2015-03-23, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menwhy
Alla förstår nog att vara pappa, till en av killarna, inte är det lättaste. Men det blir provocerande när du förskönar hand ingripande. Tror mer du stjälper än hjälper honom. Våld är aldrig rätt, inte i någon situation. Fan riv i och "banka lite vett" i honom. Han är fortfarande ung och har hela livet framför sig. Om du sen stödjer hans "insats".. Hur ska det få han till bättre tankar och istället diskutera sig till en lösning nästa gång det blir en konflikt. Inte speciellt troligt :/
.Jag stödjer inte deras handlande jag vilk bara att saningen ska komma fram . Jag försvarar inte misshandeln, men det ska komma fram varför den hände. BO startade den men det spårade ur..Mvh Soł
Citera
2015-03-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninja60
.Jag stödjer inte deras handlande jag vilk bara att saningen ska komma fram . Jag försvarar inte misshandeln, men det ska komma fram varför den hände. BO startade den men det spårade ur..Mvh Soł

Så otroligt j*vla trött på ditt tjat om den där j*vla sanningen! åter igen, var du där och såg? svar nej..
utan du har lyssnat på din son (med aggressions problems) version..
Då får du väl hoppas att din son har berättat att han och Ja*ob och ma*ttias var på hogges och flera vittnen sett dom stått å bråka och varit hotfull mot BO redan innan pizzerian..så då vet vi ju att dom planerat det? å alla ljög i rätten å säger att dom inte träffat varann på flera månader fastän vissa vittnen säger att dom varit å festat med varann under kvällen. så det här med sanningen verkar du ju inte ha så stor koll på läget..
Citera
2015-03-24, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rahmkrigaren
Så otroligt j*vla trött på ditt tjat om den där j*vla sanningen! åter igen, var du där och såg? svar nej..
utan du har lyssnat på din son (med aggressions problems) version..
Då får du väl hoppas att din son har berättat att han och Ja*ob och ma*ttias var på hogges och flera vittnen sett dom stått å bråka och varit hotfull mot BO redan innan pizzerian..så då vet vi ju att dom planerat det? å alla ljög i rätten å säger att dom inte träffat varann på flera månader fastän vissa vittnen säger att dom varit å festat med varann under kvällen. så det här med sanningen verkar du ju inte ha så stor koll på läget..
Ja och jag har läst dina jävla inlägg om att vrida av honom foten m.m. Så jag undrar vem som ljuger du gick ju tydligen ut och spydde på rättegången också, så du är jäkligt bra på smyga o ljuga. Om du vill kan vi träffas och konfrontera varandra men det vågar du inte, utan göm dig bakom nicket du för då vågar man säga vad man vill. Mvh Sol
Citera
2015-03-25, 00:43
Medlem
FuckBlashs avatar
Skulle vilja ha lite länkhjälp här. De jag har leder bara till att jag erbjuds blandfärs till 59,95 per kilo om jag åker 55 mil. Vet ifan om det är så lockande.
Citera
2015-03-25, 10:23
Medlem
Renspluggs avatar
Mycket tjafs i den här tråden mot slutet. Även mycket alkohol inblandat i själva misshandeln läser jag i domen i mål B2000-14 Hudiksvalls tingsrätt.

https://minfil.org/g5gcicbeb2/Hudiks...2015-02-20.pdf
Citera
2015-03-25, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninja60
Ja och jag har läst dina jävla inlägg om att vrida av honom foten m.m. Så jag undrar vem som ljuger du gick ju tydligen ut och spydde på rättegången också, så du är jäkligt bra på smyga o ljuga. Om du vill kan vi träffas och konfrontera varandra men det vågar du inte, utan göm dig bakom nicket du för då vågar man säga vad man vill. Mvh Sol

I direkt anslutning därtill synes flera andra
personer angripa Thomas Burefjord som reser sig. Björn Frenell Staaf närmar sig
Thomas Burefjord och gör en höftrörelse. Bilden på filmen visar inte den nedre
delen av Björn Frenell Staafs kropp eller ben. Han utdelar sedan ett till synes löst
slag i riktning mot Thomas Burefjord. Han får sedan en spark mot överkroppen från
Mikael Nykvist och ett slag från Yonni Teklay samt faller till marken. Yonni
Teklay sparkar mot honom då han ligger ned mot den mellersta delen av kroppen
eller på övre delen av benen. Marcus Nykvist utdelar en till synes rejäl spark mot
Thomas Burefjords huvud eller överkropp. I ett skede av angreppet har Thomas
Burefjord sin jacka över huvudet.

