2014-10-15, 22:27
  #301
Medlem
På tal om Netflix, NFLX dök just över $100 after hours, what.
Citera
2014-10-15, 22:27
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Jag skulle varken köpt Telia eller AstraZeneca som det är just nu. AstraZeneca är ju på toppkurs och Telia är väl inte heller till ett särskilt bra pris? Förövrigt sjunker ju både AstraZeneca och Telia för varje dag så vänta lite.

Ericsson och Netflix har jag inget att kommentera om, har inte kollat på de bolagen själv.

Okej. Ska avvakta och vänta på att det går ner lite till. Tack för ditt svar. Vilka bolag skulle du rekomendera att jag kollar lite extra på?

Tacksam för all hjälp.
Citera
2014-10-15, 22:36
  #303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xyxyxy
Okej. Ska avvakta och vänta på att det går ner lite till. Tack för ditt svar. Vilka bolag skulle du rekomendera att jag kollar lite extra på?

Tacksam för all hjälp.

Netflix, akta dig!..

Edit: Angående andra aktier som du kan titta på.. kanske dags att plocka upp lite utdelningsaktier av hög kvalité
__________________
Senast redigerad av Bomben1 2014-10-15 kl. 22:39.
Citera
2014-10-15, 22:42
  #304
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xyxyxy
Okej. Ska avvakta och vänta på att det går ner lite till. Tack för ditt svar. Vilka bolag skulle du rekomendera att jag kollar lite extra på?

Tacksam för all hjälp.

Castellum är något jag själv kollar på, deras rapport som släpptes idag var lovande och kursen fortsätter sjunka. När Castellum går under 100kr börjar det bli intressant, helst vill man väl klippa aktien runt 80-90. Men som jag sagt tidigare jag kommer hålla i mina pengar o vara försiktig på denna marknad då jag inte varit i spelet så länge..
Citera
2014-10-15, 23:05
  #305
Medlem
Jävlar vad netflix sjönk. Investeringsdags om någon dag/dagar när folk paniksålt sina aktier?
Citera
2014-10-15, 23:26
  #306
Medlem
Sålde alla mina Netflix-aktier idag, vilket jäkla flyt!
Citera
2014-10-15, 23:54
  #307
Medlem
zeeekes avatar
vi ska ner rejält på börsen under de nästkommande månaderna. Köp på er guld och bitcoins om ni kan
Citera
2014-10-16, 00:16
  #308
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Oljepriset har gått ner ca 20% eller? Priset går ner för att det är mindre efterfrågan på olja och utbudet inte följer den kurvan nedåt. Det betyder att oljebolagen behöver rea ut sin olja för att få sålt den och slippa behöva lagerföra så mycket.

Det har varit politiska beslut att stimulera världsekonomin och nollränta i flera år men ändå verkar konjunkturen inte ha vänt till en riktig högkonjunktur om man ska få tro all statistik. Det enda som hänt är att banker och redan rika affärsmän har kunnat lägga beslag på ännu mer pengar som staterna tryckt upp. Samt att tillgångsbubblor har blåsts upp under flera års tid.

Bara för att P/E-tal är låga idag betyder inte att de är låga om 1-2 år. Ifall företagen säljer mindre kommer ju självklart vinsten att minska eller kanske till och med övergår i förluster. Då är det inte rea längre utan dyrt att köpa aktier på dessa nivåer. Det är köpläge när hopplösheten är total och kurserna har blivit sönderdumpade över minst ett års tid. Det är idiotsäkra investeringar.

Oljepriset har gått ner från 130 dollar fat till 90 dollar fat dvs - 33 % från toppen.
Citera
2014-10-16, 00:20
  #309
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onsmoar
Jävlar vad netflix sjönk. Investeringsdags om någon dag/dagar när folk paniksålt sina aktier?

Tänkte göra detsamma faktiskt.
Citera
2014-10-16, 06:04
  #310
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Oljepriset har gått ner från 130 dollar fat till 90 dollar fat dvs - 33 % från toppen.
Vilken olja tittar du på egentligen? De två oljorna som jag kan se har backat från runt $100 till drygt $80 de senaste två månaderna.
Citera
2014-10-16, 08:44
  #311
Medlem
Celenos avatar
För oroliga, läs om Bob, världens mest otursförföljda investerare:

http://awealthofcommonsense.com/worlds-worst-market-timer/

Even though he only bought at the very top of the market, Bob still ended up a millionaire with $1.1 million.
Citera
2014-10-16, 10:14
  #312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
För oroliga, läs om Bob, världens mest otursförföljda investerare:

http://awealthofcommonsense.com/worlds-worst-market-timer/

Even though he only bought at the very top of the market, Bob still ended up a millionaire with $1.1 million.

Intressant läsning. Tack för länken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in