2014-10-25, 18:43
Medlem
Updowns avatar
Håller med TS då jag gjort likadana observationer när jag gick på dagis , grundskolan, gymnasiet , universitetet och i arbetslivet men samtidigt så är det löjligt med ett vi och dom tänkande. Brukar oftast komma bra överens med svennar på skolan och jobbet men jag kan erkänna att man oftast kommer bättre överens med blattarna men samtidigt finns det jävligt dryga blattar. Visst det är sant att det finns många svennebananer är som är sjukt tråkiga men samtidigt finns det väldigt sköna svenskar också.
Senast redigerad av Updown 2014-10-25 kl. 18:50.
Citera
2014-10-25, 18:43
Medlem
15APRILs avatar
Varför anpassar ni inte er till svensk kultur?

Stämmer det att "Nisse" i Södertälje vill köpa bil så hjälper hela familjen till att samla in pengar så han kan köpa sin fräsiga bmw? och sedan är det hans tur att samla in pengar till nästa "Nisse" som vill ha ny bil..

Detta snack rullar nämligen på jobbet så det är bara en fråga och inte ett påstående.
Citera
2014-10-25, 18:55
Medlem
Firewaias avatar
Ruskigt rasistiskt och pinsamt våldsförhärligande ton du har, men i vanlig ordning en trolltråd. Om inte, Hahaha! pinsamma fitta!
Citera
2014-10-25, 19:01
Bannlyst
Rätt uppenbart att du försöker smutskasta blattar men det är faktiskt såhär det går till att invandrare känner någon slags gemenskap med varandra. I klassrum,jobb osv. Men vem kan klandra dom? Jag skulle också pratat svenska utomlands ifall jag fick chansen
Citera
2014-10-25, 19:03
Medlem
haha tänkt på detta många gånger när ni kulturberikare (apor) säger att vi svenskar är så mesiga.
Vi har bott i Sverige i flera generationer och försvarat vårt land och stridit utomlands. Medans ni juggar, araber och afrikaner packat era väskor och flytt med svansen mellan benen när det väl hettat till. Ni är dem riktiga mesarna. Självrespekt och rakryggad säger du, snarare ni som lever med mindervärdeskomplex för du och dina artfränder vet att ni aldrig kommer få lika bra liv som en äkta svensk
Citera
2014-10-25, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FWIW
Varför skulle SD:are vara rädda för mångkultur? Vad är det för jävla slutsats? Du låter ju som den urtypen för den konformistiska, anti-intellektuella medelklass-svennen. Är du själv rädd för mångkultur eller varför tror du att en sådan fånig anledning som att vara "rädd" för en annan kultur driver en till att rösta nationalistiskt?

Bara en svensk skulle kunna komma med ett så korkat påstående som att SDs framfarter beror på "rädsla". Du har ju bara använt första bästa påstående från AB som du hittade. Dessutom använder du svenska språket som om du gick i mellanstadiet.
"Att eftersträva ett mångkulturellt samhälle leder till en splittringspolitik där olika grupper på ett ogynnsamt sätt ställs mot varandra." Källa tryck på mångkultur. där drar jag den slutsatsen. och från alla SDare jag debatterat med eller stött på osv. alltid är det mångkultur som ska diskuteras så det är väl helt jävla självklart att jag drar den jävla slutsatsen, eller? fattar inte varför du blir så jävla arg. sluta projicera dina demoner på bruna människor.

läs valfri tråd på flashback om SD, invandrare, blattar negrer, mångkultur, pizza osv(säger inte att flashback går att applicera på hela befolkningen men alla trådar ser likadana ut och SD'are späder på sitt hat och sprider lögner för att göra folk rädda).

bra mannen hänvisa till att jag läser AB och och inte kan stava. du kommer få fett mycket ryggdunkningar från dina fränder i norr din råtta
Citera
2014-10-25, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Varför anpassar ni inte er till svensk kultur?

Stämmer det att "Nisse" i Södertälje vill köpa bil så hjälper hela familjen till att samla in pengar så han kan köpa sin fräsiga bmw? och sedan är det hans tur att samla in pengar till nästa "Nisse" som vill ha ny bil..

Detta snack rullar nämligen på jobbet så det är bara en fråga och inte ett påstående.
vilken kultur? sverige är mångkulturellt på många plan så du får definera svensk kultur först.
Citera
2014-10-25, 19:14
Medlem
LOVECAPSLOCKs avatar
Nu är jag helt säker på att du semitrollar, men det här är en intressant grej jag vill kommentera.

