Citat:
Ursprungligen postat av
Hmn-1
Nej men folk "upplever" saker på olika sätt, vissa tjejer gillar att få uppmärksamhet till varje pris, och vissa inte, ska man ta hänsyn till alla upplevelser så blir det ett liv av att gå på äggskal, hur kan du inte koppla det?
De tjejer som uppskattar det där är så löjligt få i sammanhanget att det inte blir relevant att föra det resonemanget.
Att undvika att trakassera någon, för det är vad det är, är inte som att gå på äggskal. Verkligen inte. Det vore en annan sak om det vore en nattklubb. Men det är det inte. Och till med där är det som de håller på med där inte uppskattat eller tolererbart alla gånger. Långt ifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hmn-1
Alla ser ju sig själva som såna otroliga jävla offer som har behandlats fel hela tiden, och nåde den som inte respekterar hur andra människor känner.
Jag köper inte det. Det är inte min upplevelse av verkigheten alls. Det här luktar projektion lång väg. Som jag sa, detta är hände under en enda dag, inte ett år, inte ett decennium. Förstår du skillnaden? Det är skillnaden mellan att trakasseras och att berätta på skämtsamt sätt om någon konstig typ som betedde sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hmn-1
Jag säger inte att det är rätt att hålla på sådär mot kvinnor, jag gör inte så och har heller aldrig gjort.
Vad är då problemet? Jag undrar på allvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hmn-1
Men att ligga och yla och se sig själv som ett brottsoffer för att några fjantar försöker ragga upp en, det ger intrycket av en människa som levt totalt utan motgångar och aldrig råkat ut för ett jävla dugg. Och då kan det nog vara nyttigt att smaka på lite motvind, du vet, då kan man lära sig problemlösa och få lite kött på benen så man kan stå utan bärhjälp.
Det ger
dig det intrycket. Och jag undrar varför. Det här med liggande ylande hittar du bara på. Som sagt, jag skulle tycka att det där var obehagligt. Och det säger jag utan att vara en särskilt empatisk person. Jag funderar på vad det är som gör att du ser det på ett så konstigt vis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hmn-1
Det var väldigt så öm du måste vara om du ser mitt inlägg som ett påhopp och det är lite därför jag kan tro att du är tjej då, för att det blir så otroligt personligt för dig, känns som att dra våldtäktsskämt för ett våldtäktsoffer. Du kan se det som ett påhopp eller vafan du vill!
Det här är faktiskt lite intressant. I förra inlägget skrev du, "ta inte illa upp" eller något liknande. Varför skulle jag det? Nu pratar du om "påhopp". Du inbillar dig med andra ord jag ser mig som ett offer för att vi skriver några inlägg här. Och det är inte så konstigt heller eftersom du skrev att "alla ser sig själva som offer". Men i verkligheten verkar det vara så att just du "ser" att andra ser sig som offer. Till exempel nu.
Harlem ligger nära central park i New York. Mycket bra läge. Vill du gissa lite vad gäller fastighetspriser där jämfört med andra områden nära centralpark?