Jadu din son är verkligen en riktig tuffing som står upp för sina kompisar och sin politiska övertygelse.
Du måste verkligen vara stolt, som du tidigare sagt.. Eller ljuger filmen?
Citera
2015-03-25, 15:41
Medlem
Renspluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znizz
Jadu din son är verkligen en riktig tuffing som står upp för sina kompisar och sin politiska övertygelse.

Du behöver läsa ända ner till domslutet där domstolen nämner något om BO och hans leverne (Framförallt så tror jag man måste läsa innantill där..) Det här tycker jag dock ninja60 kunde ha kläckt ur sig innan jag nödgades ringa domstolen för att få veta. (Nej, jag tänker inte ringa någons farsa)

Hovrätten är nästa steg, jag gissar på likartade domar. Men nu är BO ett steg närmre att bli utmålad som en skitstövel.
Citera
2015-03-25, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znizz
I direkt anslutning därtill synes flera andra
personer angripa Thomas Burefjord som reser sig. Björn Frenell Staaf närmar sig
Thomas Burefjord och gör en höftrörelse. Bilden på filmen visar inte den nedre
delen av Björn Frenell Staafs kropp eller ben. Han utdelar sedan ett till synes löst
slag i riktning mot Thomas Burefjord. Han får sedan en spark mot överkroppen från
Mikael Nykvist och ett slag från Yonni Teklay samt faller till marken. Yonni
Teklay sparkar mot honom då han ligger ned mot den mellersta delen av kroppen
eller på övre delen av benen. Marcus Nykvist utdelar en till synes rejäl spark mot
Thomas Burefjords huvud eller överkropp. I ett skede av angreppet har Thomas
Burefjord sin jacka över huvudet.

Nä jag har aldrig sagt att filmen ljuger om du läser mina inlägg noga så har jag aldrig sagt det. Men däremot finns det ingenting som visar att någon vrider av honom benet eller slår en flaska i huvudet som någon eller några tycks tro. Det är därför jag pratar om att sanningen ska fram inte en massa skitsnack från vissa här.Mvh Sol
Senast redigerad av ninja60 2015-03-25 kl. 16:58.
Citera
2015-04-20, 16:28
Medlem
Hur går det med detta ärende nu? När tas det upp igen?
Citera
2015-04-25, 15:09
Medlem
M*thias S*ärd (aka polissonen) som var inblandad i misshandeln verkar få lite uppmärksamhet på annat håll också http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20683449.ab
Citera
2015-04-25, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhereToGo
M*thias S*ärd (aka polissonen) som var inblandad i misshandeln verkar få lite uppmärksamhet på annat håll också http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20683449.ab

Fult, undrar om de hade gjort en artikel om det var ombytta könsroller. Men en äcklig stalker som skriver till en tjej är väl inte lika gulligt
Citera
2015-04-27, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rensplugg
Du behöver läsa ända ner till domslutet där domstolen nämner något om BO och hans leverne (Framförallt så tror jag man måste läsa innantill där..) Det här tycker jag dock ninja60 kunde ha kläckt ur sig innan jag nödgades ringa domstolen för att få veta. (Nej, jag tänker inte ringa någons farsa)

Hovrätten är nästa steg, jag gissar på likartade domar. Men nu är BO ett steg närmre att bli utmålad som en skitstövel.
Kan du förklara hur du kommer fram till det fetade?
https://minfil.org/g5gcicbeb2/Hudiks...2015-02-20.pdf
Citat:
Th*mas Burefj*rd har som framgått utsatts för ett helt oproportionerligt
våld och vad som framkommit ger inte stöd för att han under de minuter som
föregick våldsangreppet mot honom agerade provokativt eller aggressivt mot
gärningsmännen.
Citat:
Marcus Nykvist, Yonni Teklay och Björn Frenell Staaf har gjort sig skyldiga till ett
brott med fängelse i straffskalan och ska därför åläggas att betala avgifter enligt
lagen om brottsofferfond.
mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in