Detta är inget nytt för mig som svensk. De flesta svenskar vet nog om att blattar hatar oss, vill jag tro i alla fall.
Minns gymnasietiden då vi hade en blatte i klassen. På rasterna hängde han genast med den andra blatten i parallellklassen, och på lektionerna spelade han Allan och var jobbig för han kände sig udda, vilket han var. Han var ju blatte och hade svårt att bete sig som en civiliserad person. Vi svennar var dock schyssta och lät honom vara med trots sitt blattebeteende.
Jag kan förstå att ni ger varandra en förstående nick i en samling av svennar. Ni känner er så klart osäkra när ni är i minoritet. Det ligger väl i klankulturen där ett större antal är styrka. I mindre grupper känner ni er svagare och ensamma är ni riktigt rädda.
Vi svennar tittar på varandra och gör miner på ungefär samma sätt, men då kanske höjer på ögonbrynen, hymlar med ögonen eller så för att visa att vi också noterar att blatten beter sig sådär blattigt igen. Kan vara att ett par blattar står i kön på BK och beter sig. Vi bakom ser då menande på varandra. Eller i personalrummet på jobbet där man på radion berättar att det skett ännu en gruppvåldtäkt och alla sneglar mot Mohammed som inte bara är den sämst presterande på arbetsplatsen utan även är oförmögen att ta emot kritik av den kvinnliga chefen utan att bli kränkt.
Vi ser väl på er lite som förvuxna femåringar. Vi tycker lite synd om er eftersom ni är lite efterblivna och har svårt att hantera vardagliga problem utan att få raseriutbrott. Och ja, vi är väl lite rädda för er också eftersom när ni får raseriutbrott så är det helt besinningslösa sådana och ni är oberäkneligt våldsamma, åter igen ungefär som en femåring. En femåring fast mer driven av instinkter. Som en hund.
Att du skrivit ett så ilsket inlägg om att ni blattar minsann hatar oss också antyder en frustration över ett mindrevärdeskomplex. Du känner dig nog mindre värd, mindre kunnig och mindre kapabel än oss svennar frånsett att du är mer våldsbenägen och har fler våldsbenägna kusiner.
Vi svennar delar din uppfattning och ser ner på dig, men imponeras inte av våldskapitalet utan vill väl helst sätta er i zoo med de andra djuren som inte passar att ha i möblerade rum. Men det talar vi så klart inte högt om utan vi ser bara till att flytta när det blir lite för mycket blattar i området där vi bor. Så gör precis alla svenskar, även de som röstar för mer invandring.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flytefoam
Dessa stökiga invandrare lider många av mindervärdskomplex när dom kommer till Sverige, flera framstående psykologer har förklarat detta.
Dom blev utkastade ifrån deras hemländer, klarade inte av att ge säkerhet eller mat på bordet till deras egna kvinnor & barn.
Det är vi Svenskar som gett deras kvinnor & barn detta - vi Svenskar är ett mycket starkare folk med lång och stolt historia - det är därför dom är så osäkra, speciellt 2ndra generation invandrare.
Jag hade inte läst ditt inlägg innan men delar som du ser uppfattning. Blattar ger alltid uttryck för en slags nervös frustration. Samt överdrivet fokus på status och pengar, som för att kompensera för oförmågan att leva i ett civiliserat samhälle.