2022-08-15, 11:18
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Låter helt fantastiskt
Absolut. Arbetar digitalt så kan jobba i ett billigt land men med en svensk lön. Och sedan pensionen därefter. Kommer vara härligt att skörda frukterna från ett så tråkigt land. Något bra fick man utav det ändå
Citera
2022-08-15, 11:31
Medlem
Haha humor inlägg.. vem fan är rädd för babbar?? Fattar ändå inte varför ni är så stolta? Ni har inget land ni har ingen egen flagga ni lämnade alla era tjejer för att strida i era hemländer och här sitter du och pratar om mod mm haha patetiskt. Ni har ingen vidare utbildning och ni är avundsjuka på västs frihet. Jag menar många av er styrs och hålls inlåsta av era familjer och släkt. Skam är ett ord ni lever upp till när ni åker ut och in på kåken och drar eran fars namn i smutsen gång på gång, sluta snacka om heder och stolthet! Din lilla åsna, ni har inget absolut inget. Vad tror du svenne tänker om er? Samma sak. Fast vi har ett eget land våran flagga vårat fria folk och tjejer! Sverige är rikt och bara vår invandrade del är inavel, de 2 miljoner blattar som är här och visar sin otacksamhet till att dom ännu lever! Vi svenskar har räddat erat liv ni lever för att vi sa att ni fick det. Haha
Citera
2022-08-15, 11:39
Avslutad
Haha vi vet, det är därför vi fryser ut er och inte låter er vara en del av samhället.

När vi beter oss svenskt är det för att markera att vi är bättre än er, ni anses lägst på listan gubben.

Du har flytt, för du är en fegis.
Dags att åka hem och upprätthålla ryggraden
Citera
2022-08-15, 12:06
Medlem
Men ni blev väl mottagna i Sverige, och fick bidrag och lära er svenska. När vi flyttade till Frankrike var jag tvungen att lära mig språket, och då menar jag mer eller mindre perfekt. Jag var tvungen att ha ett jobb och ekonomi för att köpa ett hus eller lägenhet. Jag var själv ansvarig för precis allt, och inte skulle vi få några bidrag. Och barn fick vi vänta med tills allting var ordnat omkring oss. Det ska man inte göra utan vare sig jobb eller språkkunskaper.

Men många har kommit hit utan både pengar, jobb eller språkkunskaper. Och det kan ta 6-8 år innan de kan ge sig ut i arbetslivet. Detta skulle aldrig accepteras i ett annat land. Dessutom så är många kriminella, och utnyttjar välfärdssystemet, så naturligtvis är vi frustrerade.

Om jag hade fått detta välkomnande till ett annat land så skulle jag vara mycket tacksam. Och göra allt för att smälta in och göra rätt för mig. Inte skulle jag klaga på det landets traditioner, då skulle jag vara mycket otacksam.

Om invandrare, som är missnöjda, tänker det motsatta; Skulle ni acceptera ett otacksamt beteende och invandrarna bara klagade och kritiserade erat land? Jag tror inte det. Ni skulle kräva att vi följer era regler. Och om jag inte kände mig bekväm med dessa så skulle jag flytta tillbaka till Sverige. Jämfört med att flytta till ett annat land så förstår ni inte vad Sverige har gjort för er, men ni bara klagar i alla fall. Så följ reglerna, och acceptera hur vi svenskar fungerar. Det borde vara helt naturligt.
Senast redigerad av faquile781 2022-08-15 kl. 12:37.
Citera
2022-08-15, 14:00
Medlem
På beskrivningen låter det mer som den där undergruppen av andra/tredje generationens invandrare som hittar gemenskap kring orten slang, status och rapmusik.
Det man har gemensamt med den moderne liberalistsvennen är ju att båda två är en produkt av amerikansk skräpkultur..
Senast redigerad av Deballerur 2022-08-15 kl. 14:20.
Citera
2022-08-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.

Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh

(Denna tråden skapades tidigare men i fel delforum så gör ett nytt försök här!)

Ok. Nu vet vi att du har fördomar och att invandrare håller ihop.

Så bra då.

Blott en liten fråga: Vad får dig att tro att alla invandrare håller med dig?

Du buntar ihop folk från Kina, Turkiet, Chile och Somalia för att ta några exempel och menar att dessa har samma syn på oss svenskar som du har.

Skulle jag uttrycka mig på samma sätt om invandrare som du gjorde om svenskar skulle det bölas om rasism.
Citera
2022-08-16, 21:18
Medlem
Citat:
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.

Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh

Om jag får fel beställning oavsett om det är en svenne eller ickesvenne så går jag till kassan och frågar om de kan läsa, jag vet att det är de lägst stående som inte klarar skolan som står där. Jag filmar gärna de och hotar att lägga upp på nätet eller liknande. Jag förväntar mig att folk ska betjäna mig och vara civiliserade nog att klara av det.
Citera
2022-08-16, 21:26
Medlem
Vi vet att alla blattar håller ihop. För er invandrare finns det ju ingenting i världen som är så viktigt som att accepteras av gruppen. Man gör vad som helst, verkligen vad-som-helst för att passa in i gruppen och accepteras. Det är därför ni alla klär er likadant, försöker prata likadant, har samma åsikter, gillar samma typ av musik, allt, allt, allt. Ingen av er vågar nånsin vara er själva.
Citera
2022-08-16, 22:35
Medlem
Ts...Om ni nu håller ihop så bra, varför skjuter ni då på varandra?
Citera
2022-10-02, 22:06
Avslutad
Citat:

Mvh

Jag har inget mot människor av annan ras eller andra kulturer. Det jag har en åsikt om är att de som kommer hit och tror sig leva gott på mina skattepengar och dessutom kallar mig svennejävel, de har inte kommit hit av rätt anledning. De som verkligen har en orsak att komma hit beter sig inte som er.

Men visst har du rätt, ni håller ihop minsann. Även om ni så ska gå och skita på toaletten så går ni i en klunga på 10 pers. Är ni lika rädda för att vara ensamma i hemlandet?
Citera
2022-12-29, 00:48
Medlem
IdunLos avatar
Du måste jobba på dina mindervärdeskomplex. Att lägga så mycket tid och energi på att visa hur lite du bryr dig om svenskar signalerar undergivenhet och beroendeställning.

Om du verkligen inte brydde dig så skulle du inte ha några självhävdelsebehov gentemot svenskar utan bara umgås med dina ”bröder” och inte reflektera över vad svenskar sysslar med eller anser om invandrare.

Man är alltid sitt eget folk närmast när det gäller så det du beskriver är rätt naturligt. När jag bodde utomlands i en annan världsdel kände skandinaverna som bodde där en särskild gemenskap och ömsesidig förståelse. Inget konstigt med det.
Citera
2022-12-29, 00:58
Medlem
Är ett rejält uppförstorat problem detta med att svenskar skulle vara rasistiska och "hata blattar". De flesta av oss bryr sig inte ett skit om den gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in