2014-12-03, 18:29
Medlem
SirAkilless avatar
Kommer Åkesson leda SD vid nyvalet ?

Kommer Jimmie Åkesson ha återhämtad sig för att leda SD i nyvalet. Vad är era tankar?
Citera
2014-12-03, 18:39
Moderator
T-80Us avatar
Möjligen till spurten, de sista två månaderna, eller de sista en och en halv t.ex. Jag tror dock inte att han kommer att visa sig något särskilt före Jul.

Gissningsvis håller de Jimmie som ett trumfkort och ångvältar på med honom i någon svår situation framöver (alltså, när nästa kris som innebär en film från 2009 som släpps nu, eller att Kent Ekeroth blivit påhoppad på krogen igen (givetvis är det hans eget fel, då det inte krävs något ansvar, eller ens att man följer lagen, så länge man ogillar SD)). Det skulle iaf jag göra om jag var Jimmie. Han behöver återhämta sig mer och Karlsson och de andra har visat sig vara fullt tillräckligt kompetenta för att driva åtminstone början av valrörelsen.
Citera
2014-12-03, 18:45
Medlem
turkbygges avatar
Tror inte att han kommer leda partiet i valrörelsen men man kan ju hoppas att han gästar något av torgmötena för att peppa sympatisörerna och visa att han fortfarande finns där.
Citera
2014-12-03, 18:47
Avslutad
Vaktmästaren tror att Åkesson kommer tillbaka https://www.youtube.com/watch?v=NFyp9lnn3OQ
Citera
2014-12-03, 18:51
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Mattias Karlsson och några till kommer dra huvudllasset, men även Åkesson kommer vara med på ett hörn tror jag.
Citera
2014-12-03, 18:58
Bannlyst
Kan någon förklara denna helgonstatus Åkesson har?
Vad har gjort som är så bra? Att han lyckades bli av med sin övervikt?
Citera
2014-12-03, 19:06
Medlem
Germanias avatar
de har ju visat sig klara sig utmärkt utan partiledare, så jag ser inget skäl till att han skulle leda dem.
Citera
2014-12-03, 19:06
Medlem
Neolitikums avatar
Nej.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6036206
Citera
2014-12-03, 19:13
Moderator
Tinuviels avatar
Åkessons framtid diskuteras här. Tråd infogad.

// mod
Citera
2014-12-03, 20:29
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erra62
Efter en lång och intensiv höstkampanj så fick SD en vågmästarroll vid valet.
Jimmie Åkesson bestämde sig redan då för att fälla Löfvéns budgeten, och sjukskrev sig för att ägna sin tid åt att samla sig själv och partiet. Han släppte fram en påläggskalv (Mattias Karlsson) och lät han visa framfötterna.

Jimmie är nu utvilad och har ett samlat parti för omvalet 2015.
Att Jimmie Åkesson sjukskrev sig själv för att han var utbränd är skitsnack. Det här har varit genomarbetat och planerat sedan valdagen.

Vad tror ni?
Njaa tror absolut Jimmie mår/mådde riktigt jävla dåligt. Jag skulle bli traumatiserad av vara i hans situation på endast ett torgmöte i någon större stad. Tänk då hur länge han har varit utsatt. Sen att det skulle bli nyval hade nog planerat långt innan ja.
Citera
2014-12-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitmaktNegerslakt
Kan någon förklara denna helgonstatus Åkesson har?
Vad har gjort som är så bra? Att han lyckades bli av med sin övervikt?
Jag tror det har att göra med att Åkesson har blivit en symbol för SD. Han har styrt partiet sedan 2005 och har satt sin prägel på SD. Som Göran Hägglund har gjort på KD, typ.
Citera
2014-12-03, 20:38
Medlem
KnightTimes avatar
Jag tror inte på Åkessons såkallade sjukdom.
Frågan är vem som är hans läkare och vilken partisympati han har...
Det är på tok för välplanerat hela hösten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in