Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 17:58
  #865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.

Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh


(Denna tråden skapades tidigare men i fel delforum så gör ett nytt försök här!)


Att integrera o bli en del av samhället är noll intresse från många av er. Tydligen är de för stork krav att ni iaf ska kunna lära er språket här för att ha bättre chans här. Att hata svennar för att vi försörjt dej o din familj säkerligen flera år så är du bitter för att vi svennar har klarat oss bättre än vad dit land har. Att komma hit o ta våra skattepengar o skicka hem ti anhöriga i dit hemland utan som helst intresse för att bidra till svenska samhället så är och för bli du och många andra i svenskars ögon otacksamma parasiter så det är.klar att jag förstår att ni har saker gemensamt som du skriver. Att bo i en vit mans land o leva av hanns pengar gå bra men att förstå att man ska behöva jobba o bidra är tydligen för mycke bergärt. Undra hur man kan vara stolt över sej själv när man är parasit. Pinsamt är ju bara för namnet.
Citera
2018-01-19, 18:04
  #866
Medlem
Bara för ni är så bittra över era misslyckade länder är det bara pinsamt att du ska "hata" svenskar för att vi är svenskar o beter oss svenskar. Förvänta dej inte någon form av respekt när du beter dej som en liten vilsen snorunge. Inte svennarnas fel att era länder inte kunde reda ut saker o ting utan massa krig o skit. Däremot lever ni på oss o de går bra ändå fast ni hatar oss hahaha. Sorry ass
Citera
2018-03-26, 01:57
  #867
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.


Har du några som helst bevis för att två främmande svenskar inte skulle nicka till varandra om de satt i en tunnelbanevagn mitt i natten och det kommer in ett stökigt invandrargäng och beter sig överdrivet kaosblattigt? Det handlar väl generellt sätt och vilken typ av svenskar vi talar om och hur mycket testosteron de har i kroppen som gör att de är redo att slåss för sina liv.

Tror du inte en grupp med svenskar skulle känna liknande sammanhållning om de befann sig i en förort eller främmande land där de är i minoritet? Är rätt säker på att två stycken svenskar som jobbar i Saudiarabien håller ihop på arbetsplatsen, med vänner, ute i stan, på offentliga sammanhang och kollektivtrafiken. Det kanske inte är en lika tribal sammanhållning som hos er invandrare, men det är nog inte långt därifrån. Inte för att de är svenskar, men vita Boer i Sydafrika känner nog en betydligt starkare sammanhållning än majoriteten av er invandrare som befinner sig Sverige.

Sen kan ju detta också vara en förklaring till varför invandrare ser varandra mer som ”bröder” och har en mer släktlik sammanhållning:

Cousin marriages (second-degree cousins or closer) in the world, in percentage (%):

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cous...sanguinity.svg

Citat:
”The Middle East has uniquely high rates of cousin marriage among the world's regions. Certain Middle Eastern countries, including Saudi Arabia, have rates of marriage to first or second cousins that may exceed 70%. Iraq was estimated in one study to have a rate of 33%, and figures for Afghanistan have been estimated in the range of 30–40%.”
- https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage

Citat:
T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Men det är ju inget konstigt? Det är ju bara att majoriteten av dagens svenskar är för PK-indoktrinerade för att kunna erkänna att människor helst vill va med andra som ser ut som dem själva och delar liknande kultur? Det finns hur många studier som helst som pekar på att vita drar sig till vita bostadsområden (white flight) och icke-vita drar sig till icke-vita områden. Även i val av vänner så tenderar majoriteten av människor att skapa en vänskapskrets med människor av samma hudfärg.

Citat:
Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Hur tror du majoriteten av svenskar uppfattar er men håller det inombords i rädsla för att få sitt liv förstört till följd av politisk förföljelse? Det är många som uppfattar er som stökiga, aggressiva och ofta överdrivet kaosblattiga. Ni börjar prata om hur ni älskar att röka ”äzi” samt hur fruktansvärt det är att vara invandrare i dagens Sverige och hur tråkiga ”svennar” är, samtidigt som ni står och knaprar på besprutade solrosfrön som dina ”brushuur” tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Du borde dock vara mer positivt inställd till de feminina männen och ”svennebanankvinnorna”. Det är tack vare dem som du befinner dig här idag, för om de faktiskt var mer ”maskulina” som er invandrare skulle ni alla förföljas och deporteras härifrån för längesedan.

Det är många av de svenskar du tror är ”allierade” som faktiskt jublar inombords över att börjar i en skola eller bosätta sig i ett område där det knappt finns några flyktingar och invandrare. Tror du skulle bli förvånad över hur pass många det faktiskt är som känner så.

Citat:
Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Men vi skulle också bete oss likadant om vi bodde i ett främmande land där vi var i minoritet. Till och med i länder med en övervägande vit befolkning tenderar svenskar att söka upp sig till varandra och börja umgås, starta föreningar och ta hand om varandra. Hade du varit på ett seminarium i ditt ursprungsland där majoriteten ser ut som dig och delar samma kultur skulle det inte alls vara lika märkvärdigt om du hamnade i samma grupp som dina likar. Skulle det dock befinna sig några svenskar på seminariet skulle de reagera i princip likadant som invandrare på det svenska seminariet.

Okej, möjligtvis att många av era familjehistorier och livsöden är mer ”spännande” och ”dramatiska” än den genomsnittliga vita svenskens. Det är er belöning efter att ha skapat samhällen som slutat i kaosartade krig och nu blivit tvungna att fly ifrån. Grattis!

Möjligtvis att ni beter er mer ”respektfullt” för att inte reta upp respektive klanfamiljer och på så vis få en hedersfatwa på sig. För så fort någon är respektlös mot er är ni minst lika respektlösa tillbaka. Sen vet jag inte heller hur pass sammanhållna och respektabla ni egentligen är mot varandra på kollektivnivå när det kommer till både etniska och religiösa skillnader i Sverige eller era ursprungsländer. Ni flydde ju inte direkt hit för att alla respekterade och var fredliga mot varandra hemma i Afghanistan, Syrien, Yemen, Somalia, Chad, Mali, Kongo-Kinshasa, etc.

Sen är det ju väldigt komiskt att du talar om invandrares ”sammanhållning” och ”respekt” när inte ens era ”bröder” i länder som Saudiarabien, Kuwait, Bahrain, Qatar, Förenade Arabemiraten, Oman, Indonesien, Malaysia, Singapore och Brunei vill öppna sina dörrar för er. Även trots att de är några av de rikaste länderna på jorden och kan bygga städer som ser ut att vara från år 2250, så vill de inte ens ta i er med en tång. Så mycket värd är er så kallade ”sammanhållning” och ”respekt”.

Citat:
Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.


Många tror att folk är rasistiska fast det egentligen handlar om att de har noll respekt för dig till följd av att de tycker du är något eller flera av följande:

1. Fysiskt oattraktiv
2. Jobbig/negativ personlighet
3. Otrevlig uppsyn
4. De själva är temporärt stressade/irriterande

Med det sagt finns det svenskar som helt klart är rasistiska mot er, men jag kan lova dig att även Nazist-Lars som jobbar på donken skulle behandla den sexiga och charmiga 10:an Jasmin som en prinsessa. Jag kan garantera dig att Jasmin och de snyggaste invandrarkillarna blir bättre behandlade än 85% av alla andra vita svenskar.

Det är dock bra att du erkänner att ni är minst lika rasistiska som vita svenskar. Jag skulle dock vilja påstå att ni är betydligt mer rasistiska eftersom ni besitter betydligt mindre liberala tankegångar som hämmar rasism, samtidigt som ni har en extremt rasistisk avundsjuka mot allt som råkar vara vitt.
__________________
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-03-26 kl. 02:43.
Citera
2018-03-26, 02:02
  #868
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Okej, så en invandrarchef skulle aldrig köra med sina anställda eller missbruka sin makt? Finns nog förövrigt inget invandrare och icke-vita älskar mer än att vara chef åt vita människor och kunna köra med dem och missbruka sin makt, eftersom då får de äntligen ”ge igen” för alla år av ”postkolonialt förtryck”. Eller jag antar att du bara tycker ”Fuck hans chef” för att hon är vit svensk, eller hur?

Shit vad svårt livet måste vara för er om detta vad det bästa exemplet på hur jobbigt ni har det. Chefer som ber en hämta kaffe och gillar hundar, hästar och yoga.

Citat:
Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.


Tycker du det är konstigt att fredliga vita svenskar är rädda för er när man kollar på hur ni beter er i era hemländer och förorter?

Jag håller med om att svenskar är fega och rädda för er, men ni är själva definitionen av en viss annan typ av feghet. Ni skulle nämligen inte våga göra eller säga ett skit om ni stod på egna ben och inte var skyddade av era ”bruuushur” och parallella klansamhällen. Den dagen en invandrare ger sig på en minst lika stark svensk kille utan att ha någon med sig eller senare uppbackning kommer jag äta upp mitt eget huvud.

Sen har vi allvarliga problem med självrespekt, men det har ni också för annars skulle inte era hemländer och förorter se ut som de gör idag. Ingen människa med självrespekt tycker heller det är okej att våldta kvinnor och ge sig på ensamma människor i grupp.

Citat:
Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Detta är inte ett dugg konstigt, utan helt naturligt. Du kommer få se snart att svenskar gör detsamma efter de tröttnat på sådana som dig och byter namn på ”Migrationsverket” till ”Återvandringsverket”.

Citat:
Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Så länge det vita Sverige är en av världens största vapentillverkare och har en fungerande ekonomi och relation med länder som kan ge oss militärt stöd behöver vi inte oroa oss speciellt mycket om invandrare inte är nöjda med sin situation och gör en revolution. Det är gulligt hur ni tror att ni ska ta över västerlandet utan att den vite mannen kommer göra något motstånd först. Jag tror inte ni riktigt förstår vad det är ni har att göra med och tyvärr kommer det komma som en chock när ni får se konsekvenserna av er attityd och beteende.

Sverige är nämligen en konsensus kultur, och på över en natt kan alla ändra sig likt ett fiskstim och bestämma att ni ska behandlas som andra klassens medborgare och massdeporteras.

Citat:
Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).


Klart ni kan kanske kan göra någonting, men de som lyckats skapa civiliserade och välfungerande samhällen kommer inte hit. De stannar kvar i de länder de kommer ifrån i Mellanöstern och Sydostasien. Bara för att ni är stolta så betyder det inte att ni har belägg för att vara det, utan det kan snarare vara en fabricerad stolthet som är en försvarsmekanism som utlösts till följd av att ni egentligen inte har något att vara stolta över i nuläget.

Nej vi svenskar har ju verkligen ingen solidaritet. Det är ju verkligen inte så att vi har tillräckligt med solidaritet för att låta dig och alla andra otacksamma invandrare komma hit och få tak och mat över huvud, samtidigt som era ursprungsländers grannar inte vill veta av er.

Något många funktionella föräldrar får lära sig tidigt är att om man ger sitt barn för mycket privilegier och inte ställer tillräckligt stora krav så förvandlas de till otacksamma och bortskämda snorungar som hatar sina föräldrar. Denna metafor är en fläckfri beskrivning över dig och dina likar, och jag kommer sannerligen fira med champagne när Sverige avskaffar sin lilla etnoreligiösa offeradel och tar bort era offerprivilegier. Ni har befunnit er alldeles för länge på toppen av den politiska värdegrundshierarkin, och svensken börjar tröttna.

Citat:
Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket.

Vi vet att ni hatar oss, och ni har tagit vår gästvänlighet och välvilja för givet. Ni kommer snart få lära er innebörden av ordspråket: ”Man biter inte den hand som föder en."”

Det värsta är dock att du förstör för alla ödmjuka och tacksamma invandrare/flyktingar som har kommit hit och är respektabla samhällsmedborgare. Det är dem jag kommer känna sympati för när svensken vänder sig emot er alla.

Citat:
Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta?

https://www.metro.se/artikel/yougov-...öd-i-opinionen

https://val.digital/Party-SD/
__________________
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-03-26 kl. 02:53.
Citera
2018-04-20, 16:09
  #869
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.

Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh


(Denna tråden skapades tidigare men i fel delforum så gör ett nytt försök här!)


Som om vi inte visste det.

