2014-10-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jesse Livermore FTW!

Vad vill du ha sagt med den länken?
Citera
2014-10-27, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fppE
Vad vill du ha sagt med den länken?

Att man måste vara väldigt duktig alternativt ha rejäl tur, för att bli rik på ras. Vem tusan hade kunnat förutspå kraschen 1929? Jo, Jesse gjorde det. Skicklighet eller tur?

Jag satsar i alla fall långsiktigt och på uppgång.
Citera
2014-10-27, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Att man måste vara väldigt duktig alternativt ha rejäl tur, för att bli rik på ras. Vem tusan hade kunnat förutspå kraschen 1929? Jo, Jesse gjorde det. Skicklighet eller tur?

Jag satsar i alla fall långsiktigt och på uppgång.

Inte för att vara den, eller ifrågasätta Jesses skicklighet på börsen, men någon måste ju ha tur? Vet inte hur han lyckades förutspå kraschen däremot, exemplariska TA och FA analyser?
Citera
2014-10-27, 17:24
Medlem
Celenos avatar
Eftersom han tog självmord utblottad så var det nog inte skicklighet i alla fall. Inte tur heller, för den delen.
Citera
2014-10-27, 17:25
Medlem
Celenos avatar
Börsen verkar ha gett sig fan på att Key. inte skall lyckas i alla fall. Rätt underhållande.
Citera
2014-10-27, 17:26
Medlem
Ja, det verkar inte sunt att ha Jesse Livermore som förebild.
Citera
2014-10-28, 13:26
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Börsen verkar ha gett sig fan på att Key. inte skall lyckas i alla fall. Rätt underhållande.

Jag har shortat den idag först på 1,32 sen har jag ordrar längre ner som väntar ifall den fortsätter falla.

https://www.avanza.se/certifikat/om-certifikatet.html/446756/bear-omx-x15-sg

Den här karusellen måste ta slut snart när hypen kring räntebeskedet trappas av de har bara blåst i mer luft i slottet.

Valde att gå emot trenden denna gång även fast jag vet att de desperat försöker driva upp priset och försöker få flocken att följa strömmen.
Senast redigerad av Key. 2014-10-28 kl. 13:33.
Citera
2014-10-28, 13:32
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Jag har shortat den idag först på 1,32 sen har jag ordrar längre ner som väntar ifall den fortsätter falla.
Att jag inte står bakom din strategi är nog ingen överraskning för nån , jag kan bara fortsätta att önska dig lycka till.
Citera
2014-10-28, 13:39
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Att jag inte står bakom din strategi är nog ingen överraskning för nån , jag kan bara fortsätta att önska dig lycka till.

Ha Ha Ha ok vi får se.

Det är ändå småpengar om det skulle "gå fel" risken är inräknad so no worries.
Citera
2014-10-28, 14:31
Medlem
Vanilla-Ices avatar
Jesse Livermore är en intressant figur, men han exploderade också några gånger. Det spelar ingen roll att du har en väldigt hög avkastning under många år ifall du sedan förlorar allt... En hög avkastning under många år utan sådana incidenter är mycket mer beundransvärt.
Citera
2014-10-28, 16:15
Medlem
Key.s avatar
0% Reporänta vilket skämt, det är bara en tidsfråga innan deras hus av kort kommer fallande ner.

Det märks att de är desperata och har ingen utväg att gå än att sänka ränta till 0, alltså hör på den siffran 0%!!!

Hahahaha

Jag trodde den var på 0,05 imorse fick sen reda på att de faktiskt valde att gå ner till 0 istället alltså shiiiet.
Senast redigerad av Key. 2014-10-28 kl. 16:23.
Citera
2014-10-28, 16:29
Medlem
Con-artists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
0% Reporänta vilket skämt, det är bara en tidsfråga innan deras hus av kort kommer fallande ner.

Det märks att de är desperata och har ingen utväg att gå än att sänka ränta till 0, alltså hör på den siffran 0%!!!

Hahahaha

Jag trodde den var på 0,05 imorse fick sen reda på att de faktiskt valde att gå ner till 0 istället alltså shiiiet.
Vänta du bara, snart blir det negativ ränta

Går det bra för ditt kortande med hävstänger eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in