2011-03-12, 21:04
Medlem
Pappren som talet skrevs på har ändrat typ, och på de papper där det står om "ausrottung" skiljer sig från de andra, vilket bevisar att de är falska och att de skrivits senare. Israel har ju bla Himmlers dagböcker så man vet ju redan då vad resultatet är.

Länken där bevisen för texten funkar inte som vanligt, men något kan finnas här:

ihr.org/books/harwood/dsmrd09.html
Senast redigerad av molly62 2011-03-12 kl. 21:10.
Citera
2011-03-12, 21:59
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Pappren som talet skrevs på har ändrat typ, och på de papper där det står om "ausrottung" skiljer sig från de andra, vilket bevisar att de är falska och att de skrivits senare. Israel har ju bla Himmlers dagböcker så man vet ju redan då vad resultatet är.

Länken där bevisen för texten funkar inte som vanligt, men något kan finnas här:

Papper???
Driver du med oss eller sitter du bara och hittar på och ljuger rätt ut?

Talet är inspelat.
Lyssna på ljudfilen istället för att sitta och gissa och tramsa.

http://www.youtube.com/watch?v=7_XS3Xra0Xs

/VV
Citera
2011-03-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Papper???
Driver du med oss eller sitter du bara och hittar på och ljuger rätt ut?

Talet är inspelat.
Lyssna på ljudfilen istället för att sitta och gissa och tramsa.

http://www.youtube.com/watch?v=7_XS3Xra0Xs

/VV
Jag gissar inte och tramsar inte läs då min länk punkt 14 så finns det någon som heter David Erwing som har en förklaring till saken.
Citera
2011-03-12, 22:42
Medlem
Voortrekkers avatar
Citat:
Israel har ju bla Himmlers dagböcker så man vet ju redan då vad resultatet är.

Jag har googlat men inte hittat något så jag ber dig därför ge en källa till det påståendet.
Citera
2011-03-13, 11:07
Medlem
Citat:
Jag gissar inte och tramsar inte läs då min länk punkt 14 så finns det någon som heter David Erwing som har en förklaring till saken.

Vad yrar du om? Talet finns inspelat på band, som Viktor skrev ovan, (och även länkade till).
Citera
2011-03-13, 11:12
Medlem
Citat:
Pappren som talet skrevs på har ändrat typ, och på de papper där det står om "ausrottung" skiljer sig från de andra, vilket bevisar att de är falska och att de skrivits senare. Israel har ju bla Himmlers dagböcker så man vet ju redan då vad resultatet är

Vad är det för trams?

Citat:
1939-1940 are unpublished and in NARA-Bundesarchiv. Richard Breitman used them in his book on Himmler.

1941 and 1942 are published with annotations (e.g. matching dates to orders and the like). These are the years for which there were new sources in Moscow. There were already fragmentary diaries from one of H's assistants. The Moscow diaries are not complete so there are patches of less coverage and stretches of very thorough coverage.

1943 and 1944 are unpublished and in NARA-Bundesarchiv, and Stephen Tyas and Peter Witte are working on an edition of these years.

Det mesta finns alltså i Tyskland och är opublicerat. Förmodligen för att det inte framkommer så mycket intressant i dem.

PS. Du skall npg inte använda sådant gammalt skräp som "Did six millions really die" av pseudonymen Richard Harwood som källa.
Senast redigerad av bolt 2011-03-13 kl. 11:15.
Citera
2011-03-13, 14:32
Medlem
Jag yrar inte om någonting det är bara så svårt för er att förstå att talet finns på papper också, och det bevisar att någonting inte stämmer. Dessutom så är talet på you Tube troligtvis förfalskat det också för dagens teknik gör det möjligt, och varför inte då talets manuskript också är manipulerat.
Läs punkt 14 och det som historikern David Irving har kommit fram till.

Knappast är judarna så dumma att de inte skulle gå ändra på talet då de engång gjort det på pappren som talet bygger på och varför skulle det, talet vara på "tuben" om inte i propaganda syfte. You tube är judiskt.

Men ännu en gång, och punkt 14 mina vänner:
Citera
2011-03-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Citat:
Pappren som talet skrevs på har ändrat typ, och på de papper där det står om "ausrottung" skiljer sig från de andra, vilket bevisar att de är falska och att de skrivits senare. Israel har ju bla Himmlers dagböcker så man vet ju redan då vad resultatet är

Vad är det för trams?

/...../

Det mesta finns alltså i Tyskland och är opublicerat. Förmodligen för att det inte framkommer så mycket intressant i dem.

PS. Du skall npg inte använda sådant gammalt skräp som "Did six millions really die" av pseudonymen Richard Harwood som källa.

