2014-11-11, 13:33
Medlem
För diagnosinnehavare som inte riktigt förstår problemet.

Tänk er att ni själva skulle "trakasseras" av dessa män. Skulle ni uppskatta det? Skulle ni resonera likadant då?

"Men jag är ju inte bög" - än sen? Hon finner dessa män lika intressanta som ni skulle göra.
Citera
2014-11-11, 13:45
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Tänk er att ni själva skulle "trakasseras" av dessa män. Skulle ni uppskatta det? Skulle ni resonera likadant då?

"Men jag är ju inte bög" - än sen? Hon finner dessa män lika intressanta som ni skulle göra.
Komplimang som komplimang, spelar väl ingen roll vem den kommer ifrån? Bögar kan väl ha lika god smak som kvinnor när det gäller att bedöma mäns utseende?
Citera
2014-11-11, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Komplimang som komplimang, spelar väl ingen roll vem den kommer ifrån? Bögar kan väl ha lika god smak som kvinnor när det gäller att bedöma mäns utseende?

Vad har du för diagnos?

Du menar alltså att du skulle uppskatta eller inte ha något emot det som hon upplevde? Tänk dig dessutom detta: nästan alla av dessa bögar är större än du och fysiskt övermäktiga dig.

Fortfarande lika kul?
Citera
2014-11-11, 14:06
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Vad har du för diagnos?

Du menar alltså att du skulle uppskatta eller inte ha något emot det som hon upplevde? Tänk dig dessutom detta: nästan alla av dessa bögar är större än du och fysiskt övermäktiga dig.

Fortfarande lika kul?

Gå ut istället!
Eller vågar du inte det längre.
pga filmen kanske?

Förstår inte hur någon kan basera sin verklighet och vardag utifrån en film?
Visar inte dina ögon dig samma verklighet?

Ut och slåss med dig istället, men skada ingen.
kram
Citera
2014-11-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKJuristen
Gå ut istället!
Eller vågar du inte det längre.
pga filmen kanske?

Jag förstår inte.

Citat:
Förstår inte hur någon kan basera sin verklighet och vardag utifrån en film?
Visar inte dina ögon dig samma verklighet?

Jag befinner mig inte Harlem och har inte för avsikt att göra det.

Citat:
Ut och slåss med dig istället, men skada ingen.
kram

Slåss? Mot vad? Vem? Kan du förklara?

Det är intressant måste jag säga. Tillägnar man inlägget till diagnosinnehavare så hoppar de verkligen fram ur buskarna.
Citera
2014-11-11, 14:34
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:

Tycker faktiskt det var en ganska bra liknelse, förstår hur du tänker. Samtidigt så får man som man "trakasserier" i form av folk som ska utmana en och kolla snett eller gå in i en hårt. Vill man att idioter ska lyssna ska man svara med explosiv ilska, man ska inte säga "titta på oss, vi är sköra offer" säg ifrån bara, vänta inte på att nån ska säga åt folk åt dig. Om en tjej inte säger nått åt det monster som utgör trakasserier så kommer det ju inte upphöra. Däremot är jag övertygad om att ifall ni fick som ni ville, så skulle det också vara fel för då tror ni väl att ni inte duger eller nått.

Menar inte att hoppa på dig, utan försöker förklara lite av andra sidan myntet som du gjorde med bög liknelsen. Alltså, oavsett man eller kvinna, alla får ta skit för folk är dumma i huvudet och det är bara så världen funkar. Man kan ju inte leva ett liv av att gå på äggskal överallt man går för att en psykiskt skör människa inte ska få för sig att denne blivit trampad på tårna.
Citera
2014-11-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmn-1
Tycker faktiskt det var en ganska bra liknelse, förstår hur du tänker. Samtidigt så får man som man "trakasserier" i form av folk som ska utmana en och kolla snett eller gå in i en hårt. Vill man att idioter ska lyssna ska man svara med explosiv ilska, man ska inte säga "titta på oss, vi är sköra offer" säg ifrån bara, vänta inte på att nån ska säga åt folk åt dig. Om en tjej inte säger nått åt det monster som utgör trakasserier så kommer det ju inte upphöra. Däremot är jag övertygad om att ifall ni fick som ni ville, så skulle det också vara fel för då tror ni väl att ni inte duger eller nått.

