAK än att bli trakasserad av främlingar på gatan. Men om en främling trakasserar mig på gatan med en kommentar om mitt hår så är det fortfarande bara marginellt bättre än om benen. Fortfarande är det ju uppenbart vad han är ute efter, fortfarande har han stört mig med sin högst oeftertraktade bedömning av mitt utseende, det enda som är bättre är att komplimangen inte är lika uppenbart rent sexuell.
Senast redigerad av Katzyn 2014-07-12 kl. 10:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in