Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-26, 20:53
  #1
Medlem
Probelimes avatar
Hejsan,

Tänkte ringa mig in sjuk i morgon och min arbetsgivare vill ha sjukintyg, så måste även ringa husläkaren.

Behöver tips på en bra sjukdom, dvs som inte kräver att jag tar mig till läkaren och går över snabbt. Förkyld känns svårt att spela, då man måste vara täppt i näsan och det är nog inte tillräckligt allvarligt för att slippa jobba.

Vad är era tips?
Citera
2014-10-26, 20:57
  #2
Medlem
pickledonions avatar
Matförgiftning.
Citera
2014-10-26, 20:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Hejsan,

Tänkte ringa mig in sjuk i morgon och min arbetsgivare vill ha sjukintyg, så måste även ringa husläkaren.

Behöver tips på en bra sjukdom, dvs som inte kräver att jag tar mig till läkaren och går över snabbt. Förkyld känns svårt att spela, då man måste vara täppt i näsan och det är nog inte tillräckligt allvarligt för att slippa jobba.

Vad är era tips?

Magsjuka pga matförgiftning?
Citera
2014-10-26, 21:01
  #4
Medlem
felleboy90s avatar
måste din arbetsgivare ha sjukintyg för att du är sjuk en dag, som tillochmed är en karensdag? säg att du har feber.
Citera
2014-10-26, 21:04
  #5
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Självmord är den bästa lösningen för lata parasiter som dig. Du förtjänar inte att leva idiot.
Bah, du kan inte mena att man ska begå självmord bara för man behöver en extra dag off? Känns ju lite väl extremt..
Citera
2014-10-26, 21:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Hejsan,

Tänkte ringa mig in sjuk i morgon och min arbetsgivare vill ha sjukintyg, så måste även ringa husläkaren.

Behöver tips på en bra sjukdom, dvs som inte kräver att jag tar mig till läkaren och går över snabbt. Förkyld känns svårt att spela, då man måste vara täppt i näsan och det är nog inte tillräckligt allvarligt för att slippa jobba.

Vad är era tips?

Svår huvudvärk?

Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Självmord är den bästa lösningen för lata parasiter som dig. Du förtjänar inte att leva idiot.

Jodå.
Citera
2014-10-26, 21:11
  #7
Medlem
Poängen med första dags intyg är just att en läkare måste intyga att du är sjuk.
Har svårt att tro att någon läkare gör detta, och eftersom du behöver intyg så är detta knappast din första extra dag ledigt.

Byt jobb eller ta dig i kragen och väx upp
Citera
2014-10-26, 21:20
  #8
Medlem
sissens avatar
Migrän?
Citera
2014-10-26, 21:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Självmord är den bästa lösningen för lata parasiter som dig. Du förtjänar inte att leva idiot.
Din jävla fjant du jobbar säkert inte ens. Stick...

Kör på Magknip, funkar alltid. Sen kan du även ganska ofta säga att du har ont i magen när du är på jobbet.
Citera
2014-10-26, 21:48
  #10
Medlem
Kaptenkrusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Självmord är den bästa lösningen för lata parasiter som dig. Du förtjänar inte att leva idiot.

Varför ska folk ens kommentera så där? Det är skrämmande!
Undvik att kommentera när en annan person vädjar om hjälp om du endast kan klanka ner...

OT: Andra har redan skrivit, magknip!
Åk annars till sjukhuset och säg att du har spytt som en hund och inte får i dig något. Det får du ut ett "kvitto" på.

Lycka till i morgon!

Mvh

Kaptenen
Citera
2014-10-26, 22:06
  #11
Medlem
Isnatts avatar
Magknip? Låter ju som rena 30-talet. Har sällan hört folk ha magknip som inte gjort som trådstartaren, dvs ljugit om sin sjukdom.

På mitt jobb har vi sjukintyg från första dagen om man varit sjuk för många gånger på kort tid.
Men får man verkligen tid på vc samma dag? Dom gånger jag varit krasslig och ringt dit så har jag ibland inte ens fått telefontid utan av en autosvarare ombetts ringa igen dagen efter för att först då få ev besökstid

Säg att du vaknade vid 04-tiden och spydde som en räv och hade feberfrossa som 'kommer och går, jag har inte feber hela tiden utan ibland fryser och huttrar jag för att 15 minuter senare svettas och ha hög feber, otroligt!'
Citera
2014-10-26, 22:15
  #12
Medlem
franges avatar
Säg att du åkt på någon spännande magsjuka/matförgiftning som orsakar kraftiga kräkningar och än kraftigare diarréer, så du titt som tätt sprutläcker ur var ände. Det brukar sällan chefen vilja höra mer detaljer om, än hellre riskera att smittas av...

Edit: Eller så drar du till med storsläggan; fekala kräkningar är definitivt något som chefen inte vill höra mer deljerade beskrivningar om!
__________________
Senast redigerad av frange 2014-10-26 kl. 22:49.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback