2011-03-14, 05:43
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Det som gör att jag tvivllar på talets äkthet är att man inte hittat ett enda dokument som skulle vara ett bevis på förintande av judar, utan istället dukoment som bevisar för att den slutliga lösningen var utvisning och emigration av judar till andra länder.
Det finns inte heller ett bevis på att Adolf Hitler skulle ha gett sådan order, men order om att judarna skulle lämna europa finns.
Det stora problemen för Tyskarna var ju de stora dödssiffrorona i lägren och man försökte ju förhindra fortsättningen av det genom att försöka förbättra tex sanitära förhållanden. Dessutom gick det ut en order den 28 december 1942 till alla SS överhuvud i lägren, också till Auschwitz, om att läkarna i lägrena måste börja se över de farligt höga dödsantalen på grund av sjukdomar.
Just detta är orsaken till mitt tvivel. Varför skulle Himmler ha talat emot allting?
Det finns inte heller ett bevis på att Adolf Hitler skulle ha gett sådan order, men order om att judarna skulle lämna europa finns.
Det stora problemen för Tyskarna var ju de stora dödssiffrorona i lägren och man försökte ju förhindra fortsättningen av det genom att försöka förbättra tex sanitära förhållanden. Dessutom gick det ut en order den 28 december 1942 till alla SS överhuvud i lägren, också till Auschwitz, om att läkarna i lägrena måste börja se över de farligt höga dödsantalen på grund av sjukdomar.
Just detta är orsaken till mitt tvivel. Varför skulle Himmler ha talat emot allting?
Men kära Molly!
Visst kanske tanken var att de skulle lämna Europa eller de sade Europa skulle vara judefritt, vilket jag tro mer på. Men då måste någon ta emot dem? Inget land hade avtal om det vad jag vet, för vem vill ta emot utsugande parasiter (judar) till sitt land? Så där faller den teorin, att judar skulle skickas utanför Europa.
De stora dödssiffrorna, var ett stort problem. Något måste fixas, att hinna med att bränna alla! överens? Just för de skulle få bukt på de störa högar med kroppar. Eftersom det hjälpte inte att bara gräva ner dom. Vilket Himmler sade till dem de måste fixa bättre och effektiva brännare. Vilket också börja byggas kort efter.
Dödsiffrorna berodde på sanitära olägenheter, japp rätt. En av orsaken till det beror på bland annat trångboende, som ett flyktingläger. Vilket de var tvingade att lösa, men fortfarande skulle hålla det som arbetsläger. Därav de började avlägsna gamla,handikappade,barn för avrättning och endast hade yngre friska människor och som hade speciella kompetens. När de gjorde det kunde sanitära olägenhterna minska också. Men det kom mer och mer tåg in till lägret från Europas alla hörner. Var skulle de göra av med alla? gasa och bränna mer? För de kunde ej släppas fria för vind o våg, eller?
Så orsak de ökade med dålig läger igen berodde på antal ökande tåg o personer som ankom. Och lägret fortsattes byggas ut. Men de måste hinna göra av med folk, som de hade ingen nytta med också, så de inte blide värre, vilket blide start på bygga fler gaskammare och brännare
Himmler besökte ofta lägerna, Enligt hans adjutant, SS-Obergruppenführer Karl Wolff, blev Himmler helt blek i ansiktet och började skaka, då hjärnsubstans från ett av offren hamnade på hans uniformsrock.Kort efter en av avrättningarna försökte SS finna andra, effektivare metoder för massavrättningar. Vilket skulle vara mer humana både för SS personal och de dödsdömda så de slapp oroa sig och få mardrömmar som min morfar. Därför blide det en utveckling så småningom ledde till gasningen. Det enda sättet som är humant utan en massa blod som flyter runt, vilket luktar hemskt.
Framför allt skulle skrämma de ankommande, tro de blide lugnare om de fick reda på de skulle duscha.
Gasningen anses fortfarande var den lindrigaste avrättningen efter giftinjektion idag. Så varför skulle ej tyskarna vara mer humana än oss idag? De tänkte på sina medarbetare(ss).
Det var det Himmler ville berätta i sitt tal, om att det var en tuff uppgift för dem de hade framför sig, men de hade fått uppdrag att rensa ut judarna. De var de enda som skulle kunna klara av det, de skulle vara STOLTA. Precis som en annan företagsledare gör idag för peppra sina medarbetare att de kan, de är duktiga.
Så jag tvivlare inte alls, han var en företagsledare som sporra sina medarbetare, precis som idag.
Hur kan ni tvivla att han ej ville tänka på sina SS medarbetare? Vad är mer human än skjuta så blod skvätter , hänga så avföring rinner ner ? Jo gasa, precis som man gör med skadedjur utan förstöra för mycket.
Så allt som sägs idag och man läser, blir jag mer övertygad att det har hänt! Det blir inte bättre när man läser alla förnekares försök att kring gå att det har hänt.