Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-19, 21:33
  #121
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Fint. Då undrar jag vad i det jag skriver som du har invändningar emot.

Du har inte förklarat någonting. Och jag inser att du inte kan göra det heller.
Citera
2014-10-19, 21:37
  #122
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Vänta nu lite här. Om jag inte minns fel fick MP mellan 6 och 7 % av rösterna. Hur fan är det möjligt att de plötsligt kan diktera villkor hit och dit. Vad mig beträffar kan de dra åt helvete, och om Löfven låter tomtarna få sin vilja igenom så kan han också dra åt helvete.

Vad skönt och konstruktivt att bara be folk dra åt helvete. Jag sätter en femma på att det framtida helvetet blir ett franskt kärnkraftshaveri. Fessenheim i Alsace ligger bra till. Stick dit i sommar och stråla dig lite.
Citera
2014-10-19, 21:55
  #123
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vad skönt och konstruktivt att bara be folk dra åt helvete. Jag sätter en femma på att det framtida helvetet blir ett franskt kärnkraftshaveri. Fessenheim i Alsace ligger bra till. Stick dit i sommar och stråla dig lite.

fabbo Sven kan också dra åt helvete om han tycker det är ok med MP's utpressningspolitik. Sådär, blev du nöjd med det?
__________________
Senast redigerad av pingvinen 2014-10-19 kl. 21:59.
Citera
2014-10-20, 02:14
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du har inte förklarat någonting. Och jag inser att du inte kan göra det heller.

Om du inte tycker att att mina frågor till dig innehåller något du har ett svar på är problemet ditt. Att befolkningsökningen är ett grundläggande problem är ett faktum. Att kärnkraften är att räkna med i framtiden är också ett faktum. Att du likt Åsa Romson spelar helgon men skiter ner värre än någon annan torde också vara ett faktum. Och att MP tar Åsa Romsons miljöförstörande verksamhet i försvar är en skandal. Hoppas att hon snart får sparken som miljöminister, det har hon verkligen kvalificerat sig för.
Citera
2014-10-20, 02:23
  #125
Medlem
Farbror Sven kan allt om kärnkraft?
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Och när kommer generation 4...?
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Precis, den finns och inte finns. Inget realistiskt på överskådlig tid. Förnybar energi finns här och nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Svensson
Nu har du dock fel, då man har i Ryssland byggt en "snabb reaktor" som nyligen har startas och kommer inom kort börja producera elektricitet för kommersiellt bruk. Se: http://en.wikipedia.org/wiki/BN-800_reactor
Citera
2014-10-20, 18:03
  #126
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Farbror Sven kan allt om kärnkraft?

Euroatom talar om en 30 år när det gäller generation 4. Och det har väl redan talats om generation 4 i 30 år.

Hur planeten ser ut om 30 år för övrigt fick du ett par artiklar om som du inte kunnat kommentera (New York Times). Eller kunnat läsa.
Citera
2014-10-20, 18:09
  #127
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Om du inte tycker att att mina frågor till dig innehåller något du har ett svar på är problemet ditt. Att befolkningsökningen är ett grundläggande problem är ett faktum. Att kärnkraften är att räkna med i framtiden är också ett faktum. Att du likt Åsa Romson spelar helgon men skiter ner värre än någon annan torde också vara ett faktum. Och att MP tar Åsa Romsons miljöförstörande verksamhet i försvar är en skandal. Hoppas att hon snart får sparken som miljöminister, det har hon verkligen kvalificerat sig för.

Du kopplar ihop befolkningsökningen med kärnkraft... OK. Men du kan inte säga vad du vill göra angående befolkningsökningen.

När det gäller dig och Romson måste jag småle. Klara rättshaveristvibbar från dig.
Citera
2014-10-20, 18:10
  #128
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
fabbo Sven kan också dra åt helvete om han tycker det är ok med MP's utpressningspolitik. Sådär, blev du nöjd med det?

Ja, det blir väl en sväng åt Forsmark i helgen då.

Jag förstår att pingvinen föredrar ensamheten på sydpolen, långt från demokratin.
Citera
2014-10-20, 22:27
  #129
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vad skönt och konstruktivt att bara be folk dra åt helvete. Jag sätter en femma på att det framtida helvetet blir ett franskt kärnkraftshaveri. Fessenheim i Alsace ligger bra till. Stick dit i sommar och stråla dig lite.
Inträffar ett haveri så blir det som i Three Mile Island, det blir minimala utsläpp (om ens något)och allt tuffar på i vanlig ordning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback