• 1
  • 2
2014-10-21, 20:05
Medlem
Hej p er!

Efter Yosemite uppdateringen har jag fljande problem:

AirPlay skrmdubblering till Apple tv laggar sjukt mycket, oanvndbart. Funkade fint innan. Frn iPhone funkar det fint s det borde va iMacen

Diverse filmfiler avi, Mkv mm spelas upp med vit bild
Anvnder mplayerx som alltid funkat bra, i Quick time funkar det(med de format som stds)
Ingen uppdatering finns till mplayerx i AppStore

Har en ny iMac (2014) och APTV3
fet router 1300mb/s ver 5ghz
Allt r uppdaterat

Tips?
Citera
2014-10-22, 12:17
Medlem
maheds avatar
Jag har ocks problem nr jag kopplar upp till en projektor s ngot r det med skrmdelning.

Nr det gller mplayerx s r det nog bara att vnta p en uppdatering, kanske anvnda Vlc s lnge?? (kanske buggar dr ocks, har ej testat)
Citera
2014-10-22, 12:56
Medlem
jag hade samma problem med vit bild nr jag skulle spela upp mkv-filer i mplayer x. lste problemet genom att ladda ner den nyaste versionen frn deras hemsida: http://mplayerx.org
Citera
2014-10-22, 13:39
Medlem
Har problem med hela datorn!! den r sjukt seg och den lilla snurran kommer upp vad man n ska gra eller nr m,an ska ppna eller stnga program.

Fler som upplever samma sak?? och vad gra t det?
Citera
2014-10-22, 14:57
Medlem
maheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnygibson2
Har problem med hela datorn!! den r sjukt seg och den lilla snurran kommer upp vad man n ska gra eller nr m,an ska ppna eller stnga program.

Fler som upplever samma sak?? och vad gra t det?

Vad har du fr dator??

Men om den r oanvndbar r det bara at terstlla skulle jag sga.
Citera
2014-10-22, 15:48
Medlem
macbook pro i7 8GB ram. Nu har jag installerat om OS X s den funkar igen.
Citera
2014-11-02, 23:07
Medlem
cybergrodans avatar
Min dator har blivit seg efter uppdateringen, sjukt irriterande! Det tar tid att ppna program, ibland crashar det bara nr jag r ute p chrome eller vad som helst. Det fungerar knappt att gra flera olika saker samtidigt (som det ALLITD har gtt bra med innan).

Har en Macbook pro 2012.
Citera
2014-11-02, 23:12
Medlem
11 mba 2013

Nr jag lyssnat p musik i hrlurar med volymknapp p sladden och kopplat ut dessa tertas inte datorns volymkontroll. S det gr inte hja eller snka ljudet.
Citera
2014-11-05, 15:33
Medlem
Louises avatar
Jag uppdaterade min Macbook Pro frn Mavericks till Yosemite, efter det fick jag en hel del problem: Wifi blev instabilt, likas bluetooth. Bluetooth verkade dda det trdlsa ntverket helt s det var bara att stnga av det komplett (vilket omjliggjorde anvndning av Airdrop, och den utkade Airdropfunktionen var den huvudsakliga grunden till att jag uppdaterade till att brja med). Safari blev segt som fan och resten av datorn med, en del lnkar gick inte att ppna lngre, osv, osv. Jag provade att radera alla wifi-instllningar enligt manualer p ntet, det hjlpte inte. Till slut nedgraderade jag till Mavericks med hjlp av Time Machine. Nu funkar allt fint igen.
Citera
2014-11-05, 19:13
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Jag uppdaterade min Macbook Pro frn Mavericks till Yosemite, efter det fick jag en hel del problem: Wifi blev instabilt, likas bluetooth. Bluetooth verkade dda det trdlsa ntverket helt s det var bara att stnga av det komplett (vilket omjliggjorde anvndning av Airdrop, och den utkade Airdropfunktionen var den huvudsakliga grunden till att jag uppdaterade till att brja med). Safari blev segt som fan och resten av datorn med, en del lnkar gick inte att ppna lngre, osv, osv. Jag provade att radera alla wifi-instllningar enligt manualer p ntet, det hjlpte inte. Till slut nedgraderade jag till Mavericks med hjlp av Time Machine. Nu funkar allt fint igen.

Blev liknande problem fr mig (som jag skrev ovan). Jag uppdaterade java samt rensade datorn lite grann, sedan stngde jag av den (har den p nstan jmt) en stund. Nu r inte min dator seg lngre.
Citera
2014-11-05, 21:16
Medlem
Papa.Ubus avatar
Testa att i tur och ordning terstlla pram och smc, speciellt om ni inte har gjort en "clean" installation. Har med detta fixat tre macar som blivit sega efter Yosemite nu.
Citera
2014-12-15, 00:03
Medlem
cybergrodans avatar
Kan bara meddela att min dator inte alls blev bttre efter att jag gjort det jag skrev ovan, i ngra dagar blev det bra men sen blev den seg som fan igen. Efter att jag rensat den med CleanmyMac s blev den bttre, men sen seg igen efter ngra dagar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in