Ni är flockapor för att ni har en halv hjärncell var och är helt bajsenödigt beroende av varann.
Klarmrar er i mobilen som om ni höll mamma i handen, med ena foten fräckt mot en vägg och tittar er omkring helt nerskitna såfort ni är själva. Vi tycker synd om er, rätt sorglligt att se hur ni darrar i mungipan såfort det inte är en annan blatte i närhetn. Ser ni en annan socialfödd blatte blir ni tuffa och blåser upp er som en giftig blåsfisk. Skulle bara se kontrasten utifrån!

Vi hade inte ens behövt ha er här, gör det endast av medlidande, har det nånsin slagit din halva hjärncell tidigare?
__________________
Senast redigerad av R291 2018-04-20 kl. 16:14.
Citera
2018-04-20, 16:17
  #870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.

Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh


(Denna tråden skapades tidigare men i fel delforum så gör ett nytt försök här!)

Ok.

Intressant att veta. Känns dock skönt att ändå som svensk veta att det är tack vare oss som ni ens existerar.
Hade det inte vart för att Sverige gav er eller era föräldrar nånstans att vara så hade ni rövknullat varanda till döds i era lätt efterblivna och i det stora hela ocivilicerade länder.


Dom flesta svenskar ser er som den där lätt tappade killen i klassen. Ett inslag av humor och lite upplivande men i det stora hela rätt oviktiga.

Så kul att ni ändå kan få känna er lite viktiga i er annars rätt stora oviktighet.
Citera
2018-04-20, 16:53
  #871
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Ok.

Intressant att veta. Känns dock skönt att ändå som svensk veta att det är tack vare oss som ni ens existerar.
Hade det inte vart för att Sverige gav er eller era föräldrar nånstans att vara så hade ni rövknullat varanda till döds i era lätt efterblivna och i det stora hela ocivilicerade länder.


Dom flesta svenskar ser er som den där lätt tappade killen i klassen. Ett inslag av humor och lite upplivande men i det stora hela rätt oviktiga.

Så kul att ni ändå kan få känna er lite viktiga i er annars rätt stora oviktighet.

Bra skrivet!

Bristen på intelligensnivån är ju rätt tydlig när man biter handen som föder en / räddat en.
Det största jävla misstaget vi gjort var att rädda dessa as. Kolla tacken!
Citera
2018-04-20, 17:04
  #872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Bra skrivet!

Bristen på intelligensnivån är ju rätt tydlig när man biter handen som föder en / räddat en.
Det största jävla misstaget vi gjort var att rädda dessa as. Kolla tacken!
Jättehemsk tråd på alla sätt och vis. Man blir nästan mörkrädd osv etc.

Men vad menar du med "rädda dessa as", räddade från vad då?
Citera
2018-04-20, 17:04
  #873
Medlem
c0rtexs avatar
"Vi har stolthet, ryggrad och solidaritet.."

Jo tjena, åk hem till erat land som du kärt håller fast vid trots att du/ni är här och har det gott
Citera
2018-04-20, 17:07
  #874
Medlem
jay.simpsons avatar
Ni ointegrerade blattar håller säkert ihop samtidigt som välintegrerade invandrare inte vill ha något med er att göra. Gick på en promenad igår med en god bekant vi gick förbi ett gäng ensamkommande som kom ut från en grundskola. Männen såg ut att vara nära våran ålder och äldre vi är snart 30år. Jag hatar dessa kroknäsor var vad min bekant sa. Min bekant är uppvuxen i Sverige till en ensamstående mamma från Namibia.

Blattar är de som bränner bilar i förorten, håller upp statistiken för våldtäkter och sexuellt våld, jobbar för ett muslimskt samhälle, ställer krav utan att inse att blatten har skyldigheter och attackerar blåljuspersonal.
Citera
2018-04-20, 17:09
  #875
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Jag blir mer förvånad över att ni hudfärgshandikappade faktiskt tror att vi svenskar bryr oss om vad ni tänker eller gör alls.
Den enda anledningen till att libanesen av andra generationen nickar instämmande till dig är att ni är på samma nivå, dvs en nivå lägre än våra husdjur.
Citera
2018-04-20, 17:44
  #876
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Jättehemsk tråd på alla sätt och vis. Man blir nästan mörkrädd osv etc.

Men vad menar du med "rädda dessa as", räddade från vad då?


Från fattigdom och kaos i sina länder, som dom skapat med sin jävla religion och sina dåliga jävla seder
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback