Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men det är enbart David Irving har kommit fram till detta? Men det vet de flesta, att hans källundersökning är under all kritik. Därför kan man ej godkänna hans undersökningar, åtminstone jag.
Jag vet inte hur de ska kunna förfalska bandupptagningar som spelades upp strax efter kriget. De fanns hur mycket material med hans tal, så de skulle lätt kunna bevisas att talet var förfalskat och mixat då.
Här har du listan på hans tal, en gedigen hög och antal timmar:
http://www.archives.gov/research/cap...gs.html#speech
Så tro det hade kommit upp, om talet på youtube var förfalskat. Så har det gjort undersökningar på talet på youtube är förfalskat?
Det som gör att jag tvivllar på talets äkthet är att man inte hittat ett enda dokument som skulle vara ett bevis på förintande av judar, utan istället dukoment som bevisar för att den slutliga lösningen var utvisning och emigration av judar till andra länder.
Det finns inte heller ett bevis på att Adolf Hitler skulle ha gett sådan order, men order om att judarna skulle lämna europa finns.
Det stora problemen för Tyskarna var ju de stora dödssiffrorona i lägren och man försökte ju förhindra fortsättningen av det genom att försöka förbättra tex sanitära förhållanden. Dessutom gick det ut en order den 28 december 1942 till alla SS överhuvud i lägren, också till Auschwitz, om att läkarna i lägrena måste börja se över de farligt höga dödsantalen på grund av sjukdomar.
Just detta är orsaken till mitt tvivel. Varför skulle Himmler ha talat emot allting?