Citat:
Ursprungligen postat av Opinion
Det vore intressant att höra vad det var för jobb det gällde, och vilka villkor dom erbjöd.
Jag besitter ingen djupare kunskap och det finns självklart fler faktorer till att jag tackade nej och finner ingen idé att dryfta de här, men kort sagt hade varit nybakad student hade jag tackat ja såklart, jag förhörde mig dock rätt omfattande om policyn so here comes:
Tjänsten jag förhörde mig om kallades framtida ledare vilket efter ett 6-12 månader skulle rendera i någon form av avdelningschef. Normalt för dessa tjänster skulle vara att inom 36-48 månader avancera ytterligare genom de olika nivåerna. Detta skulle efter ytterligare en tid resultera i ett eget varuhus efter bland annat utlandstjänst mm säg ett perspektiv på 6-8 år. (Det är tydligen olika status beroende på vilken avdelningen du jobbar, om jag förstod det rätt är kundservice rätt hög status men jag är inte säker på att jag mins rätt).
Ingångslönen låg på drygt 17´och efter ett halvår (då som avdelningschef) runt 19-20´. Stegen såg, enligt HR-tanten, ut som att på en horisont på fem år kunde lönen ligga kring 25,5-27,5´i normalfall.
Inget sagt utan undantag dock förstås.