• 1
  • 2
2014-10-21, 20:05
Medlem
Hej på er!

Efter Yosemite uppdateringen har jag följande problem:

AirPlay skärmdubblering till Apple tv laggar sjukt mycket, oanvändbart. Funkade fint innan. Från iPhone funkar det fint så det borde va iMacen

Diverse filmfiler avi, Mkv mm spelas upp med vit bild
Använder mplayerx som alltid funkat bra, i Quick time funkar det(med de format som stöds)
Ingen uppdatering finns till mplayerx i AppStore

Har en ny iMac (2014) och APTV3
fet router 1300mb/s över 5ghz
Allt är uppdaterat

Tips?
Citera
2014-10-22, 12:17
Medlem
maheds avatar
Jag har också problem när jag kopplar upp till en projektor så något är det med skärmdelning.

När det gäller mplayerx så är det nog bara att vänta på en uppdatering, kanske använda Vlc så länge?? (kanske buggar där också, har ej testat)
Citera
2014-10-22, 12:56
Medlem
jag hade samma problem med vit bild när jag skulle spela upp mkv-filer i mplayer x. löste problemet genom att ladda ner den nyaste versionen från deras hemsida: http://mplayerx.org
Citera
2014-10-22, 13:39
Medlem
Har problem med hela datorn!! den är sjukt seg och den lilla snurran kommer upp vad man än ska göra eller när m,an ska öppna eller stänga program.

Fler som upplever samma sak?? och vad göra åt det?
Citera
2014-10-22, 14:57
Medlem
maheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnygibson2
Har problem med hela datorn!! den är sjukt seg och den lilla snurran kommer upp vad man än ska göra eller när m,an ska öppna eller stänga program.

Fler som upplever samma sak?? och vad göra åt det?

Vad har du för dator??

Men om den är oanvändbar är det bara at återställa skulle jag säga.
Citera
2014-10-22, 15:48
Medlem
macbook pro i7 8GB ram. Nu har jag installerat om OS X så den funkar igen.
Citera
2014-11-02, 23:07
Medlem
cybergrodans avatar
Min dator har blivit seg efter uppdateringen, sjukt irriterande! Det tar tid att öppna program, ibland crashar det bara när jag är ute på chrome eller vad som helst. Det fungerar knappt att göra flera olika saker samtidigt (som det ALLITD har gått bra med innan).

Har en Macbook pro 2012.
Citera
2014-11-02, 23:12
Medlem
11 mba 2013

När jag lyssnat på musik i hörlurar med volymknapp på sladden och kopplat ut dessa återtas inte datorns volymkontroll. Så det går inte höja eller sänka ljudet.
Citera
2014-11-05, 15:33
Medlem
Louises avatar
Jag uppdaterade min Macbook Pro från Mavericks till Yosemite, efter det fick jag en hel del problem: Wifi blev instabilt, likaså bluetooth. Bluetooth verkade döda det trådlösa nätverket helt så det var bara att stänga av det komplett (vilket omöjliggjorde användning av Airdrop, och den utökade Airdropfunktionen var den huvudsakliga grunden till att jag uppdaterade till att börja med). Safari blev segt som fan och resten av datorn med, en del länkar gick inte att öppna längre, osv, osv. Jag provade att radera alla wifi-inställningar enligt manualer på nätet, det hjälpte inte. Till slut nedgraderade jag till Mavericks med hjälp av Time Machine. Nu funkar allt fint igen.
Citera
2014-11-05, 19:13
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Jag uppdaterade min Macbook Pro från Mavericks till Yosemite, efter det fick jag en hel del problem: Wifi blev instabilt, likaså bluetooth. Bluetooth verkade döda det trådlösa nätverket helt så det var bara att stänga av det komplett (vilket omöjliggjorde användning av Airdrop, och den utökade Airdropfunktionen var den huvudsakliga grunden till att jag uppdaterade till att börja med). Safari blev segt som fan och resten av datorn med, en del länkar gick inte att öppna längre, osv, osv. Jag provade att radera alla wifi-inställningar enligt manualer på nätet, det hjälpte inte. Till slut nedgraderade jag till Mavericks med hjälp av Time Machine. Nu funkar allt fint igen.

Blev liknande problem för mig (som jag skrev ovan). Jag uppdaterade java samt rensade datorn lite grann, sedan stängde jag av den (har den på nästan jämt) en stund. Nu är inte min dator seg längre.
Citera
2014-11-05, 21:16
Medlem
Papa.Ubus avatar
Testa att i tur och ordning återställa pram och smc, speciellt om ni inte har gjort en "clean" installation. Har med detta fixat tre macar som blivit sega efter Yosemite nu.
Citera
2014-12-15, 00:03
Medlem
cybergrodans avatar
Kan bara meddela att min dator inte alls blev bättre efter att jag gjort det jag skrev ovan, i några dagar blev det bra men sen blev den seg som fan igen. Efter att jag rensat den med CleanmyMac så blev den bättre, men sen seg igen efter några dagar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in