Jag tror inte att hon vill stanna och ha en diskussion gång efter gång. Om hon ryter till så är det inte alltid lätt att veta vad för reaktion som kan komma. En person som inte drar sig för att hålla på som de gör... det är mycket möjligt att de inte drar sig för annat heller.

Jag tycker att det är lite symptomatiskt att du antar att jag är tjej. Det är inte jag inte.

Faktum är att beteendet som synes verkligen inte är standard annat än där just hon befann sig.

Citat:
Menar inte att hoppa på dig, utan försöker förklara lite av andra sidan myntet som du gjorde med bög liknelsen. Alltså, oavsett man eller kvinna, alla får ta skit för folk är dumma i huvudet och det är bara så världen funkar. Man kan ju inte leva ett liv av att gå på äggskal överallt man går för att en psykiskt skör människa inte ska få för sig att denne blivit trampad på tårna.

Jag tycker inte att du gör ett bra jobb. Jo, alla råkar väl ut för något någon gång i bland. Men själva poängen var att detta hände under en enda dag. Inte ett år. Inte ett decennium. Förstår du?

Och din liknelse med äggskal tycker jag är konstig. Att inte hoppa på (i någon mening) någon är inte samma som att gå på äggskal.
Citera
2014-11-11, 15:28
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Jag tror inte att hon vill stanna och ha en diskussion gång efter gång. Om hon ryter till så är det inte alltid lätt att veta vad för reaktion som kan komma. En person som inte drar sig för att hålla på som de gör... det är mycket möjligt att de inte drar sig för annat heller.

Jag tycker att det är lite symptomatiskt att du antar att jag är tjej. Det är inte jag inte.

Faktum är att beteendet som synes verkligen inte är standard annat än där just hon befann sig.

Jag tycker inte att du gör ett bra jobb. Jo, alla råkar väl ut för något någon gång i bland. Men själva poängen var att detta hände under en enda dag. Inte ett år. Inte ett decennium. Förstår du?

Och din liknelse med äggskal tycker jag är konstig. Att inte hoppa på (i någon mening) någon är inte samma som att gå på äggskal.

Nej men folk "upplever" saker på olika sätt, vissa tjejer gillar att få uppmärksamhet till varje pris, och vissa inte, ska man ta hänsyn till alla upplevelser så blir det ett liv av att gå på äggskal, hur kan du inte koppla det? Alla ser ju sig själva som såna otroliga jävla offer som har behandlats fel hela tiden, och nåde den som inte respekterar hur andra människor känner. Jag säger inte att det är rätt att hålla på sådär mot kvinnor, jag gör inte så och har heller aldrig gjort. Men att ligga och yla och se sig själv som ett brottsoffer för att några fjantar försöker ragga upp en, det ger intrycket av en människa som levt totalt utan motgångar och aldrig råkat ut för ett jävla dugg. Och då kan det nog vara nyttigt att smaka på lite motvind, du vet, då kan man lära sig problemlösa och få lite kött på benen så man kan stå utan bärhjälp.

Det var väldigt så öm du måste vara om du ser mitt inlägg som ett påhopp och det är lite därför jag kan tro att du är tjej då, för att det blir så otroligt personligt för dig, känns som att dra våldtäktsskämt för ett våldtäktsoffer. Du kan se det som ett påhopp eller vafan du vill!
Citera
2014-11-11, 15:29
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Vad har du för diagnos?
H93.1
Citat:

Fortfarande lika kul?
Ja vad är problemet? Det är väl bara att le och gå vidare? Jag hade inte betett mig otrevligt eller börjat lipa i sociala medier.
Citera
2014-11-11, 15:42
Medlem
Citat:
Nej men folk "upplever" saker på olika sätt, vissa tjejer gillar att få uppmärksamhet till varje pris, och vissa inte, ska man ta hänsyn till alla upplevelser så blir det ett liv av att gå på äggskal, hur kan du inte koppla det?

De tjejer som uppskattar det där är så löjligt få i sammanhanget att det inte blir relevant att föra det resonemanget.

Att undvika att trakassera någon, för det är vad det är, är inte som att gå på äggskal. Verkligen inte. Det vore en annan sak om det vore en nattklubb. Men det är det inte. Och till med där är det som de håller på med där inte uppskattat eller tolererbart alla gånger. Långt ifrån.

Citat:
Alla ser ju sig själva som såna otroliga jävla offer som har behandlats fel hela tiden, och nåde den som inte respekterar hur andra människor känner.

Jag köper inte det. Det är inte min upplevelse av verkigheten alls. Det här luktar projektion lång väg. Som jag sa, detta är hände under en enda dag, inte ett år, inte ett decennium. Förstår du skillnaden? Det är skillnaden mellan att trakasseras och att berätta på skämtsamt sätt om någon konstig typ som betedde sig.

Citat:
Jag säger inte att det är rätt att hålla på sådär mot kvinnor, jag gör inte så och har heller aldrig gjort.

Vad är då problemet? Jag undrar på allvar.

Citat:
Men att ligga och yla och se sig själv som ett brottsoffer för att några fjantar försöker ragga upp en, det ger intrycket av en människa som levt totalt utan motgångar och aldrig råkat ut för ett jävla dugg. Och då kan det nog vara nyttigt att smaka på lite motvind, du vet, då kan man lära sig problemlösa och få lite kött på benen så man kan stå utan bärhjälp.

Det ger dig det intrycket. Och jag undrar varför. Det här med liggande ylande hittar du bara på. Som sagt, jag skulle tycka att det där var obehagligt. Och det säger jag utan att vara en särskilt empatisk person. Jag funderar på vad det är som gör att du ser det på ett så konstigt vis.

Citat:
Det var väldigt så öm du måste vara om du ser mitt inlägg som ett påhopp och det är lite därför jag kan tro att du är tjej då, för att det blir så otroligt personligt för dig, känns som att dra våldtäktsskämt för ett våldtäktsoffer. Du kan se det som ett påhopp eller vafan du vill!

Det här är faktiskt lite intressant. I förra inlägget skrev du, "ta inte illa upp" eller något liknande. Varför skulle jag det? Nu pratar du om "påhopp". Du inbillar dig med andra ord jag ser mig som ett offer för att vi skriver några inlägg här. Och det är inte så konstigt heller eftersom du skrev att "alla ser sig själva som offer". Men i verkligheten verkar det vara så att just du "ser" att andra ser sig som offer. Till exempel nu.

Harlem ligger nära central park i New York. Mycket bra läge. Vill du gissa lite vad gäller fastighetspriser där jämfört med andra områden nära centralpark?
Citera
2014-11-11, 15:46
Medlem
Några vettiga ord om detta: https://www.youtube.com/watch?v=mTkhcRME0oQ

Han poängterar att hon går igenom ett ghetto, något som många andra kanske missar.
Citera
2014-11-11, 15:47
Medlem
Citat:
H93.1

Ok.

Citat:
Ja vad är problemet? Det är väl bara att le och gå vidare? Jag hade inte betett mig otrevligt eller börjat lipa i sociala medier.

Problemet är det som visas i videon. Att le tyder på någon sorts uppskattning. Om man inte uppskattar det, utan snarare tvärtom, så är det inte "bara att le". Inte när det händer gång på gång.

Jag får intrycket av att du har svårt att se sammanhanget här. Det här hände på en dag. Flertal gånger. Det är en en enda enskild händelse här.

Det verkar som om din sin på det hela går att hänföra till din diagnos. Även det att du har svårt att se sammanhang. Om ditt intryck av det hela så är att tjejen "beter sig otrevligt" så bör du ta dig en rejäl funderare. Faktiskt. Kanske öka dosen också. Eller kanske minska den.

Hm-1 däremot verkar har en del saker att reda ut med sig själv. Där ser jag inga tydliga tecken på innehav av diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in