David Irving om Himmlers dagböcker, UTOM (apart) en från 1935:

Citat:
Alas, apart from one 1935 diary now in the United States, of which I have donated a copy to the Bundesarchiv, the diaries of Himmler have vanished-partly said to be in Moscow, and partly known to be in Tel Aviv, Israel; Chaim Rosenthal, a former attache at the Israeli Consulate in New York, obtained the Himmler diaries by the most questionable means and donated them to the University of Tel Aviv in 1982, but following extensive litigation against Rosenthal-now non grata in the U.S.A.-the university returned the volumes to him.
http://www.ihr.org/jhr/v10/v10p389_Irving.html

Bolt - i /..../ ovan - citerar tydligen Nick Terry på rodohforum:

rodohforum.yuku.com/topic/9812

Har dagböckerna kommit till Tyskland VIA Israel/university of Tel Aviv?
Citera
2011-03-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Vad yrar du om? Talet finns inspelat på band, som Viktor skrev ovan, (och även länkade till).

Här är ytterligare länkar:

FritzDaCat i Bevistråden 2008-10-14, 12:11

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho

'Ausrotten betyder i sammanhanget sannolikt inte utrota.'

Jag gjorde just en egen liten översättning av delar av Himmlers tal i Posen från oktober 1943:
'Ett 'jobbigt' kapitel...

https://www.flashback.org/sp13270656

..och så kan ni bläddra vidare i den tråden, om ni har lust...

Ronaldinho (ovan) 'citerade' BlizzardKing:

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Vad jag menar med mina inlägg är att ausrotten, eller den svenska översättningen av engelskans annihilation, i sammanhanget sannolikt inte betyder fysiskt utrota - inte minst på grund av den fullständiga avsaknaden av dokumentära och kriminaltekniska bevis - om det nu var någon som inte begrep det.
https://www.flashback.org/sp13095191

Himmlers tal har varit på tråd tidigare, som ni förstår. En del vill inte låtsas om det...
Citera
2011-03-13, 16:20
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Jag yrar inte om någonting det är bara så svårt för er att förstå att talet finns på papper också, och det bevisar att någonting inte stämmer.

Så en inspelning av ett tal som dessutom finns på papper skulle bevisa att något inte stämmer?
Citat:
Ursprungligen postat av molly
Dessutom så är talet på you Tube troligtvis förfalskat det också för dagens teknik gör det möjligt
Man skulle med dina ord kunna påstå att allt som finns på youtube troligen är förfalskat, eftersom det är möjligt att förfalska.

/VV
Citera
2011-03-13, 17:46
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag yrar inte om någonting det är bara så svårt för er att förstå att talet finns på papper också, och det bevisar att någonting inte stämmer. Dessutom så är talet på you Tube troligtvis förfalskat det också för dagens teknik gör det möjligt, och varför inte då talets manuskript också är manipulerat.
Läs punkt 14 och det som historikern David Irving har kommit fram till.

Knappast är judarna så dumma att de inte skulle gå ändra på talet då de engång gjort det på pappren som talet bygger på och varför skulle det, talet vara på "tuben" om inte i propaganda syfte. You tube är judiskt.

Men ännu en gång, och punkt 14 mina vänner:

Men det är enbart David Irving har kommit fram till detta? Men det vet de flesta, att hans källundersökning är under all kritik. Därför kan man ej godkänna hans undersökningar, åtminstone jag.

Jag vet inte hur de ska kunna förfalska bandupptagningar som spelades upp strax efter kriget. De fanns hur mycket material med hans tal, så de skulle lätt kunna bevisas att talet var förfalskat och mixat då.
Här har du listan på hans tal, en gedigen hög och antal timmar: http://www.archives.gov/research/cap...gs.html#speech
Så tro det hade kommit upp, om talet på youtube var förfalskat. Så har det gjort undersökningar på talet på youtube är förfalskat?
Citera
2011-03-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men det är enbart David Irving har kommit fram till detta? Men det vet de flesta, att hans källundersökning är under all kritik. Därför kan man ej godkänna hans undersökningar, åtminstone jag.

Jag vet inte hur de ska kunna förfalska bandupptagningar som spelades upp strax efter kriget. De fanns hur mycket material med hans tal, så de skulle lätt kunna bevisas att talet var förfalskat och mixat då.
Här har du listan på hans tal, en gedigen hög och antal timmar: http://www.archives.gov/research/cap...gs.html#speech
Så tro det hade kommit upp, om talet på youtube var förfalskat. Så har det gjort undersökningar på talet på youtube är förfalskat?
Det som gör att jag tvivllar på talets äkthet är att man inte hittat ett enda dokument som skulle vara ett bevis på förintande av judar, utan istället dukoment som bevisar för att den slutliga lösningen var utvisning och emigration av judar till andra länder.
Det finns inte heller ett bevis på att Adolf Hitler skulle ha gett sådan order, men order om att judarna skulle lämna europa finns.
Det stora problemen för Tyskarna var ju de stora dödssiffrorona i lägren och man försökte ju förhindra fortsättningen av det genom att försöka förbättra tex sanitära förhållanden. Dessutom gick det ut en order den 28 december 1942 till alla SS överhuvud i lägren, också till Auschwitz, om att läkarna i lägrena måste börja se över de farligt höga dödsantalen på grund av sjukdomar.
Just detta är orsaken till mitt tvivel. Varför skulle Himmler ha talat emot allting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in