Den här mentaliteten existerar faktiskt. De flesta går ju inte runt och tänker att "jag är blatte och tycker inte om andra grupper" eller tror att alla ljushyade ingår i någon slags global nationalistisk halvhemlig konspiration, men det finns faktiskt de som tänker så.

Min erfarenhet är att dessa dessutom projicerar sina konspirationsteorier på "andra blattar", dvs att de tror att mörkhåriga är med i den här leken. Jag umgås med väldigt mycket människor och har väldigt många erfarenheter, och har flera gånger hört hur folk från respektive etnicitet tycker att rasblandning är våldtäkt (den svarta våldtar den vita tjejen, den vita killen utnyttjar arabtjejen sexuellt osv)- detta då de inte kan sätta sig in i andra människors relationer utan bara se det från sin egen bubbla.

Detta kommer ofta i ett större paket av mer konstigheter (så som gangsta-romans eller andra minsanpassade sociala föreställningar).

Det hela är faktiskt ganska vanligt inom vissa grupper på ett sektisktiskt sätt. Exempelvis kan ätandet av fläsk se helt vansinningt ut hos någon som är hardcore-muslim, och dessa finns det många av. Av dessa finns det allt för många som inte kan sätta sig in i hur det är att växa upp i ett sekulerat samhälle eller hur det är att ha föreställningen att gud är ett påhitt. Vi har lite av varje lite överallt när det gäller knasiga människor.

Det hela ligger på dagisnivå med yrerier om kollektiva ansvar, kollektiva anklagelser, mind-blindness och så vidare. Jämför detta med fenimism.

Det hela är väldigt lätt att hantera: don't engage. Ge dem en kaka och klappa dem på huvudet.

Problemet är bara det att vi eliter kan drabbas. Kravaller i Husby, religiösa freaks, vit makt rörelser. Det är störigt och rörigt helt i onödan. Därför så behöver samhället hjärntvätteri som "vi gillar olika", "zlatan ser sig som svensk" osv, så att alla omyndiga lugnar ner sig lite och inte skruvar upp sig allt för mycket så att vi mentalt myndiga människor får vara ifred.
Citera
2014-10-25, 19:15
Medlem
Fega kräk. Åk hem till dit hemland och kriga för dina "bröder" om du är så jävla solidarisk och stolt, blatte.
Citera
2014-10-25, 19:16
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Ja ni blattar, araber, muslimer är sannerligen duktiga på att hålla ihop.

(läs; knivar varandra i ryggen så fort tillfälle ges)
Citera
2014-10-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan

yadyada blabla.

(Denna tråden skapades tidigare men i fel delforum så gör ett nytt försök här!)

Vi vet mycket väl hur ni beter er och håller ihop.

Jag slutar aldrig förvånas av dig och dina likars(gäller inte alla blattar) totala skamlöshet. Hur fan kan du inte skämmas?

Du leker häftig när du njuter av ett stort skydd ifrån samhällets härskare(vilka är de som plockat hit dig).
Du sitter och pratar skit om "svennar" hit och dit i Sverige! Hur fan kan man vara så jävla respektlös.
Det finns inte i min värld att bosätta mig i Japan och sen sitta där och prata skit om japaner. Du har ingen heder.
Citera
2014-10-25, 19:23
Medlem
FWIWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av existentiella
"Att eftersträva ett mångkulturellt samhälle leder till en splittringspolitik där olika grupper på ett ogynnsamt sätt ställs mot varandra." Källa tryck på mångkultur. där drar jag den slutsatsen. och från alla SDare jag debatterat med eller stött på osv. alltid är det mångkultur som ska diskuteras så det är väl helt jävla självklart att jag drar den jävla slutsatsen, eller? fattar inte varför du blir så jävla arg. sluta projicera dina demoner på bruna människor.
Jag är inte arg, jag bara tycker att du kom med en ofta upprepad och förenklad förklaring till ett komplext fenomen. Jag håller med SDs beskrivning ovan - mångkultur leder till splittring. Men jag förstår inte vad det har att göra med rädsla, ovilja och aversion mot ett fenomen är inte samma sak som rädsla inför detsamma.

Citat:
Ursprungligen postat av existentiella
bra mannen hänvisa till att jag läser AB och och inte kan stava. du kommer få fett mycket ryggdunkningar från dina fränder i norr din råtta
Jag bara konstaterade att din svenska i tidigare inlägg var rätt bedrövlig. Råtta känns lite onödigt att kalla någon annan. Seså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in